Hakken dragen met last van enkels?

Heey,

Ik wist niet precies of ik het bij fashion of hier moest plaatsen, maar mijn probleem is dus:
Als ik hakken draag krijg ik heel snel last van mijn enkels. Zelfs als ik ze pas en ik sta er alleen al op, doet het al zeer. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe hoog ze zijn. Hoe hoger ze zijn, hoe sneller ik er last van krijg. Is er iets om dit te verhelpen? of heeft iemand anders dit probleem ook? Want ik vindt het erg jammer als ik geen hakken kan dragen.
Alvast bedankt!

xx

Zwakke enkels denk ik. Je zou eens naar de dokter of fysio kunnen gaan, maar ik ben bang dat het niet te verhelpen is. Je zou tape kunnen dragen of een enkelband maar ik neem aan dat dat niet is wat je wilt onder een jurkje of zo.

Heb ik ook, echt heeel irritant. Ben ervoor naar de fysio gegaan, maar heeft inderdaad niet geholpen. Ik weet niet hoe je het kan verhelpen, dus ik ga dit topic maar volgen denk ik :slightly_smiling_face:

Ja idd ik vind het ook heel vervelend. Dan zie je super leuke schoenen, kan je er niet eens op lopen van de pijn. @ Stereoheart. nee liever niet onder een jurkje nee, maar met enkellaarsjes ofzo misschien wel haha. Bedankt voor de tipp!

Echt waar, het LAATSTE dat je moet doen, is hakken dragen. Echt doe het jezelf en je lichaam niet aan. Als je lichaam een pijnscheut laat zien, dan is dat niet voor niets, dat betekent dat er iets is. Dus alsjeblieft draag geen hakken voor je eigen gezondheid, je wilt je gewrichten niet slijten toch, je moet er nog je hele leven mee.

ik heb dat ook,
en ook steken in mijn schenen…
terwijl ik dat vroeger niet had…
maja ik draag eigenlijk bijna nooit hakken meer…

@FallingDown, ik weet het. :frowning_face: Het is ook niet de bedoeling dat ik mijn hakken elke dag superlang draag ofzo, maar gewoon soms een keertje. Zo jammer :frowning_face: Bedankt voor je waarschuwing trouwens haha, wist niet eigenlijk dat heel mijn gewrichten er van gingen slijten. Ik wist wel dat hakken neit goed voor je waren, maar heel je gewrichten? dat wist ik niet!

ik heb er ook last van. Maar dat komt omdat ik een soort vorm van hypermobiliteit heb. Het klink heel dom haha maar het houd in dat ik gewoon hele rekbare pezen en spieren heb waardoor ik bijvoorbeeld mijn enkels op hele vreemde manieren kan draaien. Hierdoor heb ik heeel snel last van mijn knieën en enkels. Ik kan hier niks aan doen en moet dus gewoon met de pijn leven. Ik weet niet of jij ook last hebt van zo iets? denk het niet hoor maar ik denk, ik deel het even :slightly_smiling_face:

Volgens mij niet nee. haha, maar jij draagt dus gewoon hakken? :slightly_smiling_face:

Ik heb het alleen als ik heel hoge hakken draag… (en nee, ik heb geen zwakke enkels!) heb jij het bij alle hakken? Vanaf hoe hoog? Want anders lijkt me het simpele antwoord: je enkels willen dat gewoon niet :stuck_out_tongue: De een kan zn enkels gewoon verder bewegen dan de ander, en als je ergens op het randje van wat je enkel kan gaat lopen, dan doet dat pijn ja…
Ik persoonlijk vind dat het niet waard om op hoge hakken te gaan lopen.

Jazeker! ik zou niet zonder kunnen. Ik zorg er wel voor dat ik niet te veel dagen achter elkaar hakken aan heb en daar na gewoon goed mijn enkel braces draag enzo. Dan gaat het prima.

tot 5 cm volgens mij kan opzich wel. Maar als het hoger wordt, krijg ik gelijk last van mijn enkels!

Ik kan ook geen hakken dragen omdat ik rugproblemen heb, dus ik draag ze gewoon niet. Waarom jezelf pijn doen? Als je dan hakken wil dragen, kies voor max. 5 cm hoog en een dikke hak.

Ik wil mezelf ook geen pijn doen, maar ik wil wel hakken dragen, daarom vraag ik nu dus hulp :slightly_smiling_face:

er bestaan toch zulke enkeldingen zodat je hakken kunt dragen ofzo.
van veet vlgensmij?

Ga anders even langs naar de dokter?