Hachiko!

http://i945.photobucket.com/albums/ad297/Itachi_Hime/hachi.jpg

http://29.media.tumblr.com/tumblr_lstkyy9bwn1qbqa7bo1_500.jpg

Hachiko in het Japans ook bekend als chūken Hachikō (忠犬ハチ公 “trouwe hond Hachiko”), was een Akita die in Japan grote bekendheid verwierf door het feit dat hij na de dood van zijn baasje 9 jaar lang wachtte op diens terugkeer bij het treinstation Shibuya in Tokio. Na zijn dood werd voor het Station Shibuya een standbeeld voor hem opgericht. De vacht van Hachiko is bewaard gebleven in het museum van Ueno.

Hachiko werd geboren op een boerderij nabij de stad Odate in de prefectuur Akita. In 1924 werd hij gekocht door Hidesaburō Ueno, een professor aan de Universiteit van Tokio, die hem naar Tokio meenam.
Hidesaburo Ueno nam elke dag de trein naar de universiteit vanaf het station Shibuya. Al snel leerde Hachiko om zijn baasje ’s ochtends naar het station te begeleiden, en ’s middags om stipt 15:00 weer bij het station op te wachten. Deze routine werd door de twee herhaald tot mei 1925. Die maand kwam Ueno te overlijden op de universiteit door een hartverlamming. Hachiko wachtte die dag zoals hij gewend was bij het station. Toen Ueno echter niet kwam opdagen, bleef Hachiko elke dag terugkeren naar het station. Hachiko werd toen Ueno’s dood bekend werd weggegeven aan een nieuwe eigenaar, maar hij ontsnapte geregeld waarna hij altijd weer terugkeerde naar ofwel het huis van Ueno of het treinstation.

In april 1934 werd een bronzen standbeeld van Hachiko opgericht op het treinstation waar hij altijd wachtte. Dit beeld werd in de Tweede Wereldoorlog echter gerecycled voor de oorlogsindustrie. In 1948 maakte Takeshi Ando, de zoon van de ontwerper van het originele beeld, een nieuw standbeeld. Dit beeld staat vandaag de dag nog altijd bij het station. De stationsuitgang bij het beeld is naar Hachiko vernoemd: “Hachiko-guchi”.
Een tweede, soortgelijk standbeeld staat in de thuisstad van Hachiko bij het station Odate.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_lt6ed9qJZH1qh47yio1_500.jpg

Kent iemand hier het verhaal van Hachiko ?
Het is zo mooi en zielig. Het raakt me echt. De film Hachi: A Dog’s Tale is ook heel mooi. Echt een aanrader! Ook een doos tissues is handig :’)

DIE FILM IS ZO ZIELIG :cry:

Ja he T.T Dat het een waar gebeurt verhaal is maakt het nog even 10 keer erger :cry:

ja dat verhaal ken ik! Heb gehuild als een baby toen ik het op discovery zag :S

Die film werd een keer in het vliegtuig gedraaid, dus toen keek ik maar niet omdat ik geen zin had om te huilen :'D

Maar het is echt een mooi verhaal, die film is ook mooi, maar zooo ontzettend zielig! Ik kon na die film direct op bed omdat ik zo moe was van het janken, hahahha xD

Ah wel lief! Ik ken het verhaal een beetje, door een mangastrip die ‘nana’ heet, maar de hoofdpersoon (nana dus :p) word ook wel hachiko genoemd, omdat ze qua gedrag soms een beetje op een hondje lijkt (heel aanhangerig oid :p). Dus zo ken ik het een beetje :slightly_smiling_face:

Wauw, dit is pas een trouwe hond!

Nana heb ik ook gelezen/gezien maar toen kende ik het verhaal nog niet. Jaren geleden. Dus het drong nog niet helemaal tot me door dat het de naam Hachi daar vandaan kwam haha

Ik had er nog nooit van gehoord, maar wil die film nu best graag zien.

Kende het inderdaad al. Zo’n prachtig verhaal.
Eerste keer dat ik het hoorde zat ik ook echt met een brok in m’n keel, haha.

Heb dan ook die stereotype foto’s bij het standbeeld van Hachiko genomen (stond zelfs een soort ‘rij’ van toeristen die allemaal met Hachiko op de foto wilden)!

Nu ben ik benieuwd naar die foto’s hehe :stuck_out_tongue_winking_eye:

*gaat spontaan janken*

Ik had dus bij het zien van die film niet door dat dat waargebeurd was, en ik zat al zo te janken aan het einde, toen kwam die melding dat ‘t echt gebeurd is, echt, traaaaaanen, niet normaal meer :’)

Net de trailer gezien en zat me suf tejanken. echt het mooiste verhaal dat ik ooit heb gehoord

Ahw, hoe lief! <3
Ik heb nog nooit van het verhaal gehoord, en de film dus ook nog nooit gezien. Ik ga hem ook niet kijken, want ik wil niet huilen (ik kan daar heel slecht tegen (’: ).

Aahw die film heb ik bij mn vriend thuis gezien! Z’n moeder zei dat zn vader erbij gehuild had en toen wij aan het kijken waren liep hij telkens weg :stuck_out_tongue:

Dit wist ik door The World Ends With You :grinning_face_with_smiling_eyes:

[quote author=ELAN_VITAL link=topic=213779.msg[quote author=samantastic link=topic=213779.msg[quote author=samantastic link=topic=213779.msg9952884#msg9952884 date=1318861555]#msg[quote author=samantastic link=topic=213779.msg9952884#msg9952884 date=1318861555] date=1318861555]#msg[quote author=samantastic link=topic=213779.msg[quote author=samantastic link=topic=213779.msg9952884#msg9952884 date=1318861555]#msg

http://i56.tinypic.com/w019pu.jpg

Foto’s met mij erop zijn ook automatisch met vrienden van me, en zonder toestemming van hen zet ik niks op het internet.

[quote author=ELAN_VITAL link=topic=213779.msg[quote author=samantastic link=topic=213779.msg[quote author=samantastic link=topic=213779.msg9952884#msg9952884 date=1318861555]#msg[quote author=samantastic link=topic=213779.msg9952884#msg9952884 date=1318861555] date=1318861555]#msg[quote author=samantastic link=topic=213779.msg[quote author=samantastic link=topic=213779.msg9952884#msg9952884 date=1318861555]#msg

+1 voor TWEWY.

Die had ik gezien met mn vader en ik moest echt huilen, akwaaard :stuck_out_tongue:

Ik heb mijn zusje er heel vaak over gehoord hoe zielig hij wel niet is maar ik heb hem niet gezien :stuck_out_tongue: