hard en gesloten

Hey meiden,

Ik heb een probleempje met mezelf.
Ik heb een vrij gesloten persoonlijkheid (laat niet snel emoties zien etc) en zou graag iets opener willen zijn. dit is ook een van de redenen dat mijn relatie net is stuk gelopen, omdat ik dus gewoon niet mijn problemen kon/wou/durfde te vertellen.
Ook maak ik soms hele harde opmerkingen uit het niets die er dan gewoon uitfloepen. En mijn beste vriendin schaamt zich dan soms best wel voor mij, vertelde ze me laatst. Ik bedoel het gewoon als grapje, maar blijkbaar komt dat niet zo over ;$
Ik wil heel graag gewoon een zachtaardig lief en open meisje zijn, maar ik weet niet zo goed hoe ik mezelf dan moet veranderen…

Anyone tips? ;$

Vervelend dat je er last van hebt. Maar je kunt je persoonlijkheid nooit helemaal veranderen en dat hoeft ook niet. Begin beter bij kleine dingen die je echt vervelend vind van jezelf. Zoals nadenken bij jezelf als je weer een grapje wilt maken. En maak af en toe eens een ‘lieve’ opmerking en probeer hoe eng je het ook vindt je emoties te uiten. Dat kan al door te zeggen dat iets je heel verdrietig maakt. Je zal zien dat als je het steeds vaker doet het op een gegeven moment meer vanzelf zal gaan. Succes!

Hmm herkenbaar. Up voor jou.

ik snap jou echt helemaal! heel veel mensen weten van mij ook niet hoe ik mij voel. als ik verdrietig ben zie ik er hetzelfde uit als wanneer ik blij ben enzo.
ik heb echt moeite met m’n emoties tonen

haha gelukkig ben ik dan niet de enige ;$ :slightly_smiling_face:

Je kunt inderdaad moeilijk je persoonlijkheid volledig veranderen. Daarnaast heeft iedereen zijn goede en slechte kanten, dat hoort er bij. Ik zou me meer focussen op je goede kanten. Schrijf eens op wat jij goede kanten van jezelf vindt!
Probeer verder wat meer na te denken bij wat je zegt (heel moeilijk, vind ik zelf ook). En als je wilt veranderen betrek anderen er dan bij. Je vriendin kan je er bijvoorbeeld op wijzen wanneer je een te harde opmerking maakt, op die manier wordt je je meer bewust van wat je zegt.

Dankjewel, hier heb ik echt wat aan :slightly_smiling_face: