Hair routine..

Hoi allemaal,

Op youtube kijk ik vaak van die ‘get ready with me’ videos omdat ik het erg interessant vind hoe iedereen zich klaarmaakt (weird…), maar dan voornamelijk hoe ze hun haar doen en welke producten ze gebruiken.
Ik was wel benieuwd naar jullie ‘hair routine’, van begin tot eind.

Mijn hair routine:
1x wassen met Redken color extend magnetics en hierna conditioner Redken All soft of masker van Macadamia natural oil. Paar minuten in laten werken, uitspoelen en in een handdoek draaien. Hierna uitkammen, Moroccanoil in de punten en CHI heatprotectant voor het fohnen. Fohnen met een Babyliss Pro fohn en een fohnborstel. Als laatste nog wat serum voor de glans.

Wat is jullie hair routine?

Oh, leuk topic! Vind zo filmpjes ook altijd heel inspirerend en leuk. :slightly_smiling_face:
Mijn routine:

• Haar wassen + conditioner van Kréastyle. (Vind ik heel lekker ruiken)
  • Uitkammen en föhnmousse aanbrengen. (L’Oréal)
  • Föhnen met ronde borstel
  • Beetje fixeren met haarlak die ook laat glanzen. (Nivéa)

Als ik uitga was ik het en zet ik er krullers in en laat zo mijn haar drogen. :slightly_smiling_face: Op de oudedametjesmanier dus, haha.

• Haar wassen met shampoo zonder sulfaten/siliconen/parabenen
  • Conditioner zonder sulfaten/siliconen/parabenen
  • Wanneer m’n haar bijna droog is doe ik er wat amandelolie in
  • Een of twee keer per week doe ik een haarmasker in (Vaak kokosolie dat ik een paar uur in laat zitten)

Ik was mn haar 2 keer per week met de blauwe herbal essences shampoo of een lush shampoo en verder kam ik het iedere dag en dan vind ik het wel goed verder.

gelukkig heb ik stijl haar van mezelf.

-Haar uit borstelen en scheiding goed doen.
-Aussie Luscious Long shampoo op de hoofdhuid inmasseren en uitspoelen.
-Aussie Miracle Shine conditioner in de puntjes, even laten inwerken en uitspoelen.
-Soms naspoelen met koud water voor het pluizige tegen te gaan.
-In model föhnen met ronde borstel.
Soms doe ik andere shampoo en vaak laat ik mijn haar opdrogen en verder niks. Als ik een speciale gelegenheid heb doe ik er nog 3 Minute Miracle Frizz Remedy in.

2x per week wassen met himalaya shampoo en conditioner. (Bijna) elke ochtend kop onder de kraan, 2 minuten in een handdoek wikkelen en daarna crème of styling paste erin en klaar. Als ik te lui ben dan doe ik het gewoon in een staart of knot. Kammen doe ik het nooit.

-haar uitkammen
-yes to tomatoes shampoo
-laat mijn haar eerst even een beetje drogen
-kam mijn haar weer.

's avonds maak ik daarna vaak een knot of een vlecht.
En af en toe was ik mijn haar met appelazijn.

Haar 2 keer wassen met andreolon stijl haar
Daarna sprayen tegen hitte
En fohnen en laaste borstellen en stijlen

• Haar uitkammen voor het douchen
  • Wassen met Guhl shampoo en conditioner
  • Haar weer uitkammen
  • In een handdoek laten drogen en daarna föhnen

Weet iemand nog goede en lekkere haarmaskers?

Kammen voor het douchen.
Wassen met karma shampoo bar van Lush.
Conditioner van garnier.
Even laten drogen aan de lucht, en als het bijna helemaal droog is, olie van wella erin smeren.

Wassen met die Andrelon shampoo zonder parabenen en silliconen en shit :’)
L’oreal Elvive masker of Syoss blond masker.

Op laten drogen óf
Eerst een serum in de puntjes en dan fohnen met een diffuser erop.

Rare plukjes kammen en dat is het

• kammen voor het douchen
  • shampoo
  • conditioner/masker
  • kammen
  • aan de lucht laten drogen

Soms:

• oil-treatment voor ik m’n haar was
  • serum/olie/ander product als het handdoekdroog is

Haar wassen met shampoo (verschillende) en dan uitkammen en laten opdrogen.

Wassen met een random shampoo, daarna een random conditioner. Dat is het wel.

Shampoo van Vichy (een milde shampoo) 2x
Conditioner van Wella (volume) breng ik in mijn hele haar aan, dat doe ik ook 2x
wat haarolie als het handdoekdroog is en er nog even in ‘‘knijpen’’ zodat het wat meer volume heeft

Met pure coconutoil me haar lekker mee insmeren en vooral op me hoofdhuid masseren. Daarna een uur laten intrekken. Dan de douche inspringen en dan was ik me haar met Yes to carrot shampoo.

Soms gebruik ik conditioner en soms een masker is maar net waar ik zin in heb maar als ik een conditioner gebruik dan is dat: SheaMoisture Curl & Shine conditioner. En als ik een masker gebruik is dat meestal: SheaMoisture deep treatment masque. En 1x in de maand gebruik ik de masker: Aphogee Curlific texture treatment(deze gebruik 1x in de maand omdat het een proteinte masker is en als ik dat elke week doe dan kan je haaruitval van krijgen). Dit laat ik 45 tot 1 uur intrekken en dan uitspoelen.

Mijn haren droog ik in een katoenen shirt. Dan gebruik ik Aphogee Curlific Moisture Rich Leave-In. En daarna doe ik Sheamoisture Extra Moisture Transitioning Milk in. En soms gebruik ik een gel maar niet altijd maar als ik het gebruik dan gebruik die ook van SheaMoisture.

Dan is alles erin dan buig ik me hoofd naar voren dan ga ik me haren drogen met een fhon en een diffuser eraan. En wanneer ik geen zin heb om te fhonen dan laat ik het gewoon aan de lucht drogen.
En dit is mijn haar routine.

Haha zo hoe ik dit nu aan het typen ben lijkt het net of ik echt mega veel doe maar dat is niet zo. Dit doe ik maar 1x in de maand en elke week was ik haren in 1x in de week met alleen maar conditioner en een masker.

Ook ik houdt ervan om die hair routine videos te kijken vind ik altijd leuk

• Haren borstelen
  • Shampoo
  • Conditioner (even laten in trekken)
  • In een handdoek wikkelen (5-10 minuten laten zitten)
  • Biosilk serum
  • Uitborstelen

En dit ga ik wss veranderen naar:

• Haren borstelen
  • Warme olie in mijn haar en in laten trekken (1/2x in de week)
  • Conditioner in mijn haar en in laten trekken
  • Haren weer borstelen zodat het verdeeld
  • Goed uitspoelen met shampoo
  • In een handdoek wikkelen (5-10 minuten)
  • Evt. biosilk serum
  • Uitborstelen

Ik gebruik de eerste de beste shampoo die ik kan vinden en kam het elke dag :’)

's ochtends alleen een scheiding maken, soms wat krulspray, soms wat droogshampoo.

Bij het douchen gewoon conditioner en shampoo van syoss en done.

Shampoo
Conditioner
Föhnen en dan het vlechten en dan met een vlecht in gaan slapen