hamster en hond

ik heb 3 honden thuis en er komt er waarschijnlijk nog een bij.
maar ik wil graag een dwerghamster, mijn buurmeisje heeft er een en ik ben al langs geweest om te kijken wat er allemaal nodig is, ik kan het makkelijk zelf betalen en verzorgen(ben 17 en heb 2 baantjes) maar mijn moeder vind ze eng.
ook is ze bang dat de honden zichzelf helemaal gek maken door steeds naar dat beestje te staren(dat is bij kennissen gebeurd) nou moet ik m dus op mn kamer zetten.
dat is opzich niet erg, want maar 1 hond durft de zoldertrap op, maar mn moeder is nog steeds bang dat die dan steeds voor de deur gaat liggen piepen. het zijn jack russells en hebben bestwel veel jachtinstinct en doen ook vaak workshops. maar ik vind het stom, het zijn huishonden, maargoed.
omdat mijn moeder zo nodig 4 honden wil mag ik geen hamstertje op mn kamer.

nou wil ik het gewoon gaan doen, gewoon even sparen, de hamster van de buren lenen voor een weekje, want uiteindelijk heeft mijn moeder niet veel te zeggen over mijn kamer als ik alles zelf betaal en verzorg.

maar mijn vraag naar jullie is dus, kan je een dwerghamstertje op je kamer houden? want het zijn wel nachtdieren… en hebben jullie een hamster en een hond, hoe gaan die met elkaar om?

Ik heb gewoon een hamster op mn kamer, gaat prima

heb je er geen last van snachts? of van de stank?

Haaaai
ik heb 2 jackrussels thuis, en eeen russische dwerghamster.
mn hamster staat op de kast gewoon in de computerkamer.
klinkt heel afgelegen maar daar komen de honden ook vaak,
ze kijken nooit naar de kooi ofzo, het boeit hun niets, maar als ik mn hamster vast heb, soms gaan ze voor me staatop hun achterpootjes, en als ze in de mand liggen slikken ze zich om hun bek hahaha, maar je moet gewoon zorgendat je em goed vast houd, want als je hem loslaat ja dan eten je honden hem echt wel op, dat is hun intinct.

maar goed het kan echt wel!
gewoon bij je honden uit de buurt houden, nouja lijkt me niet moeiijk toch?

Xx

Als je het hok goed schoont houd ruik je niets,
en als je een soepel radje hebt waar die in kan lopen dan hoor je ook niets:p

zo’n loopbal leek me ook wel wat, maar ik ben bang dat de honden dan denken dat t speelgoed is en dat ie een hartaanval krijgt:P

Ik had mijn hamster er ooit is ingedaan, en toen wou de bal niet meer open :stuck_out_tongue: Maar mijn hond bleef er af, ging er even aandachtig naar staren maar vond toen zijn eigen kont belangrijker. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik heb een konijn en 2 honden.
de ene gaat er heel goed mee om,
de andere wil dr het liefst dood hebben
maar ze kunnen er allebei niet bij, hij staat buiten, en te hoog voor die kleintjes (de honden dus).

buiten zal inderdaad wel handig zijn, maar ik ben bang dat dwerghamstertjes dat niet aankunnen :stuck_out_tongue:

konijnen zijn ook wel leuk, maar ik vind ze zo saai. of heb ik dat nou verkeerd?

ik vind hamsters saai, die slapen overdag de hele dag, kan je niks mee doen haha ^^

Dat is voor iedereen anders :stuck_out_tongue:
Ik zou de hamster gewoon lenen voor een week idd. Kijken hoe ze reageren.
En als ze goed reageren kun je er zelf 1tje kopen.

ja daar ben ik ook bang voor:P maar bij mijn buren viel dat dus wel mee gelukkig… daarom twijfel ik toch wel…

myn kat heeft mn hamster meegenomen

ik vind hamsters ook saai
konijnen heb je meer aan die kun je beter vasthouden enzo, vooral als je al iets groots bent gewent zoals een hond is het heel raar om dan ineens een hamster vast te houden =p
alleen, ik denk niet echt dat je makkelijk kan slapen met een hamster op je kamer maargoed dat ligt eraan de een kan dan wel slapen de ander niet.

Hmm…
Ik heb een valse dwerghamster gehad ö
En hij beet me steeds heel hard…
Maar mama beet hij eerst nooit.
Dus zij steeds zo van: ‘neuh, doet helemaal niets, Saartje is een schatje!’
en op een gegeven moment beet saartje haar ook, en mama: ‘aaah, hij gaat er niet vanaf!’
en ik zo van: ‘neh jóh, ben je gek, hij doet NIETS!’

:3

Ik heb ook een hamster gehad op me kamer, maar ik had er helemaal last van.

je heb toch een eigen kamer en die hamster een eigen kooi dus er kan niks gebeuren

ik had ook een hamster en muize en ik heb honden en katten maar hou hem gewoon op je kamer

Mijn hamster staat 's nachts in de badkamer omdat ik niet kan slapen van het geluid dat 'ie maakt als hij in z’n rad rent :grinning_face_with_smiling_eyes: