Hamster maakt raar geluid

HoiHai,
Mijn hamster die ik nu ongeveer 3 maanden heb, maakt opeens een raar geluid…
Het klinkt net als …mmm… dat geluid dat ej krijgt als je over rubber/ballonnen wrijft.
Maar dan verschillende toonhoogtes.
Misschien weten jullie hier meer over?
En het is trouwens niet vanwege de ademhaling, zo snel ademt 'ie denk ik niet.
En het duurt 15 sec. dan stopt het, en dan wer 8 sec.

XxX
Amy

de hamster van een vriendin van me maakte ook zo’n geluid… die bleek epilepsie te hebben. Maar ik weet niet of dat geluid er ook echt mee te maken had. Als ik jou was zou ik even langs de dierenarts gaan

en wanneer precies doet je hamster dat?
mijn hamster deed het de eerste 2 weken dat ik 'm had…
volgens een vriend van me (die veel hamstertjes en ratjes heeft gehad) is dat een teken dat ie niet op zn gemak is/bang is.

@ CORNFLAKES

Jhaa, dat denk ik ook.
Wat hij is nog steeds erg bang, als ik hem er even uit wil pakken rent hij zijn buis in.
Maar wat moet ik hieraan doen?
Want ik ben absoluut geen dierenbeul :wink:, reden om bang te zijn is er niet echt…
Dit is overigens m’n tweede hamster, m’n eerste hamster die is nooit echt bang geweest.
En voelde zich snel op zijn gemak.

XxX
Amy

EDIT:
Ik ging nu even kijken, hij ligt te slapen en ik kwam iets dichterbij, toe werd hij wakker, maar hij blijft dat geluid maken.
Ik begin me toch een beetje zorgen te maken,
Het is niet echt piepend, misschien heeft het wel wat met zijn luchtwegen te maken …

ja klopt het is een heel raar geluid!
ik schrok er eerst ook van…
ik ben niet echt een hamster guru maar probeer 'm er elke dag even 2 keer uit te halen. en dan het liefst op een beetje vaste tijden.
pak 'm niet zomaar op maar doe eerst voorzichtig je hand in zn hokje.
dan kan ie even wennen aan je geur.
daarnaast kan je ook een nachtje met een theedoek of zakdoek slapen of het bij je dragen. dan gaat het naar jou ruiken. als je dat dan in het hokje legt kan ie aan jou geur wennen. ik hoop dat je hier wat mee kan!

Maar het is pas vanaf vandaag begonnen en ik heb hem al 3 maanden.
Het is geen hoog piepje, meer een soort gekwetter.
Heel raar, en ik merk ook dat hij door blijf gaan als ik uit z’n buurt ben …
Ik weet me geen raad.

ja sorry, ik las er overheen!

hiervoor heeft ie het nog nooit gedaan?
dat is wel vreemd…
ik ga die vriend even voor je bellen goed?
even kijken wat hij denkt.

spreek je zo.

Ik ging stuk om die titel. :’)
Ik denk dat je even naar de dierenarts moet gaan.

Bedankt!

Heee, Mijn hamster had het ook hij is overlede 1 maand gelede! :wink:) en hetis volgens mij niets ergs! Hij deed het als ik hem bijv. kaas gaf ( wat hij heel lekker vond) Volgens mij is het iets van vreugde! ik kan er naast zitte!Maaar later ging ik naar de dierenarts want hij had beestjes, en dan onderzoeken ze hem, En ze hebbe nooit iets gezegt over dat er iets fout was ( met dat geluidje)
Nou ja, Volgens mij is het niet egt iets waarom je je zorge moet make! ( mijn hamster van me vriendin deed het namelijk ook! )

xxxkus

mijn hamster deed dat oko weleens maar dan was het bijvoorbeeld als je hem wakker maakte en wou oppakken ofzo

mn hamstr maakte ook eens zo’n geluid en kdagt van ja hij doet wat raar maar ik laat hem maar ff doen…
3à4 dagen later was hij dood =(
khoop dat dit bij jou niet gval is…

Ga er anders voor de zekerheid mee naar de dokter

Nee dat hoop ik ook niet, …
Hij slaapt nu best diep, en maakt verder geen geluid.
Maar als 'ie wakker word wel…

Doe ik morgen, en dan naar de DA hé :slightly_smiling_face:

Mijn hamster maakte ook zo’n geluidje. 5 dagen later was die dood. ik zou even naar de dierenarts gaan, ik kreeg nl antibiotica mee, wat ik in zn water moest doen, helaas dronk hij dat niet…

hee, ik weenie wat er mis is, maar op deze site kunne ze altijd heel goed antwoorde over dit soort dinge:
http://forum.dehamster.nl/

suc6

ik zocht op google naa andere forums:

• ief ief ief: chagrijnige hamster (ochtendhumeurtje) of hamster op een stoffig plekje. Klinkt een beetje als niezen.
  • tandengeknars: gebeurt als ze een beetje zit te suffen / genieten.
  • tandengeklapper: meestal na het tralieknagen, alsof ze hun tandjes even terug goed moeten zetten.
  • gekrijs: soms tijdens het dromen, meestal tijdens het schrikken (ergens vanaf vallen) of pijn hebben

Kijk anders eens op
http://www.dehamster.nl/

daar staat egt alles op , misschien doe je wel iets fout voor de verzorging of is die allergisch ofzo moet je effe zoeken

x

ik heb die vriend gesproken en hij zei dat hij/zij ook verkouden kan zijn.
dat klinkt heel vreemd, i know, maar het is voor een hamster echt heel erg gevaarlijk. geef je 'm vitamine druppels in zn water?
zo niet, probeer dat. zo wel, ga even naar de dieren arts.

veel mensen zullen denken ‘’ ach kom op, het is maar een hamstertje’’
maar het is wel een levend diertje.

Mijn vorige hamster was verkouden geweest, het klinkt echt anders.
Maar ik ga tog even morgen naar de DA!
Bedankt voor de hulp!

XxX
Amy