Hairextensions voor een dramaqueen

Ha meisjes :slightly_smiling_face:

Ik heb even gezocht maar vond geen (recent) topic wat aansluit op mijn vraag dus open even een nieuwe… als ik iets over 't hoofd heb gezien, mag deze gesloten worden.

Ik heb haar. Heel vervelend, verschrikkelijk, irritant, dun haar. Ooit was het zo mooi… lang, stijl, toen knipte ik het kort en werd het nog mooier, krullend, vol… en nu is daar niks meer van over. Het krullen werd steeds minder en minder en ik zat met mijn handen in het haar (hahaha, ha). Ik begon m’n haar elke dag te wassen, waarna ik het kon droogföhnen met een ‘‘krullenkap’’, waardoor het toch een beetje krulde. Aan de achterkant werd het steeds steiler. Droeg elke dag een staart omdat het er niet uit zag.
Toen ging ik over op een krultang (nog meer vern**king van mijn haar, ik weet het), waardoor ik weer wat zekerder werd. M’n haar werd steeds dunner door het krullen en föhnen, maar ik durfde m’n haar weer los (na anderhalf uur krullen, waar ik dus doordeweeks nooit tijd voor had).
Nu, op dit moment, is m’n haar dun en vlassig, en kan ik er niks mee. Ik draag weer elke dag een staart en zelfs al doe ik verschrikkelijk m’n best (alle shampoo’s en mousse al geprobeerd), er komt amper krul in.
Laat het regelmatig knippen in laagjes, speciaal voor krullen: het wordt alleen maar erger!

Ten einde raad ben ik gaan rondzoeken op het world wide web (waar ik alleen maar ellendiger van werd omdat er zoveel mensen zijn met mooiere krullen dan ik). Ik overweeg verschillende opties. Zo kan ik het permanenten (wat iedereen me afraadt, omdat ik al krullen van mezelf heb, het duur is, je haar er nog dunner en pluiziger van wordt en het snel uitzakt of amper resultaat brengt). Oke, slechte optie dus. Dan kan ik zo door blijven gaan als nu - elke dag krullen en vloekend voor de spiegel - maar dan word ik alleen maar chagrijniger en onzekerder. En tot slot, haarextensions.
Ik heb echt honderd sites bekeken inmiddels, de een nog duurder dan de ander… extensions om zelf te zetten, clip-in extensions, mensenhaar, nephaar, braziliaans, russisch… aaaaah! Ik weet het echt niet meer. Zie door de bomen het bos niet!

Even de feitjes op een rij…

Ik heb blond haar (van mijzelf, maar verf het regelmatig zelf lichter, omdat het een grauwe kleur blond is). Ik heb (had? huil) krullen, een beetje verschillende soorten, pijpenkrulletjes maar achterop gewoon een slag in m’n haar.
Het is halflang (net bij de kapper geweest), tot op m’n schouders of net iets erover.

Wie o wie heeft het kunnen opbrengen dit ellenlange zeurverhaal te lezen en kan het dan ook nog opbrengen mij verder te helpen? Is er iemand die een zelfde verhaal heeft of ervaring met extensions (of een betere/andere/goedkopere(!) oplossing)?

Deze dramaqueen is ten einde raad. Nee echt.

Thanks. :couplekiss_man_woman:

foto’s

mijn haar zoals het er ooit uitzag, ongeveer 2 jaar geleden, zonder krultang maar met veel föhnen en mousse:

http://s13.postimage.org/4jib2qnbb/haar1.png

upload picture

http://s13.postimage.org/mc8goctxj/haar3.png

upload images

mijn haar wanneer ik het krul met krultang:

http://s13.postimage.org/3xxxkdhmv/haar4.png

upload picture

http://s7.postimage.org/aplwtwye3/hhdd.png

en mijn haar nu, als ik héél erg m’n best doe, zonder krultang (na föhnen):

http://s13.postimage.org/5s66odf9j/foto_3.jpg

http://s13.postimage.org/92ujo956v/foto_4.jpg

http://s13.postimage.org/je6wgwww7/foto.jpg

ik zou even wachten met de extensions, misschien moet je je haar eerst de tijd geven om te herstellen door bijvoorbeeld wekelijks maskertjes in je haar doen voor beschadigd haar en sowieso een beschermende creme in je haar smeren voor het stijlen/krullen (wat je ook misschien even moet laten)

