Handbagage in vliegtui, voor jaar naar Amerika

Heeeee allemaal!

Ik ga over 11dagen een jaar als uitwisselings-student naar Amerika, dus ik moet heeeeeeel lang vliegen, maar ik kan dus niet zo fijn slapen in het vliegtuig. Omdat ik in 2008 ookal naar ameirka ben geweest met het vliegtuig. Maar wat kan ik nou meenemen in mijn handbagage? Ik heb al wat dingen:

*Boek: Shopaholic zegt ja!
*laptop
*mijn dagboek dat ik het hele jaar bij ga houden
*Ipod touch
*foto’s vna viernden en familie
*mini-deo (voor als mijn gezin op me te wachten staat, dat ik niet stink.)
*paspoort en ticket

Weten jullie nog meer?

xxxxxxx

Ik de titel bedoel ik natuurlijk vliegtuig!! :cold_sweat:
xxx

Ik ben net terug uit een jaar Amerika. Ik zou sowieso 1 grote handbagage koffer (op wieltjes!) meenemen met gewone bagage en daarnaast een rugzak met spullen voor in het vliegtuig. Ik zou eten, iPod, tijdschriften, boeken, een schoon shirtje, en even wat deo en tandpasta meenemen. Als je een laptop meeneemt is dat handig als je nog een tussenlanding maakt en lang moet wachten. Verder was ik op de heenweg toch veel te zenuwachtig om te slapen en heb ik iets van 4 films gekeken :slightly_smiling_face:

Nou ik zit ong. 10uur in het vliegtuig Dus ik denk dat ik me snel begin te vervelen.

Deo mag je trouwens wel meenemen. Je moet alles gewoon in zo’n zakje doen en dan kan je het als je aankomst gebruiken. Wel zo handig om een beetje fris te ruiken bij je nieuwe familie. Verder had ik ook nog wat make up enzo meegenomen, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Ik denk dat je wel een grote kans hebt dat je een tv schermpje op de stoel voor je hebt, dus dan kan je alle nieuw films kijken. Tenminste dat ik toen ik naar Amerika ging, allemaal films die nog uitmoesten komen in NL.

Doe jij je laptop dan in je ruimbagage? Kan die lekker gestolen worden.

Het gaat er niet om of je 'm in je hand- of ruimbagage hebt, maar of je 'm gebruikt of niet.

Er wordt toch ook nergens gezegd dat ze 'm gebruikt in het vliegtuig? Alleen dat ze 'm in haar handbagage meeneemt.

Maar naar Amerika mag je koffer toch niet op slot?

Ze breken je koffer zo open. Zeker als je naar Amerika gaat, omdat je 'm dan sowieso niet op slot kan doen.
Je kan trouwens ook gewoon spelletjes doen op je laptop, heb je geen internet voor nodig.

Ik weet het niet precies, ben nog nooit naar Amerika geweest. Maar volgens mij willen ze in Amerika koffers open kunnen maken ofzo.

Ze kan het wel gebruiken als ze geland is en in een zakje mag het gewoon mee.

Wat een gedoe om naar Amerika te gaan, maar als er spullen dan gestolen worden, kan je dan bij de vliegtuigmaatschappij aanklagen of vragen dat ze em vinden ofzo? (domme vraag, maar ik wil zeker zijn voor als ik naar Amerika ga)

hahaaha, nee ik ga hem niet ge4bruiken. maar ik ga hem niet ik mijn kofferbagage doen omdat hij anders kapot gaat of gestolen word.
\xx

Ik heb mijn koffers gewoon op slot gedaan en het enige wat ze zeiden was dat ik het de volgende keer niet meer moest doen, maar toen heb ik het weer gedaan en toen zeiden ze er niets van (en ik ging ook naar Amerika). Ik vind het gewoon fijner als je het écht opslot kunt doen.

nog meer?

Klopt, je mag hem alleen op slot doen met zo’n speciaal slotje waarmee die douanemensen hem ook kunnen openen (die kan je gewoon kopen bij de perry sport bijvoorbeeld, is gewoon een hangslotje!)

Nu evne niet meer over de laptop.
Maar gewoon handbagage! :slightly_smiling_face:

Als je niks vloeibaars mag meenemen, kun je misschien een deostick meenemen.