hard to get

Ik open dit topic, omdat ik heel weinig ervaring heb met jongens. Ik ben 17 en ik heb nog nooit een vriendje gehad en ook nog nooit gezoend.
Ik ga heel weinig uit, maar als ik uit ga is er meestal wel een jongen die me aan het versieren is. Ik vind het dan ook leuk om een klein beetje terug te flirten, maar ik bied me niet aan ofzo. Meestal blijven ze me dan volgen omdat ze denken dat ik hard to get speel. Soms zeggen ze dat tegen mij, soms hoor ik z’n vrienden het tegen hem zeggen.
Het flirten vind ik dus wel leuk enzo, maar ik wil dus niet zoenen, want ik wil niet mijn eerste zoen op een feest krijgen (ik zou me dan ook schamen tegenover de mensen waarmee ik dan uit ben, want die zijn ook niet zo). Als zo’n jongen dan met mij wil dansen (schuren) laat ik het al niet toe, omdat ik bang ben wat anderen dan van me denken… Jongens denken dus altijd dat ik hard to get speel, maar eigenlijk ben ik ook echt hard to get. Op een gegeven moment doe ik dan ook alsof ik ze niet leuk vind, omdat ik dan niet meer weet hoe ik op ze moet reageren. Hoe kan ik dat veranderen? Ik wil wel graag verder gaan enzo, maar dan met een vriendje en die krijg ik ook niet als ik afstand blijf houden…
Ik houd alleen afstand omdat ik niet mijn eerste zoen wil hebben van iemand die ik daarna nooit meer zie, maar veel meiden zoenen natuurlijk eerst voor ze verkering krijgen en dat lijkt me ook logischer, maar tegelijkertijd wil ik niet zomaar zoenen :S
Hebben jullie tips voor mij?
Kan je ook met jongens dansen zonder te schuren? En tot hoever gaan jullie als het echt een leuke jongen is? Hoe kan ik hem duidelijk maken dat ik hem wel leuk vind als ik verder niks wil doen?

Het is goed dat je ‘hard to get’ bent. Veel meisjes spelen dit namelijk maar vallen zo door de mand. Je kan best een keertje met een jongen zoenen op een feestje, tegenwoordig is (in mijn omgeving) zoenen helemaal niet zo’n big deal. (Als in, ik wil ontgroend worden door iemand die ik leuk vind etc). Als je met iemand zoent die je leuk vindt is “jullie” eerste zoen belangrijk. Zo zie ik het. Als je het alvast een keertje doet op een feestje kan je een beetje oefenen voor degene die jij het waard vindt. Eerste zoenen gaan niet altijd even goed dus dan hoef je je daar ook minder druk om te maken als je straks met je person of interest zoent.

Dit is mijn mening hierover! Succes nog!

Een tip die ik je alvast mee kan geven: flirt niet met jongens als je niet meer van hun wilt.

Vind je het niet een beetje krom dat je signalen afgeeft (want flirten geeft het signaal af ‘ik vind je leuk/ik wil je/…’) om dan vervolgens geen actie te ondernemen? Net alsof je een bot telkens langs de neus van een hond wrijft en hem vervolgens niet geeft.

sometimesleticiaa, ja ik vind dat inderdaag lullig om te doen en daarom regeer ik later ook helemaal niet meer op ze of ik maak ze duidelijk dat ik niks met ze ga doen.
Maar eigenlijk wil ik wel meer met ze, alleen ben ik bang dat ik me later dan heel stom en sletterig ga voelen…

Als je het niet zou willen, dan zou ik al helemaal niet beginnen met flirten. Voorkomen is beter dan genezen, snap je?

Als je wel meer met ze wilt, dan houd mijn advies hierbij op denk ik. Het voelt voor mij krom om adviezen te geven waar ik zelf niet achter sta. Wat ik je wel mee wil geven is: denk goed na, dingen die je eenmaal hebt gedaan kun je niet terugdraaien. Is dit het waard? Wil je echt iets met één van die jongens of meer voor de lol?

Goed van je dat je jou niet op de eerste beste jongen stort!
Ik zou persoonlijk als advies aan je meegeven dat als je een jongen bij uitgaan leuk vindt, je gerust mag flirten. Schuren vind ik ook ordinair, maar je kan bv wel met je gezicht naar elkaar dansen. Dat is gezellig en toch niet te uitdagend. Als hij toch probeert te schuren, zeg hem dan dat je dat niet wilt. Als het echt een leuke jongen is, zal hij dat zeker respecteren. Blijft hij toch proberen, dan is het een lul en moet je hem negeren ^^ In groep dansen werkt ook om jongens een beetje op afstand te houden. Vraag dan aan vriendinnen of ze meegaan en in je buurt blijven. Als je denkt dat er meer zit aan te komen (zoenen maw) en je wilt dat niet op een feest (wat ik volledig begrijp) zeg hem dan dat je niet zoent op feesten. Ook nu zal een echt leuke jongen dat respecteren en anders is hij het niet waard :wink: Je kan er dan evt ook bijzeggen van “ik zoen niet op feesten, maar misschien kunnen we eens ergens anders afspreken?” En als al deze tips werken en het is nog steeds een leuke jongen, geef dan zeker je nummer mee :wink:

Ik heb zelf al in de twee uiterste situaties gezeten. Een jongen die bleef proberen, waar ik uiteindelijk mee gezoend heb en na die avond nooit meer wat van gehoord. Heb er nog altijd spijt van. En een andere jongen waarmee ik een gezellige avond heb doorgebracht. Ik had mijn vrienden mee, hij de zijne. Gewoon gezellig gedanst en nummers uitgewisseld. We hebben nog een paar keer afgesproken en pas bij de tweede date gezoend. Het is uiteindelijk niets geworden, maar we zijn nog altijd goede vrienden.
Ik hoop dat jij die eerste situatie mag overslaan en je eerste zoen delen met een attente lieve jongen :slightly_smiling_face:
Succes!