sorry maar van hairextensions heb ik geen verstand
xx

dankjewel voor je reactie :slightly_smiling_face: het is inderdaad goed om je haar de ruimte te geven zich te herstellen alleen vrees ik dat het heel, heel lang gaat duren voor het een beetje ‘de oude’ is, en daar ben ik echt te onzeker voor. durf ik niet mee over straat, zonder dat ik er iets mee gedaan heb (föhnen of krullen)…

Misschien een foto van je haar kan handig zijn, als je het niet gedaan hebt en wel :slightly_smiling_face:

Misschien kan je haar niet tegen die shamoo’s. Probeer is shampoo van de tuinen of de body shop? Ze zyn wat duurder maar erg fyn en ook goed voor je haar.
Heb je de kapper anders al om advies gevraagd?
Kisses

ah daar heb je gelijk in! was ik vergeten. ga ik even maken/zoeken :slightly_smiling_face:

dankje voor de tip! ‘‘helaas’’ heb ik dit allemaal al geprobeerd, dat bedoelde ik ook eigenlijk met ‘shampoo’s’. ik gebruik juist liever producten van body shop en tuinen en biologische producten die beter zijn voor je huid&haar… maar ik denk dat het ook gewoon komt omdat m’n haar een beetje is ingezakt. dat het niet per sé komt door het beschadigen door föhn en krultang, maar gewoon mijn haarstructuur op 't moment… als ik kijk naar het haar van mijn moeder (die hetzelfde haar heeft als ik) was het op mijn leeftijd ook bagger (hihi).

heb foto’s in m’n beginpost gezet. sorry als ze te groot zijn!

Je moet je niet schamen hoor, ik vind het best mee vallen. Ik moet zeggen dat het er een klein beetje tistig uit ziet. (alleen van de achterkant, niet de voorkant)
Succes ermee!

Door blonderen kan je haar ‘futloos’ worden, waardoor het dus niet meer krult. Misschien dat het daardoor komt?

Ik zie maar een foto die het doet.

Er zijn geen extensions met krullen, alleen met slag, en dat is vaak maar een kleine slaag, geen prachtige volle slag helaas.
je zou steile kunnen nemen, je kan ze krullen en je kan ook met de steiltang(ij?) wat slag er in maken, blijft opzich wel lang zitten, het zakt natuurlijk wel uit, maarja. je hoeft ze ook niet zo vaak te wassen (:
ik raad trouwens de clip-in extensions aan, die zijn lekker makkelijk, goedkoop (als je ze op de juiste plek koopt) en het is het minst schadelijk.

van lichter verven word je haar ook dunner/slapper en droger. je kan je haar een beetje touperen voor wat meer volume. en misschien mousse erin, op zn kop hangen, en föhnen?

ohja, je haar goed verzorgen! maskers, serums, sprays, conditioner, shampoo.
Ik vind de ultimate repair van gliss kur fijn!

http://beautyweetjes.nl/wp-content/uploads/2011/12/188900_1_Gliss_Kur_Shampoo_Ultim_rep_.jpg

dat zou best kunnen. ik blondeer het alleen niet, ik verf het alleen lichter (volgens mij is dat namelijk niet hetzelfde)… maar blijft waar dat verven voor je haar überhaupt heel slecht is.

^ Ehm, ik heb ook extensions met krullen? [’:

Either way. Je haar pluist teveel voor extensions ben ik bang. Het is ‘te veel’ ( een te grote bos, het is dan misschien wel dun ) maar de overloop zal waarschijnlijk enorm goed te zien zijn.

oeh je hebt nu blond haar?

ik heb zelf ook blonde extansions gehad… ik heb ze 6 weken gehad. In het begin was het super mooi, maar later ging het pluizen en de krul verdween zelfs uit mijn extansions dus het zag er nep uit. Vooral doordat de extansions blond zijn want alle extansions zijn donker maar de blonde zijn dus geverfd en hebben een hele gemische behadeling gehad, daardoor blijven blonde extansions nooit lang goed…

