hakken of platte schoenen

Hey!

Ik vraag me iets af. Ik heb niet de magerste benen, ook niet dik ofzo, gewoon in proportie met mijn bovenlichaam zijn ze iets voller. Daarom vind ik mijn benen eigenlijk mooier met hakken (ben 20 btw).
Dus elke avond als ik mijn outfits uitkies denk ik dat ik morgen hakken ga aandoen. Toch kies ik elke keer voor platte schoenen, gewoon omdat het duizend keer zo comfortabel zit…

Mijn vraag is eigenlijk, als jullie hakken aanhebben, zitten jullie dan niet constant te denken van “amai, als ik nu platte schoentjes aanhad zou het wel wat comfortabeler zijn?” Of is dat iets eigen aan mezelf? :grinning:
En waarom kiezen jullie dan toch voor hakken?

Mijn vriend vind hakken ook supermooi dus eigenlijk wil ik het wat vaker dragen…

groetjes!

Tja je kan ermee oefenen bijvoorbeeld. Maar hakken draag ik alleen bij het uitgaan of speciale gelegenheden. Verder niet. Vooral als ik weet dat ik er lang op moet lopen.

En anders kan je ballerina’s meenemen in je tas?

platten schoenen draag ik vrij veel vaak
en hakken doe ik alleen voor speciale gelegenheid
je moet zelf ook prettige bij lopen en bij voelen

Ja maar bij het uitgaan sta je ook constant te dansen en recht te staan, dus dan kies ik nog liever voor platte schoenen, ook al zijn hakken iets formeler en mooier.

Ik schrik er gewoon van hoeveel meisjes ik in het stad zie die torenhogen hakken dragen :grinning:

Maar misschien als ik het meer draag dat ik het inderdaad wel gewoon word!

Ik heb eigenlijk altijd hakken aan en soms denk ik ook van platte schoenen zouden toch wel makkelijker geweest zijn, maar dan loop ik gewoon flink door want juist als ik dan langzamer ga lopen of even stil ga staan krijg ik pijn aan me voeten.

Maar ik loop al bijna 7 jaar op hakken dus echt heel veel last heb ik er niet meer van.

Wanneer je vaker hakken gaat dragen, ga je er minder over nadenken van ik loop op hakken. Maar ik vind het - ik draag vaak hakken - toch altijd weer super fijn om dan weer een keertje op platte schoenen te lopen en dan te denken; dit moet ik echt vaker doen, dit is veel comfortabeler.

Soms heb ik van die dagen waarop ik in de spiegel kijk en m’n benen niet mooi vind en dan doe ik hakken aan, haha. Het zit niet ontzettend lekker maar ik voel me wel altijd beter erdoor ofzo. Klinkt wat apart nu ik het zo zeg, haha.

Ja inderdaad, ik vind mezelf wel mooier met hakken, maar het comfortabele gevoel van platte schoentjes wint toch altijd voor mij…

Maar waarom kiezen jullie dan toch voor hakken? Omdat je het mooier vindt?

Als ik korte dagen heb doe ik hakken aan. Anders krijg ik pijn aan mijn voeten inderdaad. Maar dat gaat weg met het lopen op hakken. Ik ken een meisje en die loopt elke dag op hakken van 8 cm of meer, en die heeft helemaal geen pijn meer.

Ohja en als ik hakken aandoe krijg ik echt dubbel zoveel getoeter of gefluit. Niet om op te scheppen, echt niet, maar ik voel me dan zo ongemakkelijk en ik haat dat gevoel dat ik dan krijg. Elke keer als ik hakken aandoe, krijg ik het gevoel alsof ik naar mensen uitstraal dat ik WIL bekeken worden ofzo. Als iemand snap wat ik bedoel. Dat wil ik helemaal niet uitstralen. Het is ook dom dat ik me daarvoor aanpas maarja. Begrijpt iemand wat ik bedoel :grinning:

Ik weet niet hoe hoog je hakken zijn. Maar je zou misschien ook lagere hakjes kunnen proberen ? (:

Ik heb er van 5-9 cm ofzo :slightly_smiling_face: Het is niet dat ik er niet op kan lopen, maar ik vind het gewoon niet zo comfortabel. Maar inderdaad, misschien moet ik vanaf nu niet te hoge hakken aanschaffen, dat is inderdaad comfortabeler!

ik loop altijd op hakken, minimaal 12 cm :’)

:astonished:

En waarom? Omdat je dat mooier vindt? Want platte schoenen zijn toch veel comfortabeler, niet? :grinning:

haha ja ik vind het mooier en voel me vrouwelijker erdoor :wink:
ik ben zoiezo heel erg van de jurkjes en dan vind ik hakken gewoon veel mooier dan gympen ofzoiets.

maar ik ben ook met lage hakken begonnen hoor :stuck_out_tongue: je gaat gewoon (als je vaak op hakken loopt) steeds hoger zonder dat je het door hebt :stuck_out_tongue:

maar ik heb wel vaak de High Heel Rescue van de Sacha bij me (van die opvouwballerina’s), want soms werken de straatstenen niet mee (xD) of als je er echt heel lang op loopt is het wel handig om te kunnen wisselen :slightly_smiling_face:

haha dat is zo grappig die naam: High Heel Rescue! Moet ik zeker eens gaan bekijken :grinning: bedankt!

Ik draag vaak laarsjes met hakken (qua weer kan dat hier in NL vaak wel), zelden draag ik pumps, gewoon omdat ik dat niet comfortabel vind voor de hele dag. Deze draag ik dan alleen bij feestjes of andere speciale gelegenheden. Ik vind hakken altijd wel heel mooi, maar ik houd het er gewoon geen dag op vol… dus dan maar laarsjes met hakken, die zijn toch wat steviger :slightly_smiling_face:

mijn hoogste hakken zijn 7 tot 10 cm, ik loop er niet echt vaak op ofzo,
maar waarom oefen je niet?
in de zomervakantie bijv. (als je op vakantie gaat) een rondje op over de camping paraderen, je leert het snel genoeg.

• of begin met lage hakken een hele dag aan te doen.

GoodLuuckk x

Ik draag altijd enkellaarzen of sneakers met sleehakken. Voel me daardoor nog steeds vrouwelijk én het loopt comfortabel =).

Dit heb ik zelf ook. Ik heb geen hele hoge hakken, maar ik doe ze bijna nooit aan.