Ik spreek nu even voor mezelf, misschien dat dit voor andere meiden ook de reden is waarom ze dit niet graag horen. Misschien niet, maar okĆ©. :ā)
Als ik verliefd op iemand ben, is dat voor mij de mooiste persoon op aarde. Dat kan stom klinken, maar toch is het zo. Ik weet nog dat ik vroeger op een heel lelijke jongen verliefd was, scheve tanden, kippenborstje, kale plek op zijn kruin, dik brilletje⦠Kortom: Geen adonis. Maar toen ik verliefd op hem was, kon ik me geen mooiere jongen inbeelden. Bij mijn vriend nu (Die trouwens wel gewoon mooi is, dat vond ik al voor ik hem leuk vond.) vind ik ook dat hij de mooiste man is die ik me kan inbeelden. En ik zou me gekwetst voelen als dat bij hem niet het geval is. Wat hij denkt, maakt me niet uit, maar ik moet het ook niet weten. Hij zegt gerust wel dingen als āDie actrice is niet lelijk!ā En dat maakt me niets uit, want ik vind ook sommige acteurs heel mooi, maar hij zou niet moeten zeggen dat ze mooier zijn dan mij. Simpelweg omdat ik dat niet zou snappen.
Maar goed, zo denken mannen misschien niet. (En meiden misschien ook niet, misschien ben ik een unicum. :ā) )