Als ik jou was zal ik niks doen aan je haar, ik vind je haar mooi zo :slightly_smiling_face:

oh vreemd, bij mij doen ze het allemaal!

ik gebruik regelmatig iets van gliss kur, alleen vind het errug duur, en natuurlijk heb je er dan wel iets voor terug… maar helaas heb ik er echt geen geld voor om deze producten standaard te gebruiken (ben maar een arme student haha).

ik gebruik altijd voedende conditioner na het wassen (anders is het ook nog één bos stro waar ik helemaal niks meer kan)…

over die clip-in extensions: ben jij ermee bekend? heb je ze wel eens gebruikt? heb je enig idee waar ik zoiets kan kopen zonder dat ik troep voor een lage prijs krijg? ik wil er best wat aan uitgeven, maar 100 euro is toch wel echt de max. en dan moet het wel een poosje meegaan (ik vind 100 euro voor 2 maandjes bijvoorbeeld best veel).
en weet je misschien hoe het komt dat er geen krul-extensions zijn? ben daar gewoon nieuwsgierig naar.
misschien is het inderdaad een idee om steile te kopen en te krullen, maar ben bang dat het er snel weer uitzakt (eigenlijk net zoals bij mijn eigen haar nu).
heb ik in ieder geval wel een vollere bos haar…

deze extensions moet je trouwens elke dag uit- en in doen, toch? is dat veel werk, weet iemand dat misschien, is het 't waard?

dankjulliewel hihi

waar heb je die vandaan, als ik mag vragen? :slightly_smiling_face: laten zetten of zelf gedaan?

ik heb inderdaad veel haar maar vrij dun, hoop dat het dikker wordt wanneer ik het met wat luxere producten verzorg en niet meer krul met m’n krultang. dan kan het weer een beetje in z’n oude staat terugkeren zegmaar. hopelijk. haha.

ik heb inderdaad blond haar nu (zie nu als ik m’n foto’s bekijk dat ik echt honderd verschillende kleuren heb gehad, whaha). die onderste foto is vrij geel, komt door de belichting ofzo, maar het is nu lichtblond. zoals op de één na laatste foto.

ik snap het, van wat je vertelt over blonde extensions. hoe kan zoiets? of weet je dat niet? begrijp niet hoe het komt dat er zo weinig aanbod in blonde/krullende extensions is.
tsja, om nou m’n haar weer donker te verven zodat ik donkere extensions kan kopen… straks is dat pluis het echt zat en valt het er spontaan vanaf. grinnik.

lief dat je het mooi vindt, haha, dankjewel… maar ik ben op het moment zo onzeker erover, dat ik me er zelf niet lekker mee voel (jammer is dat… als ik er niet zoveel om zou geven zou het veel makkelijker zijn haha). en je kunt op de foto niet goed zien dat het heeel heel weinig volume heeft en zowat plat is van de zijkant. ieks

http://www.beautygloss.nl…da05a58092ac47ad74ce7bdd8

Ik dacht meteen hier aan.

ahh ja, ik heb dat forum ook eens helemaal doorgespit!
ben fanatiek begonnen en geluisterd naar de tips, dure producten gekocht (alles of niets), maar het haalde niet veel uit. het is wel beter geworden, uiteraard áltijd goed om met goede producten te wassen/behandelen, maar helaas kreeg ik niet de waanzinnige bos krullen die ik hoopte. misschien moest ik dat ook maar eens uit m’n hoofd zetten, haha.
dankjewel in ieder geval :slightly_smiling_face:

Ik ken alleen iemand uit de buurt van Alkmaar die extensions met krullen zet. Maar voor je eigen woonplaats (of stad in de buurt) zou je dat even moeten googlen en dan kan je misschien even bellen of mailen. Meestal staat het op de site wat voor extensions ze hebben en met krul/slag/stijl en de prijs.

En je haar raakt behoorlijk beschadigd als je het verft, vooral als je het lichter verft met blond haar. Mijn haar viel zelfs uit toen ik alles gewoon volgens de verpakking deed en maar 1 tintje lichter ging.