Handen vervellen!?

Mijn handen zijn sinds een week aan het vervellen.
Maar iedereen zegt; ieeel, wat is dat. & nu schaam ik me dr echt voor.
En ik wil echt dat het zo snel mogelijk weg gaat, want het is echt vreselijk…
Wat moet ik hier tegen doen?
& vet houden doe ik al.

scrubben?

Zoals je al zei: vet houden doe je al. Ik had vorig jaar herfst/winter extreem droge handen, het zag er echt niet uit, maar ik smeerde gewoon continue (of hoe je dat ook spelt) handcrème op mijn handen. Het duurde even, maar na een paar maanden werd het minder. Ik merk wel dat het nu een beetje begint terug te komen, nu het weer kouder wordt ('s ochtends op de fiets doe ik al handschoenen aan: brrrr!) Dus lekker doorgaan met smeren, misschien van handcrème veranderen en handschoenen dragen als het koud is. Van die laatste weet ik niet zeker of het werkt, maar je zou het altijd kunnen proberen.

scrubben en handcreme?

hee dat heb ik ook gehad, van die velletjes die los zitten? aan de binnenkant van je hand? Hm ja het gaat vanzelf over. Ik hield het ook gewoon heletijd vet met vaseline, dat is de enige manier. Scrubben helpt niet…
Geduld hebben moet je dus haha. ^^

Extreem veel vaseline op je handen smeren, handdoek/handschoentjes eroverheen en slapen?

En scrubben.

Het zou ook kunnen dat je zoiets als eczeem hebt, daar heeft de huisarts wel wat zalfjes voor

GEEN VASELINE!
ik heb iedere zomer dat standaard mijn handen gaan vervellen, het lijkt wel een soort ziekte ofzo :s. Als k dr mee naar de dokter hier ga, krijg ik vaseline voorgeschreven, maar dat helpt geen ene donder want vaseline sluit je hele huid af. Niet goed dus.

Ik ga als ik er in de zomer last van heb en we in italie zijn, daar naar de apotheek en dan krijg ik er een zalfje zo voor mee, wel met hormonen (die je in nederland niet zo meekrijgt). Daarmee ist binnen een week iedere avond smeren al weg. Maar bij mij ist zo erg dat mn handen spontaan bloeden & dan er echt rode vlekke nzitten, denk niet dat jij het zo erg heb?

Ik zou als ik jou was alleen handcreme gebruiken (die van inecto coconut is fijn voor overdag, trekt supersnel in) & s’avonds een ietswat rijkere handcreme. Scrubben niet: zo maak je je huid alleen maar kwetsbaarder.