handbagage tijdens vliegreis.

over 28 dagen (ja, ik tel de dagen af :grinning:) ga ik met school 5 dagen op buitenlandse reis. Je mocht kiezen waar je naartoe wilde gaan, maar ik en een vriendin hebben uiteindelijk gekozen voor Barcelona!
We gaan er met het vliegtuig heen, maar nu komt het dus; ik heb nog nooit gevlogen.
Ik weet dus niet wat je als handbagage mee mag nemen (dus voor tijdens de vliegreis). De sites van de vliegmaatschappijen vind ik een beetje onduidelijk, dus wil ik het hier even vragen of ik de volgende dingen in het vliegtuig mee mag nemen:

-mijn mobiel met oortjes (voor muziek te luisteren)
-een boek (misschien slaat de verveling wel toe)
-een pakje sigaretten met aansteker (want in mijn koffer worden ze vast geplet)
-mijn zonnenbril
-mijn portemonee met geld, pinpas en ID kaart.
-en als laatste wil ik labello meenemen (je weet maar nooit…)

mag ik deze dingen meenemen in mijn kleine schoudertas?

Alvast bedankt :wink:

Je mag alles meenemen maar sigaretten met aansteker weet ik niet, heb zelf al 14 keer gevlogen maar ik rook niet, en volgens mij moet labello in een afgesloten zak. (:

Sigaretten weet ik niet, maar een aansteker sowieso niet, labello volgens mij alleen als het in een afgesloten zakje zit…

Voor de rest moet het allemaal geen probleem zijn. Behave als je Mein Kampf, of een ander verboden boek, gaat lezen in het vliegtuig ofzo, maar dat lijkt me niet!

Mobiel mag mee maar moet tijdens landen/opstijgen uit.
Je boek mag natuurlijk gewoon mee.
Aansteker mag soms wel, soms niet mee. Mijn vader is 'm de ene keer wel kwijt en de andere keer niet. Ik zou het er niet op gokken.
Zonnebril mag gewoon mee.
Portomonnee met je ID kaart MOET natuurlijk mee anders kom je de douane niet eens door.
Labello mag ook gewoon mee.

Wat gewoon NIET mee mag in je handbagage: Vloeibare producten over de 100ml (dus geen flesjes drinken, yoghurtjes, foundation over de 100ml etc). Drinken moet je of kopen na de douane of een leeg flesje meenemen en daarna vullen met water.

En natuurlijk dingen zoals een mes, passer enzo haha.

hahaha :"D
nee die ga ik niet lezen :grinning:

Labello hoeft niet in afgesloten zakje hoor. :wink: Dat is niet vloeibaar.

bij ons mochten wel geen aansteker mee
geen vloeibare producten idd
verder vanzelf sprekend

sigaretten mogen wel, maar aansteker weet ik niet. Labello hoeft niet in een afgesloten zakje, zolang het maar een stick is. Als het vloeibare lipgloss ofzo is, moet dat wel in een zakje. Je mag naast je handtas ook nog wel een rugzak ofzo mee, dus je hoeft niet alles in je kleine schoudertas te proppen :wink:

trouwens, je moet je mobiel voor je in het vliegtuig stapt wel op vliegtuigmodus zetten. En bij het opstijgen en landen moet hij sowieso helemaal uit.

geen aansteker volgensmij
als je vloeibare producten wilt meenemen moet het onder 100ml zitten en in zo`n speciaal doorzichtig zakje (ligt op vliegveld)
en alles wat je op het vliegveld koopt mag je ook meenemen in zo`n verzegelde see, buy, fly tas

ik neem gewoon een labellostick mee, en van die aansteker vraag ik wel aan mijn vriendin, want die rookt ook dus kan ik aan haar even vragen hoe zij dat oplost. Ze is al volgens mij eens eerder met het vliegtuig gegaan, dus zal ze dat wel weten denk ik (:

Mascara moet ook in een afgesloten zak en dat is ook niet vloeibaar …

eigenlijk is mascara wel vloeibaar, het is niet vast, dus hoort het onder vloeibaar volgens mij.

mascara is hartstikke vloeibaar, tenzij het oud is en verdroogd

Dus als jij je mascara over de kop houdt komt het er allemaal uit druppen?

Hoe wil jij een vaste stof op je wimpers krijgen?

Komt mascara eruit druppen ofniet?
Ik heb de regels niet gemaakt, maar heb zelf vaak genoeg gevlogen en toen moest labello in zo’n zak. puh

oke, einde discussie alsjeblieft en laten we verder gaan met waar dit topic eindelijk over ging, please :grinning:

Uh. Even voor de duidelijkheid: Labello/lippenbalsem wordt wel als vloeistof geteld, en moet officieel dus in zo’n plastic zakje. Heb het nog nagevraagd :'3

Tevens, topicstarter, hoe lang is een “lange” reis, waar ga je heen?

ik ga 5 dagen naar Barcelona! :grinning:

Alles mag gewoon mee, de labello zou ik voor de zekerheid in een sealbag doen, de ene vind dat dat wel moet en de ander niet. Voor de aansteker geld hetzelfde, maar die kun je na de duane ook krijgen.