Hanze hogeschool (Groningen)

Hallo,

Wie zit op die school?
Ik wil namelijk weten of het ook echt de beste school is in het noorden?

En vertel even ook hoe de sfeer is op die school :stuck_out_tongue:

Ben geïnteresseerd.

Als er al zo’n topic bestaat, sorry. ik kon geen topic vinden die met dit te maken heeft.

Pff, dat verschilt wel omdat er zoveel verschillende gebouwen zijn. Zelfs in het centrum nog. Ik ben tot nu toe in 4 gebouwen geweest allemaal bij het zernikeplein en tot nu toe bevalt het erg! Iedereen is vriendelijk en staat altijd wel klaar om te helpen! Ik kan het onderwijs niet echt vergelijken met andere HBO scholen maar ik heb er niet echt klachten over. De hoorcolleges ondersteunen de boeken mooi en de werkcolleges helpen erg. (Ik doe Toegepaste psychologie trouwens :p). Enige nadeel is dat het vinden van een beschikbare computer OVERAL een nachtmerrie is tussen half 12 en1 uur haha

Welke studie ga je doen?

Commerciële economie of International Business and Management haha

Ik ga dus in een andere Zernikegebouw studeren.
Het schijnt dat ze op de Hanze het beste IBMS-programma hebben in NL.
Ik ga zelf altijd een laptop nemen haha dus dat wordt vast geen probleem.

Zit jij op kamers?

Iemand die ik ken heeft commerciële economie gedaan, dat was volgens hem wel heel goed geregeld. De van Olst toren is ook een mooi gebouw van wat ik heb gezien, alleen de hulp in de mediatheek was vrij nutteloos haha

Nog niet, ik moet 1 1/2 uur reizen ongeveer dus het was wel te doen. Naar mijn ervaring blijkt het reizen soms toch wel wat te belemmeren om naar hoorcolleges te gaan dus ik wacht nog op de lotingsuitslag morgen en dan ga ik kijken voor een kamer daar of in Leiden.
Ga jij op kamers? Het is sowieso aan te raden om de stad trouwens!! Dat is me echt zo bevallen.

Ik zal op kamers moeten, aangezien het reizen 3:15 tot 3:30 minuten duurt met de OV.
Ik ga eerst mijn MBO afmaken en ondertussen vooral sparen.

Ik hoop dat je ingeloot wordt in Groningen!
Hoe is Groningen als stad?

Ik zit al in Groningen ik hoop eigenlijk in Leiden te komen voor de uni :slightly_smiling_face:

Echt heel relaxed en vooral heel erg op studenten gericht. Genoeg te doen en het uitgaan is altijd nice. Ik heb in andere steden als snel dat er wel eens wat mis gaat doordat er bijv. ergens een ruzie uitbreekt, maar in Groningen is alles zo fijn. Het meest belangrijke is dat de kamer prijzen meevallen haha

Succes met het afronden van je studie dan!

Dank je wel en jij met je studie!

Up