Handen/armen plaatsen

Ik zit echt heel vaak met het probleem dat ik niet weet waar ik mijn handen/armen moet plaatsen. Dan komt het meestal in zo’n awkward positie.
Vooral bij presentaties of ergens waar mensen veel op mij letten.

Ik heb dan de neiging om mijn armen over elkaar te doen, maar dat ziet er zo bazig uit.

Denken jullie hier wel eens bij na of doe je het automatisch?

Ja dat heb ik ook vaker. Armen over elkaar doen geeft een gesloten houding weer, dus dat is inderdaad niet wat je bij een presentatie of een sollicitatiegesprek of zo moet doen. Ik moet zeggen dat ik ze wel steeds meer onder controle krijg :’) ik probeer zoveel mogelijk te zorgen dat ik ze ergens op kan laten rusten, iets vast kan houden of ze gewoon langs mijn lichaam kan laten hangen.

En dit ja.

Ik vouw altijd mijn handen in elkaar als ik zit. Op mn schoot of op tafel. Als ik een presentatie geef laat ik ze langs mijn lichaam handen of sta ik ook met mn handen gevouwen.

Bij een presentatie moet je altijd langs je lijf houden in ieder geval niks vasthouden of ergens op leunen. Dan kun je ze gebruiken om te praten.
tenminste dat heb ik geleerd bij presenteren op school xD Het voelt in het begin een beetje raar maar je moet zeker niet met je armen over elkaar gaan staan.

Misschien een rare tip, maar altijd als ik een presentatie heb doe ik hakken aan (die ik toch al bijna altijd al draag maargoed, dan zorg ik ECHT dat ik ze draag) Het geeft me een gevoel van zekerheid ofzo xD

Wanneer ik praat gebruik ik vaak mijn handen. Velen vinden dit sympathiek over komen. Door gebruik te maken van je handen vind ik dat je een boodschap duidelijker over brengt.

Ik gebruik altijd erg intensief mijn handen als ik praat haha, op de een of andere manier vind ik het altijd nodig om alles “uit te beelden”

Thanks voor de reacties! Dat handen naast je lichaam houden lukt mij niet, dat ziet er bij mij heel geforceerd uit. :stuck_out_tongue:
Ik moet eigenlijk altijd iets vast hebben.
Maar ik ga toch wat vaker proberen m’n armen langs mijn lichaam te laten als het lukt haha

Ah dit is echt herkenbaar! Ik sta altijd zo awkward met mijn handen haha. Ik pak meestal met mn ene hand mn andere hand of arm vast of ik laat ze gewoon hangen. En met mn voeten ga ik altijd met de een op de andere staan, dat is echt heel erg raar maar dat is een soort van gewoonte voor mij. En ik sta ook heel vaak gekruist met mijn benen, maar dan denken mensen altijd dat ik moet plassen hahah.

Dit. En als ik een ‘rustige’ houding moet aannemen, dan pak ik meestal met mijn ene hand de pols van de andere arm vast, of m’n handen over elkaar.

Maar ik probeer zovaak mogelijk iets in m’n handen te hebben, een flesje drinken of m’n mobiel. Ook irritant, maar het is een gewoonte geworden.

Hier heb ik ook vaak last van. Ik praat bijna altijd met mijn handen maar bij mij ziet het er niet sympathiek uit maar eerder spastisch. Anders dan hou ik ze ook altijd over elkaar.

Ik deed ze gevouwen en hield ze ter hoogte van mn borst.

http://3.bp.blogspot.com/_IkuOkmeyEt8/SgmpVtLpj7I/AAAAAAAAANc/qGhnsC16hZg/s400/IMG_2884.JPG

zoals dit ong. maar dan naar 1 kant en dan zo.

http://www.lovegirlz.nl/fotos/6289.jpg

Vage uitleg, maar iedereen vond dat ik er heel zelfverzekerd uit zag.
+ ik heb altijd een ptt. dan kijk ik daar naar en leg ik de plaatjes uit en geef meer info (uit hoofd!).

Dat hoeft niet, ik heb ook altijd het gevoel dat ik heel apart en geforceerd sta maar ik krijg altijd complimenten over mijn presentatievaardigheden en dat ik dat ik goed sta en weet ik veel wat allemaal.
Dus zelfs als het raar voelt kan het er goed uitzien xD

Eigenlijk zou je je handen moeten gebruiken bij je presentatie. Ik heb er les over gehad en ook eentje moeten geven en functionele gebaren zijn heel belangrijk als je een presentatie geeft. Oefen daar eens op!

Je handen achter je rug vouwen is altijd goed. Gebruik af en toe je handen als je nadruk wil leggen op iets, zoals mensen doen die vaak hun handen gebruiken als ze iets uitleggen, maar als je dit uit jezelf weinig doet kan je beter nu nog even je handen verbergen en erop oefenen.

Haha bij mij ook, ik heb het echt af moeten leren. Want ze vroegen altijd: ‘‘Waarom praat jij altijd met je handen?’’