hakken

hoi iedereen,
ik heb over een tijdje 2 bruiloften en wil daar graag een paar hakken voor waar ik de hele avond op kan lopen.
weten jullie goede merken dat je voeten niet zo’n pijn gaan doen of helemaal niet?
van haren schoenen enzo krijg ik vreselijke zere voeten in na een uur

Volgensmij moet je dan gewoon leren op hakken lopen :’)

Je moet het leren.
Dus weken van te voren stukjes mee lopen.

oefenen, hakken inlopen, nog meer oefenen en gel dingen van de primark.

Ik loop zovaak op hakken van 13 cm en ze zijn ingelopen. Maar ik heb brede voeten en steunzolen dus krijg nou eenmaal snel zere voeten :wink: en er zijn wel meer mensen die probleemloos op dure hakken kunnen lopen en wel zere voeten in die van van haren krijgen.
Dus ik vraag me af op welke merken hun lopen?
Heb wel eens gehoord guess enz

Ik heb 14 cm. hoge plateauzool + sleehakken van de H&M. Ze lopen heeeerlijk!
Als je snel last hebt zou ik sowieso sleehakken nemen, die zijn stabieler.

Klopt dat je het eig gewoon moet leren. Als je voeten niet gewend zijn zo te lopen dan doen ze sneller pijn.

En een beetje kwalitatieve schoen moet je ook al snel inlopen, dus avies is sowieso om die schoenen thuis al in te lopen.

Minn voeten kunnen er niet aan gewend raken tenzei ik mn steunzool erin prop maar dan past mn voet nooit meer in de hak.
Daarom vraag ik welke merken van hakken goed zijn om ze te proberen en om te kijken of dat nut voor mij heeft

Tamaris voelt altijd alsof ik op wolkjes loop!

Tamaris inderdaad. Ook Gabor.

Okee bedankt!

Één tip: van welk merk je ze ook koopt, koop géén hakken met een opening aan de voorkant, dat loopt echt verschrikkelijk.

Dat ben ik niet met je eens miloutje :stuck_out_tongue: ik heb ook peeptoe hakken van de primark en die lopen echt super lekker!
Ik denk dat het vooral te maken heeft met de vorm van de hak, als die van breed naar smal loopt zit dat vaak al wat beter dan als je een heel smal lang hakje hebt. En die brede blokhakken die nu in zijn zitten volgens mij ook best comfortabel.
Verder kan een plateauzooltje ook al wat meer comfort bieden. En ik denk dat de kwaliteit van de schoen er ook wel mee te maken heeft.
En erop leren lopen & op tijd inlopen is natuurlijk ook een must :slightly_smiling_face:.

Hoe duur de schoen ook is, als deze niet helemaal goed past zal deze pijn doen.
Het zal waarschijnlijk niet met het merk te maken hebben, maar gewoon aan de soort schoen die je koopt. En dan natuurlijk inlopen.

Ga naar een goede schoenenzaak (dus geen Van Haren of Dolcis) en laat je adviseren. De medewerkers weten waar ze op moeten letten en weten hoe bepaalde merken of modellen vallen. Dan betaal je misschien iets meer, maar heb je wel een paar kwalitatief goede hakken waar je tijden mee kunt doen.

ik vind steve madden hakken zelf het fijnste,
ik krijg nooit lag van mijn voeten, dusja!

ze zeggen dat je zo weg loopt op sleehakken
zelf heb ik liever pumps maar als je nog nooit op hakken hebt gelopen kun je hier mooi op oefenen (:

@shitgirlslike @phaedra okee thanks!
@eleanor, heb al een aantal keer duidelijk gezegd dat ik zovaak op hakken loop :stuck_out_tongue: maar iig bedankt.