Handschrift verbeteren!!

Hoi,

Voor de nieuwe schooljaar wil ik een mooi en leuke handschrift hebben (laten mensen zien hoe mooi het is).

Dus is er een website ofzo om dingen te downloaden of printen zodat ik in de vakantie kan oefenen?

Alvast bedankt xoxo

leer eerst nederlands, daarna komt het mooie handschrift vanzelf wel.

Haha ik zie het al voor me : Check dit, ik heb geoefend op m’n handschrift, ben je nu jaloers?

Wat maakt dat nu uit, ik schrijf als een jongen en i don’t give a single fuck :'D

meestal vind je je eigen handschrift heel lelijk
maar andere vinden het meestal wel mooi

Hoi,

Voor de het nieuwe schooljaar wil ik een mooi en leuke handschrift hebben (laten mensen zien hoe mooi het is zodat mensen kunnen zien hoe mooi het is (dat vind ik persoonlijk een beetje een rare reden, maar goed)).

Dus is er een website ofzo om dingen te downloaden of printen zodat ik in de vakantie kan oefenen?

Alvast bedankt xoxo

Hier staan wel enkele tips. Ik denk dat eerst in blokletters schrijven en dan langzaam wat vloeiender schrijven erg handig kan zijn, maar zolang het leesbaar is maakt het niemand ook maar iets uit hoe je schrijft, don’t worry.

Ik heb een heel mooi handschrift. Dit heb ik aangeleerd toen ik in groep 3 zat.
Ik kon amper schrijven vond het echt heel moeilijk. Mijn moeder en ik hebben toen 20 schrijf schriften bestelt. Je weet wel die schriften waarin je leerde schrijven. Ik oefende elke dag. En nu heb ik echt een heel mooi handschrift. Maar ik denk dat iemand die wat ouder is daar de tijd niet voor heeft. Trouwens je zegt dat je voor het nieuwe schooljaar een mooi handschrift wilt hebben. Dat lukt je niet 123. Maar goed.

wat een kutopmerking.

het veranderd vanzelf (bij mij tenminste) gewoon blijven schrijven :wink:

Waarom moet ik het leren, en ik weet het al?

Omdat je geen Nederlands kan :’’)

Ik heb altijd het idee dat je handschrift vanzelf een beetje veranderd. Ik zou me er niet zo druk over maken, al helemaal niet in de vakantie joh. :grinning:

Ik zou het persoonlijk te veel moeite vinden. Je hebt je handschrift aangeleerd en aangezien je bijna elke dag wel schrijft, is het heel moeilijk af te leren. En er zijn wel meerdere met ‘een niet zo mooi handschrift’ (al weet ik natuurlijk niet hoe lelijk jouw handschrift is :slightly_smiling_face: ), maar zodra er geen problemen ontstaan met lezen etc…

Ugh jullie zijn echt zielig! Ik snap niet waarom jullie dat zeggen, misschien heeft ze dyslexie, komt ze uit het buitenland of andere redenen. Niet gelijk iemand zo beoordelen. Geesh.

Ik meet mezelf elke paar maanden een ander handschrift aan, omdat ik perfectionistisch ben :’)
Ik zeg gewoon ‘ok ik ga die a voortaan anders schrijven’, en dan is het de eerste paar keer heel geforceerd en na een paar dagen gaat het automatisch.

hahaha, dit heb ik dus ook (:

Haha, dat doe ik ook.
Ik heb eigenlijk ook drie handschriften die ik vaak gebruik, afhankelijk van de situatie. Alleen begin ik het nu als ik niet oplet door elkaar te halen:’)

als ik strafwerk moet schrijven, dan ziet het er niet bepaald mooi uit hoor. eigenlijk heel lelijk, zodat ik zo snel mogelijk klaar ben. ook met woordjes leren ofzo, doe ik ook schrijvend, maar dan heel snel dus lelijk, want het kost me al genoeg tijd.