Hangjeugd

Hee,

Wat vinden jullie eigenlijk van hangjeugd? En heeft iemand van jullie hier ooit mee te maken?

Valt te zien wat je onder hangjongeren verstaat. Als je ‘gewoon ergens rondhangen met vrienden zonder iets nuttigs te doen’ onder hangjongeren verstaat ben ik er zelf een. :’)
Maar hangjongeren die anderen gaan irriteren en dingen gaan kapot doen voor de lol, die zijn wel kut ja.

Zolang ze mij respecteren vind ik het prima.

Ligt eraan. Wat versta jij onder hangjongeren? Dat ze gelijk alles moeten aftuigen of ook de mensen die gewoon ergens zitten en verder niks doen.

Want in het eerste geval is het asociaal en het andere is het prima. En ik ga zelf ook wel ergens zitten zonder mensen lastig te vallen.

Precies wat lamametsjaal zegt

Haha nou zelf zit ik ook wel eens buiten met een groep mensen, en sommige vinden dat je dat meteen tot een slecht persoon maakt? Ik zit bij het type mensen die geen vlieg kwaad doen maar gewoon beetje buiten zitten enzo, ik rook nog geen eens een sigaret… Zij wel daarentegen. Maar de mensen die daar in de buurt wonen zijn (terwijl er nooit iets is gebeurt) bang van ‘ons’? En toen hebben ze de gemeente aangeklaagd omdat zij een pleintje hadden gemaakt voor de ‘hangjeugd’, dus kwam er een gesprek met mensen van jeugdpunt en zulke instanties, zijn er mensen die er niet langs durven lopen zonder dat ze een mes bij hebben fzo… En ik zweer echt dat zij nooit iets kwaad hebben gedaan, gewoon vooroordeel… waardoor het alsmaar slechter wordt…

en op school hoor ik soms ook mensen zeggen dat ze dat lager volk vinden en domme mensen met petjes die roken en drugs gebruiken en alles… En dat is echt niet altijd waar… merendeel zelfs niet… Gewoon vooroordelen, en ik wist niet of dat ik het toevallig van de verkeerde mensen heb opgevangen of dat er meer zo over denken…

Wtf, dat is wel erg belachelijk. Zo’n vooroordelen simpelweg omdat je ergens zit voor je te ontspannen. En een mes meenemen is gewoonhypocriet als ze daarvoor nog niet bedreigd waren ofzo.
En dan nog, al zou je roken of drugs gebruiken, daar stoor je toch niemand mee. Dan moeten ze maar de andere kant op kijken he. :’)

Ja dat is dus precies wat ik ook zei (’:
Het is zegmaar in een woonwijk bij een flat, een bestraatvoetbalveldje met bankjes. En een deel voetbalt altijd jong jeugd oud en de rest zit er omheen, te ‘hangen’. En er is 1 man die daar woont en die loopt dus altijd met een mes en hij laat zijn vrouw ook niet alleen naar buiten omdat hij ons criminelen vindt? En ik zweer dat zij nooit echt nooit iets verkeerds hebben gedaan, oke misschien ooit een paar blikjes laten liggen maar om dan bang te worden ? (’:

O dan hoor ik ook bij de hangjeugd haha, en ik doe niet eens een vlieg kwaad (wel muggen) en al helemaal geen mensen. Soms gewoon hoi zeggen, meer niet. En gewoon lekker kletsen enzo.

Ook een keer was ik met de hond aan het lopen kwam ik daarlangs en zaten mensen dus ik ff natoe mee praten en toen vroegen ze of ik bleef en of die hond mee mocht voetballen waren kindjes (was 's middags) njaa hondjelief losgemaakt enzo maarja als die eenmaal voetballen ziet begint 'ie te blaffen. Kindjes vonden het geen probleem en die hond heeft een uur mogen voetballen, hebben mensen ervan gemaakt dat ik die hond meenam en losliet om die kinderen weg te jagen ? :s en dat hij gevaarlijk zou zijn en alles… echt waar… daar kan ik me zoooo aan ergeren.

In mijn oude dorp was wel een hanggroep die voor ontzettend veel problemen heeft gezorgd. Brandstichtingen, diefstal, inbraken, overlast bij de omgeving, etc. Ik snap wel dat mensen daar bang van worden, het wordt ook als een zwarte bladzijde in de geschiedenis beschouwd. Zelf vind ik het ook niet heel prettig als ik ergens langsloop en er staat een hele groep jongeren (beetje eng uitziende types), met keiharde hardcore.

Maar er zijn ook genoeg groepen die gewoon chill doen, daar behoor ik zelf bij, zeker in de zomermaanden, geen enkel probleem mee.

Zolang ze niemand lastig vallen heb ik er geen probleem mee.

Ik voel me ongemakkelijk als ik langs ze loop. Maar dat komt omdat ze mij heel erg hebben laten schrikken toen er een spooktocht was in het dorp. (’: Een gozer viel recht voor mijn neus uit een boom![size=2]& Sommige hebben echt een slechte reputatie…

(Heb het nu over de lokale hangjongeren! In het algemeen… Achja.)

Dan hoorde ik ook bij de hangjeugd. Gewoon een beetje zitten met vrienden en verder niks, niemand lastig vallen. Bewoners van de flats tegenover ons vonden het wel vervelend dat we daar gewoon zaten (net zoals dat ze de skatebaan vervelend vinden, terwijl ze daar zelf zijn gaan wonen. De skatebaan was er voor de flats). Het was zelfs zo erg dat iemand foto’s van ons gemaakt heeft en daarmee naar de politie was gegaan (terwijl er niets gebeurde, behalve een paar jongeren die met elkaar aan het praten zijn). Die man heeft een boete gehad, omdat hij zonder toestemming foto’s van ons gemaakt heeft. Sindsdien zijn er nooit meer “problemen” geweest.

Dus mensen irriteren zich nogal snel aan een groepje jongeren die buiten zitten, ook al doen ze niets. Natuurlijk zijn er ook groepen die behoorlijk vervelend zijn en dingen stuk maken/mensen lastig vallen uit verveling, die verpesten het voor de rest. Zo worden groepen over één kam geschoren.

Ik vind het een beetje kansloos eigenlijk, ik snap dat het gezellig is om met je vrienden bij elkaar te zitten, maar ik zie de lol er niet van in om dat ‘s avonds in de kou op een bankje in het park te doen. Spreek dan gewoon bij iemand thuis af, dan heb je ook gewoon eten en drinken en kun je lekker warm binnen zitten. Maar goed, zo denk ik erover :’)

^Niet bij iedereen mag je met 15 man binnen zitten (tenminste zo groot was de groep waar ik bij zat). Nu ik ouder ben, vind ik het ook best kansloos. Haha, ik ga niet meer voor de lol buiten in de kou zitten en sowieso heeft iedereen het nu druk met z’n studie etc. Maar op een jongere leeftijd kan ik me er best wat van voorstellen, tenminste bij mij ging het er vooral om dat ik me verveelde, mijn vrienden wilde zien en ik geen zin had bij me ouders op de bank te zitten.

Dit.

En waarom zeggen die groepjes altijd ‘hoi’ en gaan, of je nou reageert of niet, lachen? Ik zie de lol er niet van in.

^ pff onzin, idd je kunt moeilijk met een grote groep bij iemand thuis gaan zitten. Als ze bijv. ‘hoi’ gaan roepen kan dat irritant zijn mja dat is in een melige bui nou eenmaal grappig en er is toch niks mis mee om iemand te begroeten :wink:. Zolang het maar bij ‘hoi’ blijft (en soms dat liever ook niet).