Handige tips en meningen?

Hallo allemaal ik heb een vraag…
Ik ben 13 jaar oud bijna 14 en ik ben 1.58.
Ik wordt maar 1.64 dus niet zo heel groot whaha
Ik weeg rond de 54 Kilo en dan zal je denken dat is toch normaal?
Maar toch heb een klein beetje overgewicht.
Het is al veel beter dan eerst want eerst was ik veel ‘‘dikker’’, maar afvallen is best wel slecht op mijn leeftijd heb ik gehoord omdat je nog in de groei bent.
Wat kan ik hier tegen doen? Heeft iemand hier tips voor? en wat is jou mening hier over?
alvast bedankt

Volgens mij is je gewicht heel goed hoor! Op dieet gaan zou ik zeker niet doen als ik kijk naar je leeftijd en gewicht. Als je op een gezonde manier wilt afvallen, kan je proberen om minder drankjes zoals cola te drinken en meer water. Minder snoepjes of koekjes, en ze vervangen door fruit bijvoorbeeld. Maar verder is het heel belangrijk dat je je normale maaltijden blijft behouden!

Mijn mening is dat ik het vervelend voor je vindt dat je niet lekker in je vel zit door eventueel overgewicht. Omdat je nog in de groei bent, zou ik niet gaan afvallen door minder te eten. Wat je wel kan doen, is elke dag een half uurtje bewegen door te fietsen of te wandelen. Ik viel vanaf mijn 13e af, toen ik een groeispurt had.

Echt veel tips heb ik niet, maar toevallig ben ik ook niet zo lang haha ik ben 1.58 en word ook maar rond de 1.60. Zelf ben ik zo’n persoon dat alles eet en dun blijft oeps. Ik denk dat sporten en gezond eten nooit kwaad kan.

Er zijn verschillende topics onderood en sport waar je terecht kan