Haha, tja je moet zeker niet verwachten dat je je vriend gaat leren kennen tijdens het uitgaan. Ja, het gebeurt, maar extreem zelden. In mijn vriendengroep ken ik maar een meisje bij wie het zo is gegaan en dan nog, dat was op café. Dus voor ze begonnen te dansen hadden ze een degelijk gesprek gehad.

Maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb ook totaal geen behoefte aan kussen met een wildvreemde. Als ik iemand leer kennen en ik kom hem achteraf nog tegen op een ander feestje, ja dan kan het wel eens gebeuren. Maar zeker niet vanaf de eerste keer. En ik heb ook een hekel aan schuren (over het algemeen). Je kan ook niet-intiem dansen. Het is nogal moeilijk om uit te leggen maar dan pak je bv. zijn hand en laat je hem je ronddraaien… Begrijp je? Gewoon wat lol hebben zonder elkaar daarom meteen te moeten droogneuken… :confused: ugh.

Als ik een jongen echt leuk vind, zoen ik wel maar meer niet. Daarvoor moet ik echt wel een relatie hebben. Voornamelijk omdat ik merk dat vriendinnen van me te snel gaan (op feestjes dan) en daarna ongelooflijk teleurgesteld zijn omdat hij dan natuurlijk de eikel uithangt die hen negeert nadat ze gekregen hebben wat ze wilden.

Hoe je hem kan duidelijk maken dat je hem leuk vindt? Vraag zijn nummer en vraag of hij zin heeft om eens iets te gaan drinken, omdat feestjes zo moeilijk zijn om te praten en je hem toch graag wat beter zou leren kennen. Dan heeft hij direct door dat je niet het type bent voor een onenightstand en dan merk je vanzelf ook wel wat voor kerel het is.

:bowing_man:

Als jij pas wilt zoenen met je eerste vriendje, hartstikke goed van je! laat je niet misleiden door jouw omgeving, doe wat jij wilt! Daarbij hoef je je geen zorgen te maken over of het goed of slecht gaat, dat gebeurt vanzelf en als het je vriendje is maakt het hem waarschijnlijk niks uit! Valt allemaal te leren!
Als ik hem echt leuk zou vinden, zou ik hem wel zoenen. Als ik dat niet zou willen zou ik gewoon mijn hoofd wegdraaien als hij mij probeert te zoenen, dan hem uitleggen waarom en hopen dat hij het respecteert!

Goh ja, maar in hoeverre is het flirten of gewoon vriendelijk zijn?
Jongens denken gewoon zo rap dat je ze wil als je gewoon vriendelijk antwoordt op hun vragen… En je kan flirten omdat je iemand leuk vindt, maar toch niet meer doen omdat je bang bent dat hij alleen maar misbruik gaat maken van het feit dat je hem leuk vindt…

Dus dan snap ik dat je liever even de kat uit de boom kijkt om te zien hoe hij er tegenover staat.

Het kan erger. Een jongen -die ik nota bene nog nooit had gezien- wilde mij bij het uitgaan al zoenen toen ik alleen maar naar hem lachte…

Ik was precies zoals jij! Alleen heb ik in een dronken bui toch met een jongen gezoend die ik niet kende. Overigens is dat nu mn vriend, maar daar heb ik geluk mee gehad.
En natuurlijk kan je dansen zonder te schuren. Gewoon zoals je danst als je bij je vriendinnen staat. Tenminsten, ik ga er maar vanuit dat je dan ook niet met je kont loopt te schudden en zo xd.

Ik kan niets anders zeggen dan: “Geduld.”
Jouw liefde komt vanzelf, en als jij alleen wil zoenen met iemand waarmee je iets krijgt, wacht dan lekker rustig af tot die persoon komt. Of je nu 17 bent of 25, dat maakt helemaal niks uit.

Ik vind ten eerste dat je gewoon moet doen wat jij wil, niet wat je denkt dat andere goed vinden (zoiets kon ik opmaken uit je tekst).

Ten tweede komt het allemaal vanzelf wel. Nee, ik raad je idd ook niet aan tijdens het uitgaan of op een feest met een random jongen te gaan zoenen. Daar ben ik zelf ook geen voorstander van. Die jongen komt nog wel. Ik ontmoette mijn huidige vriend ook pas op mijn 17e en mijn broer is bijna 20 en die heeft nog nooit gezoend, laat staan een vriendin gehad.

Ik begrijp dat het moeilijk is dat het tegenwoordig zo lijkt dat iedereen op z’n 13e al van alles heeft meegemaakt, maar ik kan je vertellen dat die er ook niet gelukkiger op zijn geworden omdat ze nou hebben staan bekken met een jongen.