Hakken bij een 14-jarige?

Ik zou maar beginnen met kleine hakken, die bij je stijl passen.
Wanneer je dat onder de knie hebt, kun je steeds hogere hakken kopen :wink:!.

Gewoooon doen! Er lopen nu op mijn school genoeg meiden uit de tweede die hakken aanhebben, en geen sletjes zijn.

Ik ben zelf 16, draag hakken van 10/11/12 cm, onder jurkjes, rokjes en broeken. Niemand kijkt me raar aan ofzo. Ik word er wel heeeel erg lang door; 1.84 ofzo. Maar vind ik leuk =]!

Waarom niet ?
Als nou een iemand het niet leuk vind dan kun jy tenminste zeggen dat je doet wat je wil doen (:

Dragen als je erop kan open, anders ziet het er niet uit.

Gewoon doen . Heb schijt aan de rest! Ik durfde er eerst ook niet op te lopen omdat ik al 1.75 ben . Ik loop nu op hakken van 10 cm maar ik heb nu echt sgijt:D Hakken zijn super mooi

Ik zit ook in de tweede, nou er zijn best wel veel meisjes die ik ken die pumps dragen! Als je er op kan lopen, is het wel normaal hoor.

Ik vind het best kunnen als je je er goed bij voelt want ik draag alleen dingen die ik persoonlijk leuk vind. Dus ik zou ze gewoon aandoen maar begin wel met lage hakjes

ik ben zelf ook 14 en zit in de 2e. en ik draag ook hakken.
vorig jaar af en toe, maar nu steeds vaker ;$
als je het wil, moet je het gewoon doen.

Toen ik 14 was had ik ook voor het eerst hakken hoor :slightly_smiling_face:

ik was 14 toen ik begon met hakken dragen. de eerste hakken die ik had waren 8,3 cm( ik heb de rare gewoonte ze op te meten) maar in elk geval; kreeg er heel veel positieve reacties op en ik vind het helemaal niet sletterig als je hakken draagt. alleen idd van die punten ofzo. ik geef je wel een tip: draag ze eerst een keer thuis en bedenk je van te voren welke vakken je hebt, (of je dan vervelende trappen op moet, heel lang les hebt of moet gymmen) succes!

Ik liep in groep 8 al op hakken van 8 cm.
Dat waren toen van die spice girls schoenen xD
Maar goed…
Je moet gewoon aantrekken wat je lekker vindt zitten en waar je op kan lopen. Hakken maken je niet slutty, je hele outfit wel :wink:

Ehm. Bij mij loopt iedereen erop. alleen heel veel lopen erop alsof ze iets tussen hun billen hebben ofzo x’d.

Maar misschien denken heel veel meisjes als jij. Datze het niet durven en als jij het nou doet dat ze het dan wel durven.

wat een logica.

je kan gewoon elk moment beginnen met hakken lopen (naar school). maar na een vakantie kan ook , dan kan je stiekem de hele vakantie nog oefenen xD
maar als ik jou was zal ik wel met een klein hakje beginnen 2/3 cm je weet wel wat ik bedoel. dus geen platte schoen maar je kan het ook geen “hakken” noemen. maar een klein verhoginkje. wanneer je daar goed op kan lopen kan je naar iets hogere hakken. maar als ik jou was zal ik het niet al te hoog maken. (dus geen 9 cm of zo xD, maar ik denk ook niet dat je dit van plan was? :stuck_out_tongue: )

Bij ons waren er in de tweede klas geloof ik bijna geen meiden met hakken…
Maar ik vind wel dat de ‘bruggers van tegenwoordig’ veel eerder hakken dragen o:

Als je het zelf leuk vind moet je het natuurlijk gewoon doen n_n

Indd … echt niet normaal hoe snel kleine meisjes ‘opgroeien’ :zipper_mouth_face:

haha , meiden uit mijn groep van groep 8 en ik hebben tegelijk allemaal hakken gekocht xD wel eind groep 8 hoor… ik heb nu pumps en laarzen beide van de skooter. loop er nauwelijks op…naja gwn doen meid!! als je er maar niet een te kort rokje bij aan doen xD

Bij ons liep er in de tweede volgensmij nog niemand op hakken, maar nu zie ik wel eens zulke jonge meisjes op hakken lopen.
Zo raar ist niet, als je maar niet op torenhoge stiletto’s gaat lopen (dat vind ik hoe dan ook dom op school.)
Vind de reactie “wat een rare school bij ons loopt iedereen 13+ altijd op hakken” ook wel een beetje vaag, want als dat zo is lijkt dat me veel vager dan een school waar iemand zich afvraagt of het raar is om op je 14e hakken te dragen…

Ik ben ook 14 (zit alleen in de 3e) en draag ook pumps, hoor! Echt bijna ieder meisje in mijn klas draagt pumps. Ik draag ook pumps van 12 cm bijvoorbeeld. Ik vind het leuk staan, zolang je er maar op kunt lopen :]

Ik ben 14 en zit in de derde, maar ik draag niet zo vaak pumps naar school, niet omdat ik bang ben dat mensen raar gaan reageren ofzo maar omdat ik ze gewoon bagger vind zitten x3
Maar ik vind het echt niet raar ofzo als je in de 2e zit, maar het hangt er natuurlijk vanaf hoe je combineerd! (niet met een mantelpakje ofzo haha)
Ik denk dat je niet hoeft te wachten tot na een vakantie (tenzijn je ze in de vakantie wilt inlopen natuurlijk). Gewoon een dag beginnen met een skinny jeas, pumps en een shirtje ofzo. Dat hebben zoveel mensen!
Ik zou trouwens beginnen met zwarte, met een niet al te hoge hak, bijvoorbeeld deze:
http://www.dolcis.nl/Shop/Product.aspx?catalog=Dolcis&productid=241473#
http://www.dolcis.nl/Shop/Product.aspx?catalog=Dolcis&productid=241613#
http://www.dolcis.nl/Shop/Product.aspx?Catalog=Dolcis&ProductID=241722

x succes met pumps zoeken!

Waarom niet? Ik vind het heel normaal(tenzij je 12 bent).

De halve brugklas draagt al hakken en íedereen uit de 2e ook. En ik vond het best raar toen ik deze topic zag ik dacht zovan ; húh natuurlijk kan dan, iedereen doet het, dat is toch normaal? Maar toen ik deze reacties zag van ; ik had mijn eerste hakken op m’n 14e dacht ik ook zovan ; oh… hmm misschien ligt het toch wel anders dan ik dacht…

Maar goed mijn conclusie : Doe het gewoon, iedereen doet het dus het is écht niet raar, en als jij de 1e bent op jou school die in de 2e op hakken loopt is dat toch leuk? :stuck_out_tongue: