hakken-loop-probleempje

Hallo!

Ik heb pas nieuwe (middel)hoge hakken gekocht,ongeveer 8 cm ofzo en er zit een plateau onder) en ik ben ze nu even aan het inlopen, maar soms heb ik echt dat mn tenen hard op de grond ‘klappen’ waardoor ik zo’n stampgeluid maak ;d Is dit gewoon een kwestie van oefenen? of doe ik iets fout?
Ik wil er trouwens ook even bij zeggen dat ik normaal nooit hakken draag, liep er nooit comfortabel op maar ik ging het maar weer eens proberen :d

Oefenen.
Je had ook met 5cm kunnen beginnen en dan langzaam opbouwen. :’)

Het makkelijkst zijn sleehakken :slightly_smiling_face:

Ja dat heb ik al eens geprobeerd van laag naar hoog maar dat ging echt voor geen meter. En nu had ik ergens gelezen dat je ook gewoon echt kan beginnen met het heel erg hoog en als je daar dan een beetje op kan lopen dan lopen die lagere nog gemakkelijker. Ik was ook eerst begonnen met nog andere die ik nog had liggen (minimaal 10 cm hoog met een plateau eronder en het zijn sleehakken) en daar kan ik nu gewoon op lopen , dus heb ik weer nieuwe gekocht om in het ‘echt’ te dragen zegmaar :slightly_smiling_face:

maar het is dus echt gewoon oefenen? nja ik ben ook nog maar 3 dagen bezig hoor, maar ik dacht dat het misschien ook kwam omdat ik iets niet goed deed en dat er misschien een tip voor was ofzo

Het is inderdaad veel oefenen. Je moet daarbij ook op je houding letten want je kan krom gaan lopen om in balans te blijven. Om te oefenen liep ik wel eens langs een spiegel om te zien of mijn houding wel goed was.

Ik vind het juist het makkelijkst om op hoge hakken te beginnen, waar ik bijna niet op kan lopen. Als ik dan lagere hoge hakken aan doe, zijn die een makkie :stuck_out_tongue:

veel oefenen

Je moet op je hiel stappen he
als je op je tenen probeert te lopen (goh hoe leg je dat uit :stuck_out_tongue: ) ziet het er niet uit

same here, haha

ene voet voor de ander zetten en hopla

Probeer gewoon te lopen en niet na te denken. Oefen in huis, en loop buiten huis nog gewoon op ‘platte’ schoenen. Je kan er ook alvast mee leren traplopen en met zware schooltassen sjouwen!

Soms dan ga ik met mijn hakken koken/bakken, of stofzuigen, zo leer je vanzelf lopen :grinning: