Handbagage in vliegtuig

Halloo

Ik ga op vakantie met Transavia aankomende dinsdag, maar nu wilde ik even iets weten wat ik nergens duidelijk op internet kan vinden.

Mag je naast je ruimbagage (dus koffer) en handtas nog een tas meenemen (sportas ofzo) met extra kleding voor als je koffer ergens anders strandt of als je koffer te zwaar is? En hoeveel mag dat dan wegen, bij elkaar of los?

Alvast bedankt!

Naast je handtas mag je idd nog handbagage meenemen maar een sport tas is te groot. Als ik jou was zou ik gewoon een schooltas meenemen. Hoeveel die mag wegen weet ik niet precies, ik denk maar 2/3 kilo ofzo! Succes en veel plezier op vakantie!

bij mij werd die niet gewoogen maar ik las laatst ergens de afmetingen die ja mag hebben dus misschien moet je dat even googleen?(:

oke, dus het maakt niet uit dati k met 2 kleine tassen het vliegtuig in stap? Ze zullen met kleding niet zwaar worden, dus… het gaat er meer om dat m’n koffer niet te zwaar wordt, want die is van zichzelf zonder iets er in al erg zwaar

^jewel want je mag wel maar 1 handbagage stuk meenemen?

handbagage mag 10 kilo zijn

Nou, ik ga best wel vaak met de vliegtuig -met de familie. En naast mijn handtas mag je ook een kleine trolley meenemen in de vliegtuig, dus het lijkt me wel dat het mag. -maar je moet er wel op letten dat je binnen een bepaalde gewicht zit.

Ja idd, ik vlieg woensdag en ik mag 10 kg handbagage en 15 kg ruimbagage.

o okee dan weet ik dat dan ook wel weer ik dacht dat je altijd maar 1 stuks mee mocht(: haah

Het verschilt per vliegmaatschappij (:
Ik vloog een maandje geleden met Ryanair en toen mocht ik maar 1 stuk handbagage van 10 kilo, niet eens een laptop los erbij ofzo…
Ohja en natuurlijk gewone bagage, maar had toen alleen handbagage mee.

KLM heeft een regeling dat je in je koffer 23kg mee mag, en in je handbagage 12kg. En je mag in principe (bij de KLM dan) 2 stuks handbagage meenemen (bijv. tas + laptoptas), zolang het samen maar niet meer dan 12kg is.

Ohja en vorige week vloog ik met Corendon, mag je 20 kilo ruimbagage en 6 kilo handbagage…
Het beste is gewoon even naar de helpdesk oid bellen of mailen ofzo.

Ow, wist niet dat het per vliegmaatschappij verschilde, maar ik ga meestal met de KLM en andere grote vliegmaatschappijen -Royal Jordanian, China airways etc-, daar mag het meestal wel dus. ^^

Nope, je handbagege mag alléén bij Ryanair 10 kilo zijn. Per vliegmaatschappij verschillen de regels van de handbagage qua afmetingen & hoeveelheid.

Hier de regels van transavia:
[b]handbagage
Handbagage mag worden meegenomen in de cabine. De toegestane handbagage per persoon is:
1 handtas met maximale afmetingen (L x B x H) 55 cm x 35 cm x 25 cm, en een maximaal gewicht van 5 kg. Deze handtas mag een laptop bevatten
1 jas
1 paraplu of wandelstok
1 handzaam formaat foto- of filmtoestel
lectuur, bestemd voor de duur van de vlucht

Let op: indien handbagage niet aan bovengenoemde afmetingen en/of gewicht voldoet, wordt deze ingenomen en als ruimbagage gerekend.[/b]

(dit komt van de site van transavia)

& dit zijn de europese regels voor de inhoud van je handbagage:
[b]Er gelden veiligheidsregels voor uw handbagage en de maximaal toegestane hoeveelheid vloeistoffen. Vloeistoffen, gels en spuitbussen in de handbagage mogen alleen in kleine hoeveelheden van max. 100 ml per stuk en op de juiste manier verpakt, worden meegenomen. De regels zijn van toepassing voor alle passagiers die vertrekken vanaf een luchthaven binnen de EU of Egypte ongeacht uw bestemming. Hoeveelheden vloeistoffen die niet zijn toegestaan, worden bij de douane ingenomen en vernietigd.

de regelgeving

Het is alleen toegestaan om een kleine hoeveelheid vloeistoffen in de handbagage mee te nemen.
Deze vloeistoffen moeten in aparte verpakkingen zitten met een maximum van 100 milliliter per verpakking.
De verpakkingen met vloeibare inhoud moeten in één transparante plastic zak zitten met een maximale inhoud van één liter.
De plastic zak moet hersluitbaar zijn.
Per persoon mag u één transparante plastic zak meenemen.

U kunt de plastic zak als die voldoet aan de bovengestelde eisen, van huis meenemen.

wat valt onder vloeistoffen?
Elk item met een vloeibare inhoud, een aantal voorbeelden:
water en andere (alcoholische) drankjes, siroop, soep
parfum
gels, cremes, lotions, spuitbussen
toiletartikelen waaronder tandpasta, deodorant (ook roller), lipgloss, scheerschuim, vloeibare make-up, mascara

uitzonderingen op deze regelgeving
Er zijn drie uitzonderingen op de regelgeving:
medicijnen en dieetsupplementen voor gebruik tijdens de reis (= vlucht en verblijf in het buitenland)
koelelementen (ice packs) voor een veilig medicijntransport
babyvoedsel voor gebruik tijdens de reis

U moet deze uitzonderingen bij de handbagagecontrole apart aanbieden. Dit hoeft niet in een doorzichtige zak en er zijn geen beperkingen op de hoeveelheid.
Let op: u mag gekookt water (om te mengen met melkpoeder) in hoeveelheden van maximaal 100 ml in uw handbagage meenemen.

aankopen op de luchthaven
Nadat u de handbagagecontrole bent gepasseerd, kunt u op de Europese luchthavens en in het vliegtuig nog steeds vloeistoffen kopen, zoals drankjes en parfum. De hoeveelheid is ongelimiteerd. Indien nodig worden uw aankopen verpakt en verzegeld.

handbagagecontrole op de luchthaven
Bij de handbagagecontrolepunten op de luchthaven moet u:
de transparante plastic zak met de vloeistofverpakkingen ter controle tonen aan het veiligheidspersoneel. Hierbij geldt dat de verpakkingen gemakkelijk in de plastic zak moeten passen en de zak gesloten is.
uw (colbert)jas apart voor screening aanbieden,
grote elektrische apparaten, bijvoorbeeld een laptop, apart voor screening aanbieden.[/b]

Komt allemaal van de site van transavia…

oke bedankt !!

oh kan wel, vloog een week geleden nog met transavia en toen mocht het 10 kilo zijn.
en 4 weken geleden met veuling ofzo en dat was ook 10 kilo.