handbagage.

[i]Hee,

Ik heb een vraagje aan meiden die regelmatig reizen.
Ik ga zondag naar Parijs met school, we gaan vliegend. Kan ik dan in mijn handbagage tampons en maandverband meenemen. Kan ik ook Mascara en foundation meenemen in de handbagage in mijn koffer.
xx[/i]

Waarom zouden tampons en maandverband niet kunnen?
Bij mascara en foundation mag het niet meer zijn als zoveel ml, maar dat zal het wel niet zijn, je kan best zelf even op de site kijken van je vliegmaatschappij?

Waarom zou dat niet kunnen?
En ik weet niet met welke maatschappij je reist, maar wij gaan wel eens met Ryanair en daar mag je maar max. 100ml vloeistof per bakje/flesje meenemen. Ik zou het even aan een begeleider ofzo vragen wat wel en niet mee mag =]

Indeed. Handbagage mag ook niet meer dan X aantal kilo wegen, maar dat zal denk ik niet het geval zijn met een paar tampons etc :slightly_smiling_face:

Bij mij word al het vloeibare, wat ik al had na de duane weggegooid. Ik neem in mijn handbagage alleen drinken mee, en dan de andere nodige dingen die wel mee mogen natuurlijk, maar deo en haarlak werd sowieso weggegooid, maar vloeibare make-up weet ik niet, want ik draag geen make up, maar ik denk dat je dr wel op kan rekenen als je het mee neemt in je handbagage dat het weggegooid kan worden. Ik weet het dus niet zeker. Maar, drinken (deo ook enzo) word altijd weggegooid, naja, ik weet niet bij jullie, maar ik krijg mijn cola nooit mee langs de duane.

x

ja je mag niet meer dan 100 ml of 200 ml meenemen
dus alles wat meer heeft wordt weggegooid
maar er zit meestal niet zo veel ml in mascara!

make up is geen probleem. Spuitbussen als deo enzo wordt inderdaad weggegooid, als je deo mee wil moet dat in ingecheckde begage en niet in handbagage. Verder mag je niks wat in een fles zit waar meer als 100 ml in kan, ook niet als daar minder als 100 ml in zit.

Mascara en foundation moet je in een speciaal plastic zakje doen, en de verpakkingen mogen niet groter zijn dan 100 mL. In totaal mag je volgens mij niet meer dan 1 liter aan vloeistoffen meenemen in zo’n zakje. Ik zou het voor de zekerheid even checken op de site van de luchtvaartmaatschappij waarmee je reist. Tampons en maandverband kan je natuurlijk gewoon in je handbagage doen, ze gaan je koffer niet overhoop halen ofzo.
Veel plezier!

tampons, maandverband kan gewoon
alle vloeibare dingen moeten in een klein plastic zakje (ligt volgens mij bij de ingang van het vliegveld) en je mag maar 1 zo’n zakje mee in je handbagage
en je mag niet meer dan 100 ml per flesje/verpakking

Bij elke maatschappij mag je maximaal 100ml vloeistof meenemen, en dan moet het in zo’n zakje. Als je meer mee hebt is het slim om te vragen aan een jongen of zij een deel van je spullen even willen ‘bewaren’. Want het word zonder pardon weggegooid als het te veel is! :slightly_smiling_face:

alle vloeibare dingen, dus ook foundation, mogen alleen in verpakkingen van 100ml of minder. Deze verpakkingen moeten in een doorzichtig plastic zakje met een inhoud van 1000ml. je mag dus geen 10x100ml in een zak van 2liter doen.