Hakken!

-

-

Ik heb dat eigenlijk nooit gehad… Hoewel iedereen dit natuurlijk zegt is het ook echt wel het beste om op lage hakken te beginnen en dan steeds iets hoger… Zoals ik het nu lees heb jij lage hakken en heb je toen ineens hoge hakken aangedaan, ik weet niet of dit zo is maar dat lijkt zo. :stuck_out_tongue:
Ook zijn er gewoon mensen die echt niet op hoge hakken kunnen lopen… Een vriendin van me (nou ja, vriendin…) heeft al een paar jaar bijna elke dag hoge hakken aan maar iedereen lacht haar uit om hoe ze er op loopt. Het probleem is dat ze zelf denkt dat ze heel goed op hakken kan lopen.
Maar goed, ik kan je niet echt helpen verder…

geen idee eigenlijk. Heeel veel oefenen?
Mijn eerste hakken waren al 9,5 centimeter en dat lukte al aardig goed haha.
Maar dat waren laarsjes, misschien moet je dat eens proberen? die geven meer steun dan open hakken denk ik! en dan later overgaan op anderen!

-

Hmm, ik denk dat ik het gevoel ken. Alleen heb ik het in mijn knieen en in mijn schenen.

Het punt is alleen dat ik dat gevoel heb als ik 3/4 dagen en nachten lang door moet gaan op hakken. En het is ook maar net wanneer, de ene keer heb ik er meer last van dan de andere keer.

Omdat het bij door oververmoeidheid van mijn benen komt is het bij gewoon een kwestie van een hete douche en een avondje gewoon op de bank liggen en een beetje niets doen.

Ligt het misschien niet aan de hakken zelf?
Want bij het ene paar heb ik het sneller dan de andere.
En misschien heel stom, maar hoe lang oefen je zegmaar? Want ik heb het als ik nieuwe hakken heb veel sneller, maar als ik er een aantal dagen de gehele dag door op loop gaat het weg.

-

Hier bestaan al topics over

Dat is echt te weinig denk ik.
Dat deed ik de allereerste keer ook, en dat werkt echt niet. Totdat ik ze gewoon een keer ergens naar toe aandeed, dat oefent veel beter, echt waar!

Tegenwoordig loop ik zelfs mijn schoenen uit op mijn werk haha. Heb wel altijd reserveschoenen bij me, hoor. Wat ook hakken zijn of birkenstocks, want ik mag niet op platte schoenen lopen, maar toch. Wel een handige tip: Neem altijd reserveschoenen mee, je weet het maar nooit, haha.

Probeer het anders gewoon een redelijk korte dag naar school. Over het algemeen zit je voornamelijk, maar het loopt anders dan thuis een halfuurtje:P

Waarschijnlijk ben jij gewoon niet geschikt voor hakken.

-

het belangrijkste is dat je hakken hebt die goed passen. Ik loop al sinds groep 7 op hakken, en of ze nu duur of goedkoop, hoog of laag zijn… ze moeten goed passen. Ik heb lagere hakken waarop ik niet goed kan lopen (en ik ben bijna professional :stuck_out_tongue:), en hoge hakken (12cm) die net als sloffen zitten.

Je zou misschien een keer naar filmpjes van een catwalk kunnen kijken
en die loopjes proberen over te nemen, het helpt bij mij wel :slightly_smiling_face:

-

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=Ditchedprincess link=topic=151955.msg5225954#msg5225954 date=1272020733]
het belangrijkste is dat je hakken hebt die goed passen. Ik loop al sinds groep 7 op hakken, en of ze nu duur of goedkoop, hoog of laag zijn… ze moeten goed passen. Ik heb lagere hakken waarop ik niet goed kan lopen (en ik ben bijna professional :stuck_out_tongue:), en hoge hakken (12cm) die net als sloffen zitten.[/quote]

Ik denk dat dit ook komt, omdat ik over het algemeen op hakken van minimaal 10 centimeter loop, dan ben je dat zo gewend, en dat is zo anders dan mijn 3 cm hakjes. Hoge hakken lopen gewoon ook veel steviger vind ik:P.

En ik zou niet gelijk op stiletto’s begin met zo’n ontzettend dunne hak, dat loopt in het begin echt niet prettig, haha.

-

^Hoeveel waren die? (:

-

Oeh!
Morgen snel gaan kijken :smiley:

Die zijn leuk, en ook een goede stevige hak! Daar kun je het wel op leren, hoor.