Hair Removal Topic

Hallo!

Ik durfde het niet aan om de titel ‘het algemene … topic’ hieraan te geven, maar het komt er wel op neer.
Iedereen heeft het wel: haar. En helaas niet alleen op ons hoofd en ook onze wenkbrauwen zijn helaas niet perfect geshaped van zichzelf (tenzij je ontzettend lucky ben, maar ik niet dat het überhaupt mogelijk is). En omdat wij vrouwen zijn en gebonden zijn aan schoonheidsidealen moeten we het haar op sommige plekken ‘verwijderen’. Nou vind ik het zelf ook gewoon fijn en is het een normaal iets wat bij hygiëne hoort als je het mij vraagt.

Jaren lang heb ik mijn benen, oksels en eigenlijk alles geschoren - maar mijn haren waren zó dik! Bij mijn oksels bleven de stoppeltjes, zelfs nadat ik ze had geschoren en bij mijn benen na verloop van tijd ook. Hierna heb ik één keer geprobeerd te harsen, maar dat ging gruwelijk mis. Waarschijnlijk omdat ik een goedkoop merk kocht, maar long story short: de hars/wax bleef aan mijn been plakken en ik moest het eraf peuteren en het was alles behalve prettig.
Hierna ben ik begonnen met epileren, mijn wenkbrauwen epileerde ik al langer maar nu begon ik ook aan mijn benen en oksels. Voor mijn benen werkt het echt geweldig! De haartjes zijn dunner, er zijn er ook minder en het blijft langer weg - geweldig gewoon. Mijn oksels is een ander verhaal: er zijn weliswaar minder haren in het begin, maar ze blijven dik en stug en groeien ook binnen twee dagen weer heel leuk terug. Mijn bikinilijn epileer ik sinds kort ook, maar heeel erg voorzichtig.
Na het epileren scrub ik mijn benen altijd even om ingegroeide haren tegen te gaan en ik epileer ook maar tot halverwege mijn knieën. Mijn bovenbenen hebben niet zoveel en donker haar dus die laat ik voor wat ze zijn (een keer geschoren en duizenden ingegroeide haren, dus ze zijn gewoon een no go).

Nu vroeg ik me af wat jullie doen, ervaringen en of jullie misschien nog tips hebben voor andere meiden?
Zelf kwam ik laatst de ‘hair removal scrub pads’ tegen op het internet en het leek me wel een interessant iets: iemand die daar misschien ervaring mee heeft?

Groetjes,
Hert

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-grote-onthaartopic.-voor-al-je-vragen-en-tips-lichaamshaar-261334.875.html

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-grote-onthaartopic.-voor-al-je-vragen-en-tips-lichaamshaar-261334.875.html