halve marathon/ marathon

Hey meisjes!
Ik heb hier nergens een topic over gevonden en de hardloop-topics zijn de laatste tijd maar weinig actief helaas…
Ik heb enkele dagen geleden, na maandenlang trainen, dus voor mezelf beslist dat ik in april de marathon meeloop. Ik heb er superveel zin in! Zijn er nog onder jullie die aan het trainen zijn voor een halve marathon of marathon? Want ik ken in mijn omgeving eigenlijk niemand en vind het echt superspannend, dus lijkt het mij leuk om nog meisjes te leren kennen die aan het hardlopen zijn met een doel.

Yess! Ik doe in april ook de marathon! Rotterdam, jij ook?

Ik wil over 1,5 jaar de marathon van NY lopen. Voor het eerst dat ik hardloop en loop nu net ‘pas’ 5 km. Dus ik heb nog even te gaan. Dapper dat je het gaat doen, het gaat vast lukken!

Ik heb afgelopen zaterdag in training een halve marathon gelopen en dat ging best lekker (1:57:27), dit weekend zondag loop ik een 15KM wedstrijd en op 6 maart met de CPC loop ik ook de halve marathon. Mijn doel voor de CPC lag eerst onder de 2 uur, maar omdat dit in training al is gelukt wil ik hem nu lopen binnen 1 uur en 55 minuten. Ik weet niet of jullie instagram hebben, maar ik post daar al mijn runs op (@Michy_1297), ik zou het leuk vinden om jullie ook te volgen. En leuk dat je zo’n topic aanmaakt!

Leuk topic! Ik heb zelf een aantal halve-marathon-afstanden of meer gelopen, maar dan met obstakels (obstacle runs dus). In september ga ik voor het eerst een ‘gewone’ halve marathon lopen, in Disney! Ben heel benieuwd hoe dat wordt, aangezien ik het niet echt gewend ben om grote afstanden op de weg te lopen. Ik volg dit in elk geval!

En @Michelle: ik volg je op instagram!

Ja ik zag het! Leuk ik volg je nu ook! Waar doe je die obstacle runs als ik vragen mag? Ik heb daar ook wel eens aan zitten denken, maar dat is denk ik met trainen wel lastig, of niet?

Overal en nergens haha! In Nederland zijn er inmiddels zoveel, ze worden in alle hoeken van het land wel georganiseerd. Ik doe vaak mee aan de Strong Viking runs (in de buurt van Amsterdam en in de buurt van Nijmegen), Mud Masters (Haarlemmermeer, Weeze en Biddinghuizen) en Strongmanrun (Hellendoorn en Rotterdam). Maar sinds 2015 loop ik steeds meer in het buitenland, daar zijn de runs wat extremer, dus daar zit meer uitdaging in. Ik heb veel gepland staan in Duitsland en Engeland, maar ook in Frankrijk en Zweden. Afgelopen jaar heb ik zelfs in Ohio gelopen tijdens het wereldkampioenschap, en komend jaar mag ik naar Canada :slightly_smiling_face: Lopen in het buitenland vind ik inmiddels ook leuker, dus ik kijk nu vooral naar interessante runs in andere landen.

Trainen is voor mij een beetje routine geworden, ik train dagelijks en focus op verschillende dingen (kracht, lopen en techniek), dus het wordt niet saai. En ik merk duidelijke progressie in trainingen en tijdens wedstrijden, dus dat houdt me wel gemotiveerd!

En ik kan je als tip meegeven: gewoon meedoen! Mijn eerste obstacle run liep ik volledig ongetraind, en nu ben ik zó blij dat ik ermee begonnen ben. Het is superleuk én verslavend!

Ik in Antwerpen, de 17e april! Ik denk dat ik wel niet de mooiste marathon eruit heb gekozen, is voor een heel groot deel door een ondergrondse brug… Maar is voor mij niet te ver, ik kan waarschijnlijk de nacht ervoor nog gewoon thuis slapen, en de datum kwam net goed uit gecombineerd met mijn studie. Als deze meevalt wil ik echt ook in het buitenland marathons lopen, zoals NYC bv, of Brighton of Tromso.
Waat zit jij nu eigenlijk ergens met je ‘training’? vind het zo moeilijk in te schatten hoe ik het best kan aanpakken, ik doe elke week mijn duurloop iets langer, zit nu op 28 km, maar weet niet tot welke afstand ik ga trainen eigenlijk, ik dacht aan 35?

Superlief! Jou ook na die 1,5 jaar! misschien dat ik dan ook die nav NYC ga doen (als ik geld heb…) die 5 km is al vaak het moeilijkste begin, als je daar al bent geraakt gaat het allemaal heel rap tot je aan lange afstanden zit!gewoon niet opgeven! :grinning:

@Michelle_CRS, ik ga je volgen! ik ben wel niet zo’n fervente instagrammer maar is wel leuk om gemotiveerd te blijven! en wow, mooie tijd voor die halve marathon! ik heb nog nooit een halve marathon in wedstrijd gelopen, enkel 10 km (0:44:04) en 15 km (1:11:21 geloof ik). Mijn eerste marathon ga ik wel op heel rustig tempo doen, anders haal ik hem niet denk ik :grinning:
@chickwithguns, wow wereldkampioenschap, klinkt heel vet! ik geloof dat er in mei ook ergens een strongmanrun in België is, een vriend van mij vroeg of ik mee kwam doen en het lijkt mij eigenlijk echt superleuk! Is idd eens heel wat anders dan ‘gewoon’ lopen. Na mijn marathon kan ik dat zeker als doel hebben! Maar met je veel training elke dag, waar let jij op qua eten om genoeg energie binnen te krijgen? Want daar maak ik me nu een beetje zorgen over voor mijn ‘piekweken’, dat ik dan ook echt op mijn voeding ga moeten beginnen letten enzo.

Dat zijn hartstikke mooie tijden! Mijn PR’s liggen op 23:45 (5KM), en 48:13 (10KM). Deze zondag loop ik een 15KM wedstrijd dus ben daar ook benieuwd naar, wil die in minder dan 1:25 lopen, maarja wil niet te gard gaan ivm naderende datum van de CPC halve marathon :grin:

Ik vind dat je al vrij ver bent qua training dan hoor! Ik heb nu één keer 25 km gelopen, zaterdag weer. Dan de week erna doe ik 27/28, en dan begin maart doe ik 30, en dan nog één keer tussen de 30 en 35 km. Dan vind ik het wel goed! Het schijnt dat je niet perse heel ‘ver’ hoeft te lopen met je training(en), als je de kilometers maar maakt. Dus ik probeer gewoon goed te blijven lopen (3/4 keer per week waarvan 1 x lange duurloop) en dan komen die laatste kilometers er ook nog wel uit tijdens de marathon zelf!