hamster ligt op sterven

hey, mijn hamster doet heel vreemd. Hij ademt heel diep in en uit, en hij ligt te slapen met zijn ogen open. Als ik hem pak is hij heel slap enzo!
Hij is minder als 1 jaar oud. Weet er iemand wat er met hem aan de hand is? Ik denk dat hij doodgaat…

xx

Ik weet het niet, dierenarts bellen?

Hamsters leven niet zo lang helaas. Ik heb dit ook al vaak meegemaakt. Ik denk dat je er niet meer veel aan kunt doen…

tja… voor een hamster?

Als je er geen goed gevoel bij hebt, en dat is zo want anders maak je dit topic niet aan, moet je naar de dierenarts gaan.

Eet en drinkt hij de laatste tijd minder? Dat zou een teken kunnen zijn dat er inderdaad iets helemaal niet goed is. Als dat zo is heb je wel kans dat hij doodgaat ja. Het klink in ieder geval niet goed. Maar als het zo is dat hij dood gaat kun je er niks aan doen, sterkte ermee.

wat zou de dierenarts er aan kunnen doen dan? Ik weet het niet…

Ahwww… Maar inderdaad, ik denk dat je het beste naar de dierenarts kan gaan.

naar de dierenarts bellen… ondertussen op je kruikje leggen en op je schoot!

Wat wil je er zelf aan doen dan?

De dierenarts kan je hamster beter helpen dan dat jij kan. En als hij echt aan het dood gaan is, is het beter als het zo snel mogelijk gebeurt.

Het kan ook zijn dat die in winterslaap begint te komen, mijn hamster heeft vorig jaar ook 2 of 3 keer in winterslaap gelegen ! Dus als je denkt dat die dood is, moet je even goed kijken of hij nog ademt… Wij hadden hem bijna begraven terwijl hij gewoon nog leefde dus…

Ik denk eigenlijk ook niet dat de dierenarts daar nog iets aan kan doen.

hamster word meestal rond 2 jaar. 1 jaar is voor een hamster wel erg jong. ik zou even dierenarts bellen of langs gaan. heb zelf 3 hamsters en hoort niet echt bij zijn gedrag…

Doet je hamster ook knarsetanden? Dat is namelijk een teken dat hij pijn heeft en dan kan het wel eens snel afgelopen zijn.

ja hij ademd nog wel hoor! je krijgt hem (bijna) niet wakker. Hij was de laatste tijd wel HEEL actief, de hele dag rondrennen in zijn radje en omhoog aan zijn kooi klimmen…

nee hij knarsetand niet, en hij at de laatste tijd wel gewoon normaal. Hij was alleen heel veel afgevallen, en bewoog SUPERveel!

Misschien iets bevestigen? En zorgen voor een pijnloze dood…

Dan weet je nu in ieder geval dat hij geen pijn heeft, dat is wel fijn.

Ja dat kan! Misschien moet je hem even een halfuurtje/ tot uur in je handen warm houden. Precies hetzelfde mijn hamster leeft nu al 4 jaar en is nog steeds heel actief maar in koude tijden houden we hem even extra goed in de gaten !

Ik heb geen idee, ik heb nooit hamsters gehad. Heel veel sterkte en ik hoop echt voor je dat het niks is!