Hakken naar school?

Hoii! Hier was (volgensmij) voor het laatst een topic over in 2011 en misschien zijn de meningen veranderd, maar ik zit nu in de 3e en ben van plan naaldhak/schoenen naar school te dragen. Ze zijn zwart, dicht en met een naaldhak van 6 cm. Vinden jullie dat kunnen of ben ik nog te jong volgens jullie? X

Naar mijn mening heeft het niet met je leeftijd te maken, maar met de manier waarop je op de hakken loopt. Loop je er netjes op zonder te strompelen, struikelen of er continu over te klagen omdat ze pijn doen? Dan is het geen probleem lijkt me. Als je je er zelf goed bij voelt, lijkt het me in orde.

Als jij ze mooi vindt en je er fatsoenlijk op kan lopen, waarom niet?

6 cm lijkt me echt goed te doen voor school. Maar zorg eerst dat je er goed op kunt lopen! Anders vraag je bijna om scheve gezichten

Het lopen gaat al goed, ik heb een dagje op ze gewinkeld. Maar ik wil gewoon niet slutty overkomen :wink:

Dit. Zelf draag ik er enkel maar op dagen dat ik niet veel uren les heb, omdat ik van 8u30-18u op naaldhakken lopen gewoon te vermoeiend vind.

Gewoon doen! Hartstikke leuk!
En 6 cm is helemaal niet sletterig hoor. Het ligt er helemaal aan hoe je je schoenen combineert met je kleding en hoe je er op kan lopen.

Waarom niet? Als je er goed op loopt en niet sloft/struikelt of als een paard erop loopt, zie ik geen probleem!

Inderdaad. Daarbij is het ook belangrijk dat de hakken er niet afgetrapt uit zien (dat kan leuk zijn bij gympies, maar niet bij hakken) en dat ze ook niet door de hele school te horen zijn als je er op loopt.

Ik vind dat het gewoon kan als je er tenminste een beetje normaal op kan lopen.
Ik doe soms ook hakken aan alleen ik vind die trappen echt een hel haha

Ik doe ook vaak hakken aan (ben ook heel klein haha, daarom). Maar hakken zijn echt niet sletterig hoor. Het hangt er vanaf wat je erbij aandoet. Als je gewoon een leuke spijkerbroek met een blouse/tui erboven hebt dan is het al heel anders dan dat je een kort rokje en een kort topje aandoet.

Ik heb ook vaak hakken aan naar school. Zoals de rest ook al zegt als je gewoon normale kleren aan hebt is het geen probleem toch?

Klopt, het is de combinatie die het hem doet. Als je op hakken loopt en een spijkerbroek draagt zie je er niet uit als een slet, maar loop je op diezelfde hakken met een rokje dat net zo goed een riem had kunnen zijn dan is het al heel anders.

Als je er op een normale manier op kunt lopen zou ik ze gewoon aandoen.
(Er zitten echt heel veel van die brugklassertjes bij mij op school die dan hele hoge hakken aan hebben en er niet op kunnen lopen, hahaha)

Gaat erom wat je er bij draagt, misschien kan je foto postten van je outfit of van jezelf met de hakken aan? :slightly_smiling_face:

Ja en dan dragen ze er een rugzak bij, dat vind ik wel zo lelijk sorry haha

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Grootste mode-misser die je kunt begaan, bij mij op de middelbare had je ook ieder jaar dat soort meisjes en dan dacht ik zo van “leer er eerst eens op lopen voor je je enkels gaat breken op school”. Ik weet dat ik niet op hakken kan lopen en ik draag ze dus ook niet (ik ben vrij lang en voel daardoor geen behoefde om het te leren). Ik loop liever rond op gympen, wandelschoenen of laarzen dan dat ik sta te wankelen op hakken :slightly_smiling_face: .