Halfjaar niet ongesteld.

Ik ben al een halfjaar niet ongesteld geweest, geen seks gehad en gebruikte tot 2 maand geleden te pil, met stopweken ertussen. Nadat ik iedere x niet ongesteld werd gestopt met de pil… wat moet ik nu doen!?

wat dacht je van naar de dokter gaan?

Dit klinkt raar maar ik durf niet…

Ben je afgevallen?? Of juist veel aangekomen??

Als je wilt weten wat er aan de hand is, dan moet het wel!

Maar was je heel onregelmatig? Mijn vriendin is al 2 jaar niet meer geweest.

oh maar met de pil word je helemaal niet meer ongesteld.
De pil zorgt ervoor dat je niet meer ongesteld word, die stopweek is ooit bedacht omdat een vrouw nou eenmaal gewend is aan een bloeding elke maand. In principe mag je een pil eigenlijk ook gewoon door blijven slikken. Want die bloeding is niet meer als een reactie dat jij ineens stopt met pil slikken. Na een jaar morfine, mag je ook niet van de een op de andere dag stoppen. Met ‘de pil’ doe je dat wel, en dat zorgt voor die bloeding.

Wat ik dus bedoel te zeggen; Het kan zijn dat je al veel langer niet ongesteld bent geweest. Vanaf het moment dat je de pil slikte. Of je menstruatie is nog wel in orde, maar doordat je nu gestopt bent met de pil moet je lichaam wennen om weer een echte bloeding te geven. Want je lichaam is gewend dat de cellen elke maand kapot werden gemaakt.
Ik was ook gestopt met de pil en paar jaar niet ongesteld geworden.

Ik was eerst 2/3x per maand…

Ik was eerst 2/3x per maand…

ik ben ook een keer 5 maanden niet ongesteld geweest, toen opeens werd ik heeeeel erg ongesteld na die 5 maanden. Na een uur moest ik van tampon wisselen terwijl ik super had. :crazy_face: maar ik ben nu wel weer gewoon regelmatig. geen idee waar het aan lag…

KLIK HIER voor een duidelijker uitleg van mijn verhaaltje (:
ik ben namelijk niet zo’n kei in uitleggen.

Jaloersssss.
Ok sorry, maar ik heb nu m’n ergste dag van de week :rage:
Ik zou toch naar de dokter gaan! Of er gewoon op vertrouwen dat het wel weer goed komt :stuck_out_tongue: Of even goed op internet zoeken.
xx

dat had ik hiervoor dus… hele hevige menstruatie 2x per maand.

ga toch naar de dokter, dat mens die je toch nooit meer dus je hoeft je er ook niet erg voor te schamen ofzo. :3

blijft raar, als je lichaam dat spul niet meer aanmaakt door dat je de pil doorslikt / hormonen etc. (dat gedeelte geloof ik wel) maarwaarom zou je dan nog een doorbraakbloeding krijgen, dat zegt dus dat er wel iets gebeurt en je toch bloed verliest … :face_with_raised_eyebrow:
lijkt me niet helemaal veilig hoor.

^ ik heb t niet van mijzelf hoor… het is ook maar iets wat ik ooit geleerd heb (:

Ik ben sinds december gestopt met de pil en ook nog niet ongesteld geworden.

Ben 1kilo afgevallen en ben nu al 2maanden niet ongesteld.

Wtf @LOVESOME, dus als je bijv. 27 bent en je neemt paar maanden de pil en daarna stop je, kan je geen kinderen meer krijgen omdat je eitje steeds wordt afgebroken of hoe heb ik dat nou begrepen o.o

Dat is raar, ik slik al 5 jaar de pil en in iedere stopweek wordt ik toch echt ongesteld! -.-

Alleen als je de pil doorslikt (dus niet stopt een week) dan wordt je niet ongesteld.

OT: ik zou toch maar even naar een dokter gaan, misschien is het wel iets ernstigs.