Ik vroeg me af vanaf welke leeftijd jullie hakjes ‘normaal vinden’. Ik heb net hakken gekocht van volgens mij 4,5 cm en ik ben nu echt bang dat mensen dat op school tuttig en ‘ik wil ouder lijken’ vinden. Wat denken jullie?
BTW; ik ben 13 en zit in de eerste.
Ik droeg in groep 8 al laarsjes met van die blokhakjes, en in de brugklas droeg ik sleehakken.
In de twee droeg ik pas ‘echte’ hakken, dat had een vriendin (die ouder is) mij aangeraden, want anders zou het volgens haar inderdaad overkomen alsof je ouder wilde zijn en heel wat was -__-
Ik droeg pas op middelbare school ik was op bassischool te jong om hakjes te dragen.Me moeder vind nog steeds niks dat ik op hakken loopt.
en ik heb smalle voeten.
hmm tjaa het kan wel ik droeg in de 1e ook al hakken en ik kreeg er alleen maar goede reacties op,
maar je moet er wel op kunnen lopen, want bij mij op school loopt er nu een meisjes op hakken van 1 cm ofzoo en daar kan ze zelfs niet op lopen, ziet er heel verkeerd uit, dus eerst even in de achtertuin oefenen en als je het kan, zou ik het zeker doen!
Ik ben 13 en zou nooit hakken nemen, maar ik vind het mooi staan bij een lijf dat al wat meer is volgroeit / waar het gewoon mooi bij staat.
Van die meisjes in mijn klas dragen soms ook hakken maar het staat ze gewoon niet x’D, je ziet dan gewoon dat ze ouder proberen te lijken. Ze doen me dan aan van die mini secratesses ( of je dat schrijft ^^) denken.
Maarja, nu weer terug bij jou, vraag het aan je moeder/vader/broer/ Vriendinnnen wat ze er echt van vinden
Ik vind het wel kunnen hoor, 4,5 cm is niet hoog voor die leeftijd. En als mensen er over praten, trek je daar niets van aan. Als jij het mooi vindt, gewoon dragen.
Ik vind vanaf 14jaar wel een juiste leeftijd. Maar het belangrijkste is dat je erop kunt lopen en dat kunnen sommige mensen met 20jaar nog niet eens :")
ik heb dikke voeten en pas veel open schoenen niet , iemand zelfde probleem?
Punt hakken vind ik vanaf je 15/16e ongeveer.
Het kan opzich wel, als je er maar niet al te erg op wankelt, want dat is geen gezicht
En doe gewoon aan waar jij je goed in voelt!
ik vind 13 idd een mooie leeftijd om met kleine hakjes (4,5 cm net als jouw) te beginnen en daarna ken je het opbouwen met steeds wat hogere hakken zodat als je een jaar of 17 bent, je heel goed op prachtige hakken kunt lopen!
ik vind dat je vanaf 14 mag beginnen dragen, ik ben 15 en begon toen ik 14 was met hele lage en nu heel hoge
Bij twijfel sowieso niet.
Als je twijfelt, dan zou ik het sowieso niet doen.
Maar ik vind het niet echt iets voor een meisje uit de brugklas, meer iets voor de hogere klassen. Zoals iemand hier al zei, ik vind hakken mooier bij een volgroeid lichaam.
4-5 cm kan makkelijk op jou leeftijd
Trouwens je moet het zelf weten. Als je je er goed bij voelt doen en anders niet.
Rond je 14e of zo
Nouja… bij ons op school als je in de eerste/tweede zit word je best wel snel aangezien voor ‘tutje’, maar dat is hoe de 4e/5e klassers er over denken bij ons. Dus misschien de 1e en 2e niet ?
ik vind dat niets mag of moet, je moet het gewoon lekker zelf weten en je er niets van aantrekken!
als je ze wilt dragen moet je het doen.
nou bij mij op school maakt het niet uit.
vaak als je in de 1e hakken draagt wordt je bij ons op school meteen hoer gezien, maar ik weet niet hoe het bij jou op school is?
maar als je trots op je hakken bent moet je ze gewoon dragen!
uhm ja ik ben 14 en ik heb mijn eerste hakken gekocht toen ik 13 was die waren best laag (5 cm) en met kerst mijn eerste echt hoge (9 cm) en nu voor de lente heb ik hakken van 10 cm en ik vind het wel normaal en leuk om op je 14de hakken te dragen als je er op kan lopen tenminste. een vriendin van mij loopt al sinds de eerste op hakken van 12 cm en nooit echt iets lulligs over gehoord maarja zij ziet er ook wel ouder uit enzo maar toch