hand schudden nieuwe mensen ontmoeten

Hey, ik heb even een korte vraag. Misschien is het een beetje random, maar wat doen jullie als jullie iemand voor het eerst ontmoeten, bijvoorbeeld vrienden van vrienden? Geven jullie een hand of zeggen jullie gewoon ‘hoi ik ben …, leuk je te ontmoeten’? Waarschijnlijk verschilt het ook een beetje per leeftijd, ik ben nu 16…
Bedankt voor het lezen in ieder geval!

Ik ben 16 en bij mensen die ouder dan ik zijn geef ik altijd een hand, vooral gewoon uit respect. Leeftijdsgenoten meestal niet.

Ik wacht altijd af wat de houding is van de ander en ik kijk naar de situatie; soms is het niet handig om een hand te geven omdat jij of de ander iets aan het doen bent. Ik denk dat de gemeenschappelijke vriend je meestal wel introduceert

Ligt aan de situatie. Bij een ouder iemand doe ik het sowieso altijd puur uit fatsoen, maar bij gemeenschappelijke vrienden of leeftijdsgenoten meestal niet.

Bedankt voor het antwoorden allemaal!

Ik geef altijd een (goede) hand, slappe handjes vind ik zo irritant dus ik geef altijd een stevige hand :grinning_face_with_smiling_eyes:

Meestal geef ik wel een hand ja, maar ik ben geen 16 meer haha. Op mijn 16e deed ik dat eigenlijk ook nooit.

Ik geef altijd een hand, vind ik wel zo netjes. Maar de 16 jarige die ik nu tegen kom (bijvoorbeeld nieuwe op werk) stellen zich uberhaupt niet meer voor…

Bij leeftijdsgenoten meestal niet, behalve op werk/stage. Bij volwassen mensen en ouderen wel.

Dat ligt een beetje aan de situatie. Meestal geef ik wel een hand maar als ik bijvoorbeeld op een feestje kom waar al heel veel mensen zijn doe ik dat niet meer. Ik werd laatst naast iemand op een feest neergezet (op een stoel) die ik niet kende en heb toen maar geen hand gegeven en me gewoon voorgesteld met hoi ik ben…