Halloween

Wat vinden jullie nou van Halloween? Ik vind het zo vervelend dat we al die Amerikaanse feesten overnemen, zometeen vieren we nog Thanksgiving. (okee, beetje overdreven :slightly_smiling_face:)
Ik bedoel we verkopen nu Halloweenspullen enzo. En zometeen alweer Kerstspullen en ze slaan Sinterklaas gewoon over. Terwijl dat juist ons eigen feest is.
Duss, wat vinden jullie?
x.

PS. als je komt met reacties zoals “zoekfunctie”, laat dan maar zitten…

Eigenlijk heb je wel gelijk. Ik vind het wel jammer van Sinterklaas ja, maar zoveel feesten zijn eigenlijk ook wel leuk.

ook waar, ik ben alleen als de dood voor al die Halloween mensen :blush:

Nou, de pepernoten lagen eind augustus al in de winkel en bij de super zie ik de chocoladeletters ook liggen. Maar het krijgt wel minder aandacht dan volgend jaar lijkt het. Maar halloween zal nooit groot worden denk ik hoor. Ik vind het trouwens wel een grappig feest:P lekker gek doen en verkleden:D

ik vind het juist leuk, ik zou het leuker vinden als Halloween net als in Amerika wordt!!
Het is toch juist vet zulke feesten?!

Zo overdreven in Amerika zal het nooit worden denk ik, Nederlanders zijn veel nuchterder dan Amerikanen.
Het lijkt me op zich wel leuk… maar ik vraag me dan wel af of het dan zo’n drinkfeest wordt, zoals carnaval, of dat iemand zelf een feest geeft.
Als iemand zelf een feest geeft wordt ik namelijk waarschijnlijk toch niet uitgenodigd (heb niet heel veel vrienden) en ik heb geen zin in allemaal lamme mensen om me heen.

nou ik vind dat je overdrijft
hier bij mij viert niemand echt halloween
hooguit dat je een thriller ofzo gaat kijken!
&niemand slaat sinterklaas over

ik mis sinterklaas :frowning_face: ik mis dat ik daar zo in geloofde en die spanning die erbij zat haha :slightly_smiling_face:

Halloween invoeren en Sinterklaas & Kerst afschaffen =] Heb niks met die andere feestdagen alleen Halloween vind ik leuk.
Gelukkig word er in mijn buurt steeds meer aan gedaan, zaterdag gaan we met de kleine kinderen langs de deuren voor snoep en verder word de hele straat ook versierd en later op de avond is er een speurtocht voor jongeren.

Je overdrijft over het verdwijnen van sinterklaas. Dat lijkt alleen maar zo, omdat je nu zelf ouder wordt.

Ik ben juist pro-halloween, dat lijkt me zo een kneitervet feest :’)

Ik vindt het juist leuk :grinning:
Heb zelf ook een Halloween Party gegeven, was erg leuk^^
En tuurlijk gaat niemand sinterklaas afschaffen :stuck_out_tongue:
Die traditie gaat echt niet weg uit NL :stuck_out_tongue:

Halloween is wel leuk ; ). als het maar niet te overdreven is. en sinterklaas is vet!

Ik vind het juist leuk, alleen jammer dat niemand in mijn omgeving er iets aan doet. Sinterklaas blijft heus wel, maar daar vind ik mezelf nu gewoon te oud voor. :’)