Halal certificaat; vraag aan alle moslima's

Hallo meiden!

Ik ben voor school met een opdracht bezig waarbij ik een nieuw concept moet bedenken voor een bepaald make-up merk. Nu ben ik op het internet een zogenaamd halal certificaat tegengekomen, make-up ontwikkeld speciaal voor alle moslima’s. In deze producten zit dan geen alcohol of varkensvetten.

Nu is mijn vraag aan jullie of jij als moslima zijnde in iets dergelijks geïnteresseerd zou zijn? Of maakt het je niet zoveel uit, zolang het maar goedkoop en mooi is? Of mag je gewoonweg geen make-up dragen?
Of aan de andere meiden: zou jij afgeschrikt worden door dit soort make-up? Of zou je het wel eens willen proberen?

Thanks a lot! :slightly_smiling_face:
X

Ik denk niet dat ik halal-makeup zou dragen, omdat de manier waarop deze dieren worden geslacht me niet echt aan staat. Verder wel stoer dat het er is.

Make up buitenshuis dragen waar elk willekeurig persoon je kan zien is sowieso haram…

Dat heb ik inderdaad ergens gelezen, maar toch zie ik tegenwoordig aardig wat moslima’s met een beetje mascara (en soms nog veel meer) rondlopen. Is foundation of een beetje mascara dan ook niet oke?

-

Nee, dat is niet oke… Het probleem is dat moslima’s zien dat anderen het ook doen, denken dat het goed is en niet goed informeren bij mensen die de Islaam goed kennen. Jammer genoeg gebeurt dit al te vaak

Ik zou het alleen kopen als het goedkoop zou zijn.
Er bestaat al veel make-up dat niet op dieren is getest of niet met dierlijke stoffen in verband wordt gebracht.
Vraag me af of moslima’s er interesse voor hebben.

Dat klinkt vrij logisch. Dus in feite zeg jij dat als ik moslima’s in feite aanmoedig om make-up te gaan dragen (ook buitenshuis), ik aardig wat problemen kan veroorzaken? Of zal het niet zo’n vaart lopen?

Jonge ieders keus. Als moslima hoor je dan zelf geen make-up te dragen. Niemand moeidgt iets aan.
@TS.
Ik draag zelf make-up en hoef niet perse een certificaat te zien als moslima. Ik denk wel dat het handig is voor vrouwen die dat wel liever hebben.

^Je zegt ‘misschien’, met andere woorden, er is een mogelijkheid dat je het wel zou kopen. Wat zou voor jou dan de doorslag kunnen geven om het wel te kopen? :slightly_smiling_face:

Ik zou het wel gaan gebruiken, ALS het gewoon goed blijft zitten…

Als het er goed uitziet en het blijft zitten, zou ik het best kopen denk ik…

Bedankt meiden! Jullie mening heeft me erg geholpen :slightly_smiling_face:

Ben jij ook een moslima?

OT: Het maakt mij eigenlijk niet zo uit ik gebruik toch geen make-up. Er is altijd al halal make-up geweest, maar ik zie er echt niemand mee Ik vind het gewoon commercieel.