Handbagage vliegen

Ik ga donderdag vliegen met Ryanair. Nu doe ik de meeste makeup enzo wel in mijn koffer, maar in mijn handbagage wil ik toch wel graag poeder enzo meenemen. Maar gaat dit, want ik hoor tegenwoordig allemaal zoveel over doorzichtige flesjes en alles. Dus als iemand weer wat wel en niet mag zou het fijn zijn…

En, wat heb je echt nodig in je handbagage als je gaat vliegen?

Waarom make-up in je handbagage…?

Maarja, geen idee, up.

Ik had ook al mijn make-up in mijn handbagage, want de koffer was uiteindelijk te zwaar. Ik had aan vloeibare spullen alleen een foundation flesje, geen idee hoeveel daar inzat en daar is niks over gezegd. Qua poeder etc. mag alles gewoon dacht ik als het maar niet vloeibaar is.
Ik zou in de handbagage alleen de nodige spullen meenemen: iPod, wat te eten, lezen, paspoort, telefoon en portemonnee en evt de dingen die je op schiphol gekocht hebt.

Poeder is geen probleem. Waarom wil je make-up mee in je handbagage? Lekker make-uppen in het vliegtuig? :’)

Bij ryanair heb je niet eens de ruimte om je te bewegen, laat staan je make-up bij te werken xD

poeder is geen vloeistof en misschien is ze bang dat de poeder breekt ofzo.

Je kan gewoon al je make-up er in stoppen, als het maar niet vloeibaar is.
En voor de beenruimte: boven de vleugels vh vliegtuig zijn er 4 nooduitgangen en daar is er veel meer plaats. Je moet dan wel 16 of ouder zijn om er te mogen zitten, dus ga daar zitten als de plaatsen nog vrij zijn.

Er gelden alleen bepaalde regels met vloeibare spullen. Poeder mag dus gewoon mee. Verder zou ik gewoon de noodzakelijke dingen meenemen in je handbagage. Niet gaan sjouwen met dingen, die in je koffer hadden gepast.

http://www.youtube.com/watch?v=wKop_8mlQ2s
Beauty tips.

Ja inderdaad, aangezien ik met mijn eigen ogen heb gezien hoe hard ze met die koffers gooien, wil ik mijn spullen die ik echt nodig heb en kapot kunnen gaan wel veilig hebben haha.

En moet het niet in van die doorzichtige flesjes, of zakjes ofzo?

^ poeder in flesjes?

Wat absoluut niet in je handbagage mag zitten zijn vloeistoffen en scherpe metalen voorwerpen zoals een mes, schaar, nagelvijl, pincet enz…
Ook tijdens de takeoff en landing moet je alle elektronische toestellen zoals camera en telefoons uitschakelen! Deze kunnen de stuurelektronica van het vliegtuig nadelig beïnvloeden heb ik gehoord, dus veiligheid voorop.
prettige reis!

oops, 2 maal hetzelfde gepost.

^ ik had mn mobiel gewoon aan, wel op vliegmodus dan. die gast naast mij ook maar ik denk dat het voor 2 mensen niet heel veel uitmaakt. normaal doe ik m trouwens wel uit.

Ja maar jij weet niet of de rest van het vliegtuig het ook doet he.
Ik kreeg in ieder geval een flinke uitbrander van zo’n steward op ryan air dat ik mn iPhone als iPod gebruikte. Mocht niet, moest m uitzetten. Fijnnnn.

Je hoeft poeder niet in een flesje te doen :stuck_out_tongue:

je mag bij de meeste luchtvaartmaatschappijen (jezus wat een woord) maximaal 100 ml vloeistof meenemen, poeder hoort daar dus niet bij. maar lippenbalsem weer wel.

Wat je zegt klopt niet, je hoeft geen 16 te zijn voor die nood uitgangen. Toen mijn nichtje laatst ging vliegen (14) mocht ze daar ook gewoon zitten. Er moest wel 1 volwassen persoon in die rij zitten verder, maar zij zat precies bij het raam.

Ja dat kan ook. Maar toen ik vorige week op het vliegtuig zat, zat mijn broer van 15 daar ook. Een stewardess kwam het allemaal uitleggen en vroeg hoe oud hij was en hij was te jong. Ze ging het nog navragen maar hij mocht er toch niet zitten. Hangt dus een beetje af van de stewardessen/stewards.

Bij ons was dit wel het geval, iedereen die daar zat moest 16 zijn. Dus het zal verschillen met de luchtvaartmaatschappij.