Hakkenprobleempje

hello,
ik ben 1,70m en draag bijna altijd (hoge) hakken omdat ik me anders best wel mini voel… het valt best mee, maar toch…
maar wat ik me dus afvroeg,
is het nou erg als je elke dag van 8 tot half vijf op hakken loopt? Niet de hele dag lopen natuurlijk, ik zit voornamelijk op school :stuck_out_tongue:
dus… help?

Geen idee. draag eigenlijk nooit hakken.

Nee, het is volgens mij niet echt goed! Op een gegeven moment kan het zelfs zover komen dat je niet meer op platte schoenen kan lopen, maar dat duurt wel een hele tijd :wink: Maar ik ben maar 1,60 en ik draag ook geen hakken :stuck_out_tongue:

niet meer op platte schoenen lopen? dat klinkt wel heel erg eng:p
maar in het weekend draag ik gewoon platte hoor, en na school blote pootjes:P
of er is een feestje (A) dan wel hakken :stuck_out_tongue:

Ehm sneakers zijn natuurlijk altijd beter voor je voeten. Maar ik zelf doe het altijd zo : een dagje de highheels (ala 9 cm), en dan een paar dagen ballerina’s / sneakers en dan weer hakken…
Maar meestal blijf ik bij de all stars hangen :grinning:
Dus als je een beetje afwisselt gaat het vast wel :stuck_out_tongue:

ja, als je altyd op hakken loopt en niet op platte schoenen rekken je kuitspieren een beetje uit. Als je dan weer op platte schoenen wilt lopen kan dit een beetje pyn doen (vriendin van me had dit ook)
Of t echt schadelyk is weet ik niet, en na een week op platte schoenen doet t geen pyn meer denk ik hoor

Het is niet echt goed voor je, slecht zal het ook weer niet zijn, maar ik zou toch vaker afwisselen als ik jou was!
Volgens mij is het ook niet goed voor je rug, maar dat weet ik niet zeker.

Volgens mij gebeurt dat alleen als je je hele leven op hakken loopt :wink: Maar ik denk niet dat het zo vreselijk slecht is ofzo als je in het weekend en na school geen hakken draagt… =)

Het is niet heel goed voor je rug, maar ja als je op school zit, zit je toch dus dan maakt het niet uit. Dat je kuitspieren uitrekken is juist niet zo: als je even logisch nadenkt zijn kuitspier ‘korter’ als je hakken aan hebt, omdat de afstand tussen je hiel en je knie korter wordt. Maar dat kan volgens mij niet echt kwaad ofzo, daarnaast loop je ook niet 24/7 op hakken, dus het zal wel meevallen!

Volgens mij is het niet echt heel goed voor je voeten. Ik draag zelf ook altijd max. 2 dagen achter elkaar hakken. (zeker als ze 8 cm ofzo zijn)

Ja was laatst op het nieuws: Op hakken lopen is erg slecht voor je voetjes (logish eig want het is geen natuurlijke positie) -ahum ben geen nerd hoor- maar ik heb gehoord dat het niet echt goed is, dat je tenen kunnen vergroeien en alles, maar ach, een klein hakje kan geen kwaad. ik weet niet wat voorn hakken jij draagt ?

Af en toe hakken is natuurlijk no problemo.
Maar als je continu (elke dag) Hakken draagt kan het idd zo zijn dat je pijn krijgt als je op ‘platte’ schoenen weer gaat lopen. Je achillisspees (hoe schrijf je dat?) rekt uit en daardoor komt dat.
[zoiets…] Trek gewoon af en toe hakken aan!

xx’

Ach ik zou me er helemaaaal niet druk over maken. Het is zelfs goed voor je rug om af en toe hakken aan te hebben, zo loop je mooi rechtop.

Niet goed voor je voeten denk ik… Maar als je het echt wil:)

Als je voornamelijk zit, lijkt me dat er geen probleem is. Pas als je van 8 tot 5 voortdurend loopt of staat, lijkt het me dat het minder goed is.

Zelf ben ik ook 1,70 en ik draag bijna altijd hakken van 5 cm.

op haken lopen is idd heel slecht:

1. je kuitspier raakt erdoor verkort

• doet veel pijn
    • je kan niet meer op platte schoenen lopen
    • het duurt heel lang voordat het weer goed komt
  2. Je tenen vergroeien, en dat is alleen met plastische chirurgie te redden

ik loop zelf niet op hakken, komt ook omdat ik er niet op kan lopen, maar het is ook gewoon slecht voor je voeten

Nee is niet goed, dan kan er iets metje spieren gebeuren dat ze te kort worden ofzo en dan krijg je last als je op platte schoenen loopt

Nou, mn oma heeft vroeger ook heel veel op hoge hakken gelopen en die heeft nu boven haar tenen links en recht knobbels zitten daardoor. Je voet groeit en zakt dat zo zeg maar…

Een vriendin van mij haar moeder, heeft vroeger áltijd op hakken gelopen (hoge) en nu staan haar tenen ‘omhoog’ (ik overdrijf niet).

En een vrouw die ik ken, moet voor haar werk op hakken lopen (omdat het er netter uitziet ofzo) en omdat ze wat dikker werd wou ze gaan sporten, en daarvoor moet je platte schoenen aan (duh :stuck_out_tongue:) maar omdat de spieren in haar benen, enkels en voeten waren verkort en/of verlengt, moest ze een jaar lang oefeningen doen om haar spieren weer goed te kunnen gebruiken.

Ik weet niet hoe hoog jouw schoenen zijn, maar ik zou zowiezo afwisselen.
Dan voorkom je toch latere problemen :wink::stuck_out_tongue: