Half jaar werken in Londen

He Hallo allemaal,

Ik ben net klaar met mijn opleiding en nu wil ik een tussenjaar nemen.
Ik wil een half jaar naar Londen om daar te gaan werken. Het verblijf (bij mijn vriend zijn familie) is al geregeld en een baan is er ook al bijna. Omdat zijn familie geëmigreerd is zijn daar weer andere regels aan verbonden dan wanneer je een half jaar heen gaat en dus niet gaat emigreren.
Alleen heb ik nog een aantal vragen. Wat is belangrijk om te gaan regelen en te weten?
Gratis huisarts, bankpas, NI nummer en oystercard was ik al van op de hoogte.
Iemand nog enige tips? Of heb je zelf in Londen gewerkt of werk je er nog?

Ik hoor graag je ervaring.

Je hoeft je verder niet uit te schrijven bij de gemeente oid je mag daar gewoon een half jaar blijven. Je kan het beste bij Lloyds bank een rekening open want die zijn daar heel makkelijk in, ik had binnen een kwartier een rekening en een week later had ik mijn pas.

Ik woon en werk op dit moment bijna een jaar in London, maar ik ben dan ook volledig geemigreerd. Als in uitgeschreven bij de gemeente in NL, geen NL bankrekening, geen zorgverzekering.

Voordat ik hierheen verhuisde heb ik een paar jaar geleden ook een half jaar gewerkt in London. Belangerijk is dat je een bank rekening opent. Lloyds is daar het handigst in. Daarnaast moet je een NI nummer hebben, sommige bedrijven kunnen je een tijdelijke NI nummer geven. Maar weet dat je dan wel extra tax betaald.

Omdat jij niet volledig emigreerd en alleen tijdelijk gaat, moet je zorgen dat je verzekerd bent gedurende je verblijf hier. Een normale doorlopende reisverzekering is niet genoeg, omdat deze normaal maar 3 maanden aan een sluitend geldig is.

Hoe het met naar de huisarts gaan zit hier voor jouw weet ik niet helemaal. Zolang je maar verzekerd bent, kun je er bijna zeker van zijn dat je niks hoeft te betalen. Behalve misschien de recepten die je aanvraagt. Dit kun je het beste even checken bij de zorgverzekering.

Oh en slim is misschien wel om een copy van je geboorteregister mee te nemen. Ikzelf, toen ik hier tijdelijk was, berooft van mijn tas tijdens het uitgaan. Omdat ik hier een ID/passport nodig had voor het uitgaan, zat die dus ook in mijn tas. De plaatstelijke politie wou mij eerst geen aangifte laten doen omdat ze niet zeker konden zijn dat ik het echt zelf was… :rage: :dry:

Als je nog vragen hebt, mag je mij altijd noten natuurlijk.