Had ik recht om boos te zijn?

Omdat ik bang ben gesnapt te worden, heb ik de tekst weggehaald.

Bedankt voor jullie reacties. Hier had ik genoeg aan! Gek genoeg is ook een beetje onzekerheid weg nu. Ik ben het met sommigen niet helemaal eens, (ook wel helemaal niet haha) maar ik ben er wel door gaan denken. Dankjewel. :slightly_smiling_face:

Ik zou er ook niet al te blij mee zijn eigenlijk. Natuurlijk niet genoeg reden om ruzie voor te maken ofzo, maar ik zou inderdaad wel zeggen dat ik het niet fijn vind om zo’n dingen te horen en dat hij zich in het vervolg mag inhouden.

Iedereen is daar anders in, maar als JIJ dat niet graag hoort, moet je vriend daar rekening mee houden.

Beetje overdreven om daardoor boos te worden, maar goed, mijn mening.

OkĆ©, dat kun je vinden. Ik vind het gewoon niet normaal dat je over andere meisjes praat op zo’n manier. Dan denk ik bij mezelf: zoek dan een mooier meisje dan ik.

nee

Het is trouwens niet zo dat ik helemaal flipte etc., ik zei gewoon wat ik ervan vond.

Ik vind ook dat je overdrijft. Op deze manier kan je haast elke dag ruzie maken, je weet zelf dat je vriend een compliment wilde geven, dus het gaat toch om de intentie.

Ik zou het ook niet leuk vinden om te horen hoor, en ik zou er ook wat van gezegd hebben.
Aan de andere kant probeerde hij je wel een complimentje te geven, en het was dus niet verkeerd bedoelt maar vatte jij het wat anders op. Dus het was wel lief bedoelt.

Ik heb hem ook zeker bedankt voor het andere compliment, maar ik vind het niet netjes om nogal onomwonden te laten weten dat je andere meisjes (en ook nog eens onbereikbare meisjes) knapper vind. En dat mag hij wel vinden, maar hoeft hij niet te zeggen, opzich.

Het is niet leuk als je vriend zegt dat een ander meisje mooier is… Dat ligt gevoelig, dat heb ik ook.
Maar hij bedoelde het eigenlijk niet zo slecht…
Je kunt wel met hem erover hebben dat je inderdaad niet zo graag hebt dat hij er iets over heeft met jou in de buurt, omdat je juist meer zelfvertrouwen hebt omdat je het gevoel hebt dat je perfect voor hem bent en als hij dan zegt dat er andere meisjes mooier zijn, dan heb je weer een deuk. En veel meiden zijn daar kwetsbaar voor. Ik ook.
Maar hij bedoelde het niet slecht. Hij bedoelde met speciaal gewoon dat je in zijn ogen belangrijker bent dan die knappere vrouwen.
Maar zo vatten wij vrouwen dat nooit op.

Praat met hem, probeer niet kwaad te zijn, probeer gewoon een afspraak te maken.
Mannen zijn mannen, ze snappen onze logica niet, daarom moeten we ze hen proberen uit te leggen, zodat ze proberen er rekening mee te houden. :wink:

Dat heeft niks met vrouwenlogica te maken, gewoon met onzekerheid :’)
Mij zou het echt geen fuck kunnen schelen als ik een vriend zou hebben die zoiets zou zeggen. Andersom zou het ook zo zijn dusja.

Ja, hij moet zich inhouden als hij met zijn vader over andere meisjes praat. dat is absoluut nietleuk voor jou. maar ik vind dat je overdrijft in dit verhaal.
Tuurlijk zijn die actrices mooier! Lagen make up en photoshop doen wonderen! er is GEEN 1 vrouw dat er spotless uitziet,. zonder plekjes of puistjes of oneffenheden in haar gezicht.
Ik ben ook jaloers aangelegd, maar als mijn vriend dat zou zeggen zou ik ook zoiets terug maken als in : ā€˜ja gelukkig ben ik het beste wat jij kunt krijgen…’ of ā€˜Ja, zac efron is ook knapper dan jij…’
Zoiets.
Ik ben me er heel erg van bewust dat in alle bladen, films en alles wat in de media komt(op make-up-loos fotos na), bewerkt is. Dat komt, omdat ik werkzaam ben in de reclamesector. Ik maak daar foto’s af van mensen en dingen en dieren etc. Alle oneffenheidjes werk ik weg en vervolgens is het perfect om levensgroot uit te printen. Daar zie je geen vetrolletje, koortslip, moedervlek of rimpel meer op.

Het is allemaal heel nep, dus nee ik vind het geen belediging als mijn vriend dat zou zeggen.
Ik weet, ik ben niet de mooiste, maar wie is dat wel?
Ik vnd het erger als hij zou zeggen dat iemand die hij kent mooier is dan ik…
das n ander verhaal.

Ze zijn onbereikbaar.
En al waren ze bereikbaar, hij kiest toch voor jou? So what :’)

Hmm als iemand dat tegen mij zou zeggen en het gaat om Scarlet Johanson ofzo, dan snap ik dat wel?

Tenzij het over een of andere niet zo heel knappe actrice ging, zou ik niet boos worden.

nja echt boos worden zou ik iig niet doen, i kzou zeggen: en bedankt he schat xoxo,

Ik spreek nu even voor mezelf, misschien dat dit voor andere meiden ook de reden is waarom ze dit niet graag horen. Misschien niet, maar okĆ©. :’)

Als ik verliefd op iemand ben, is dat voor mij de mooiste persoon op aarde. Dat kan stom klinken, maar toch is het zo. Ik weet nog dat ik vroeger op een heel lelijke jongen verliefd was, scheve tanden, kippenborstje, kale plek op zijn kruin, dik brilletje… Kortom: Geen adonis. Maar toen ik verliefd op hem was, kon ik me geen mooiere jongen inbeelden. Bij mijn vriend nu (Die trouwens wel gewoon mooi is, dat vond ik al voor ik hem leuk vond.) vind ik ook dat hij de mooiste man is die ik me kan inbeelden. En ik zou me gekwetst voelen als dat bij hem niet het geval is. Wat hij denkt, maakt me niet uit, maar ik moet het ook niet weten. Hij zegt gerust wel dingen als ā€˜Die actrice is niet lelijk!’ En dat maakt me niets uit, want ik vind ook sommige acteurs heel mooi, maar hij zou niet moeten zeggen dat ze mooier zijn dan mij. Simpelweg omdat ik dat niet zou snappen.

Maar goed, zo denken mannen misschien niet. (En meiden misschien ook niet, misschien ben ik een unicum. :’) )

Same want je weet dat het niet zo is :’)
Ik vind het juist leuk als ik met een jongen een film zou kijken en hij zou zeggen ā€˜damn wat is zij lekker’ want dan heb ik een excuus om ook te fangirlen over sexy dudes :’)

Haha nou, als een jongen dat tegen me zegt, lach ik hem keihard uit hoor :") Volgens mij weten we dan allebei dat het gewoon bullshit is wat ie zegt. OT: ik vind de reactie overdreven inderdaad… opzich snap ik wel dat je het niet echt ā€œleukā€ vindt om te horen (en dat mag je ook wel tegen hem zeggen als je dat graag wil) maar om nou echt boos te worden… nee, het was gewoon bedoeld als compliment.