handelsverbod op diergeteste cosmetica

Heey meiden.
Op dier geteste cosmetica is natuurlijk niet goed.
Ik ben alleen niet iemand die daarom make up niet gebruikt.
ALs het leuk is en betaalbaar dan gebruik ik het gewoon.
Alleen nu zie ik net op tv dat in juni of juli er een handelsverbod op komt.
Zijn er dan nog minder cosmetica merken te koop in nederland?:open_mouth:

Ik denk dat er of minder te koop worden. Maar het handelsverbod geld in heel de eu geloof ik. Dus denk dat vele zich wel zullen aanpassen en niet meer op dieren zal testen

1997
In Nederland mogen cosmeticafabrikanten geen dierproeven meer uitvoeren voor cosmetica, dit geldt zowel voor de ingredi├źnten als voor de eindproducten.
2004
Europees verbod voor het testen van cosmetische eindproducten op dieren
2009
Voor tien van de dertien testen van ingredi├źnten van cosmetica moeten in Europa alternatieven zijn. Voor de ingewikkeldste testen wordt er 4 jaar extra uitgetrokken voor de ontwikkeling van vervangende testmethodesVoor het testen van nieuwe ingredi├źnten voor cosmetica zijn dertien veiligheidstesten verplicht, die voorheen op dieren werden uitgevoerd. Voor tien van die testen mogen vanaf 11 maart geen proefdieren meer gebruikt worden. De overige drie testen zijn moeilijker te vervangen, hiervoor moeten in 2013 proefdiervrije technieken beschikbaar zijn. In 2013 wordt er dus een volledig Europees test- en handelsverbod voor diergeteste cosmetica van kracht.

Dus alle make-up merken die nog testen doen met dieren hebben nog tot 2013 de tijd om voor de laatste 3 testen een alternatieven te zoeken. l oreal max factor rimmel maybelline enz gaan egt niet ineens stoppen me het verkopen van make-up als er proefdiervrije technieken beschikbaar is.

Thanks voor het antwoordÔÇŽ
Nog een vraagje, hoe zit dat nou met als je make up uit amerika besteld die misschien op dieren is getest?

Ik vind het echt goed dat er eindelijk iets aan gedaan wordt