Handig om te weten!

Het leek me handig om feitjes waar je op date’s of in relaties wat aan hebt op een rijtje te zetten. Dus iedereen die ergens iets gelezen heeft wat leuk is en handig om te onthouden, post het hier!

Ik had bijvoorbeeld gelezen dat vrouwen met rode kleren veel aantrekkelijker zijn voor mannen dan vrouwen in andere kleuren. Onderzoekers lieten mannen foto’s zien van hetzelfde meisjes met dezelfde houding en lach en ze kozen altijd de in rood gekleden. Handig voor een eerste date (:

Als je aan de pil gaat verander je je hormonale evenwicht, waardoor ook je chemische aantrekkingskracht tot mannen veranderd. Dus het kan zijn dat als je een vriend hebt en besluit aan de pil te gaan, jullie elkaar nog meer of juist minder aantrekken.

En de laatste die ik weet is dat als een jongen je spiegelt tijdens een date, (Jij haalt je hand door je haar, hij niet veel later ook etc.) dan vind hij je leuk. Als je iemand ziet zitten ga je diegene onbewust nadoen.

Dit is wat ik weet, ik ben benieuwd naar jullie weetjes! Leef je uit. (:

Uiteindelijk gaat het allemaal om jezelf zijn! Als je elkaar leuk vindt, dan is een date gewoon een manier om bij elkaar te zijn en elkaar te leren kennen, niet een manier om indruk op elkaar te maken (als je elkaar leuk vindt, maak je vanzelf wel indruk lijkt me).

Je bent wel aantrekkelijker als je veel lacht (wel echt) en hem/haar ook spiegelt. En idd rood, maar je kunt gewoon beter iets aandoen waar je je gemakkelijk in voelt. En hem/haar veel aankijken!

(voor een date) luister goed naar hem, en praat niet teveel over jezelf. Als hij dingen over je vraagt kan je daar op antwoorden, maar vraag ook dingen aan hem en als hij bijvoorbeeld verteld dat hij van voetbal houdt, vraag daar dan over door!

Gesprekken komen eigenlijk bijna altijd wel vanzelf, maar probeer van tevoren wat dingen te bedenken die je wil vragen/vertellen voor als het gesprek tóch stil valt.

Probeer het over grappige dingen te hebben waarvan je weet dat hij daar ook enorm over kan lachen, een gekke gemeenschappelijke vriend bijvoorbeeld!
Bij mij heeft dat het ijs doorbroken en hebben we een hele leuke avond gehad :slightly_smiling_face: