hallo "vrienden" ik besta ook nog!

[i]ik kon geen ding vinden over vriendschap, dus denk zet hem even bij liefde.

nou let op,
vanaf de brugklas ben ik altijd erg geliefd geweest onder de mensen, omdat ik meer een ruige meid was, waar iedereen voor aan de kant ging.
afgelopen jaar ben ik rustig geworden, niet meer grote bek tegen leraren, spijbelen en weet ik veel wat. En is iedereen mij vergeten, ofja vergeten…? wie weet…
ik ben een voorbeeld geworden ( als ik mezelf zo mag noemen. zo noemde leraren me dit jaar dus) omdat ik in 1 keer zo veranderd was.

ik geef geen feestjes meer, aangezien mijn verjaardag, komt niemand opdagen, ofja niemand, 2 van mijn beste vrienden, waarvan ik er nog maar 1 vertrouw.
iedereen ging weer naar stad, haar verjaardag? bluh, geen zin in (terwijl mijn feesten toch altijd heel geweldig waren!)

nu, examen gehad, hoor ik allemaal van mensen examen feest hier, examen feest daar, vakantie hier vakantie daar.
maarja, ik wordt niet uitgenodigd. en dan bekijk ik de foto’s van de feesten, en denk.WTF zijn zelfs hun uitgenodigd?!
ik moet er elke keer weer om janken, dus Wanneer ik die relchick gebleven was die alleen maar onrust stook enzo in de lessen en schorsing hier schorsing daar, gevecht hier gevecht daar, bestond ik toen wel voor hun?

Ik kan er niet meer tegen, omdat ik hun niks misdaan heb en ze me gewoon vergeten…

[/i]

Wooow best erg, ik vind je bent wie je bent en ze moeten maar accepteren dat jij dit bent. je hebt beste vriendinnen en laat al die mensen toch !

Dan waren dat in elk geval geen echte vrienden. Ben maar blij en trots dat je zo veranderd bent, daar heb je veel meer aan in het leven. :slightly_smiling_face:

vrienden die echt voor je zijn die zijn het pas waard

Ik verplaats je topic naar lifestyle.

Ik denk niet dat mensen dat als iets positief gezien hebben, maar goed.

Zulke dingen zie ik wel vaker, zodra het meisje met de grote bek verandert in een rustiger meisje zijn mensen haar altijd vergeten. Maar weetje wat je gewoon moet denken, die mensen die toen zogenaamd jouw vrienden waren, zijn dat nooit geweest. Waarschijnlijk keken ze tegen jou op omdat jij dingen durfde te doen die zijn niet durfden. Misschien waren ze zelfs bang voor je. Je moet eigenlijk trots zijn dat je uit die periode bent gestapt en vrienden proberen te zoeken die de echte jou leuk vinden. Ik zou me niet te druk maken om al die feestjes enzo, die mensen zijn de nieuwe jou gewoon niet waard.

Ik denk dat je gewoon meer opviel toen je “ruig” was. Waarschijnlijk vonden ze je toen allen stoer, en toen je bent verandert alleen je echte vrienden bij je bleven.
Je moet geen spijt hebben , want wat je hebt gedaan is goed. Denk je dat zou slagen als je zo’n last was in de klas en zo vaak werd geschorst?

En omdat je toch verlangt naar je oude leventje (of de feesten) , misschien kun je gewoon een keer met iemand mee, als een van je vriendinnen is uitgenodigd kun je toch gewoon mee?
Hoop dat je hieraan wat hebt.

En dit inderdaad.

ik ben er ook eeeecht niet trots op hoor, op hoe ik was…

Hm, zo’n gevoel heb ik ook wel is. Ben wel jonger dan jou.
Ook tijdje gehad dat ik gevoel had dat ik mezelf moest bewijzen (als ik het zo bij jou mag noemen) door iets meer de stoere kant op te gaan.
Want zo kreeg ik wél mensen die naar me opkeken.
Nu moest ik mezelf echt veranderen anders werd ik van de school gekickt.
En ja, ik was ook een ‘voorbeeld’. Goed veranderd dit dat…
Mensen die door je verandering niet meer met je omgaan of anders naar je gaan kijken. Dat zijn geen echte vriendinnen en denk ik meelopers. Probeer hier zo weinig mogelijk aandacht aan te besteden meis!

Kan je niet gezellig met een vriendin op vakantie gaan, naar het buitenland ofzo? Dat kan ook harstikke gezellig zijn. Van groepjes krijg je vaak toch alleen maar gekat.

Gelukkig heb je je examen gehad en kan je op je vervolgopleiding met schone lei beginnen!

Als het echte vrienden waren , zouden ze je niet laten stikken.
omdat je een beetje veranderd bent , toen je nog spijbelde , gingen ze met je om want misschien vonden ze het stoer
Ik snap hoe je je voelt, je bent het ook niet gewend dat je opeens niet meer uitgenodigd wordt, maar het klinkt dom , maar misschien je weer gewoon een keer met die vriendinnen afspreken , beetje kletsen , en vertellen hoe je je vanbinnen voelt…

ook nog het erge is, wat ik al noemde.
1 van mijn beste vrienden, de vriendin toen.
is nu BFFFFF met mijn broertje van 2 jaar jonger…
heel raar, ze komt hier nu in huis…
vroeger altijd voor mij, en nu ineens voor hem…
er kan nog net een blije groet vanaf, maar meer niet.

eigenlijk kan je die mensen geen echt vrienden noemen

klopt…

Zo leer je je ‘‘vrienden’’ kennen zeg! Wat een *piep*-mensen! Ik snap dat het nu moeilijk voor je is, maar het is wel beter zo. Succes er mee!

Denk positief dan komt het vanzelf wel weer goed! Als je van die kut gedachtes blijft houden, ga je straks weer terug naar het niet-zo-goed-voorbeeld!

Echt heel raar! Maar als ze je zo verwaarlozen zijn ze je het niet waard. Ik zie dat je net je examen hebt gedaan, als je een vervolgopleiding begint zul je vast nieuwe vrienden maken!