Haat of liefde?

Hey,
Ik heb al jaren een hele goede vriend, maar helaas is onze vriendschap minder geworden sinds hij heel veel met de ‘badboy’ van de klas omgaat. We hebben eigenlijk altijd al vaak ruzie gehad, velen noemden ons dan ook een getrouwd stel. Zo leken we inderdaad wel eens. En dat mis ik gewoon. Nu is alles anders, want de leuke dingen die wij als vrienden deden zijn weg. Ik mis hem ontzettend, terwijl we in de les nog best vaak ruzie hebben. Het gewoon of hij zich nu ineens te goed voor me voelt terwijl ik zoveel voor hem heb gedaan en door mij heeft hij nu meer vrienden, en mij laat ie stikken. Ik ben dus echt best boos op hem en dat laat ik ook vaak merken. Maar soms als hij een grapje maakt waarvan hij weet dat ik erom moet lachen, kijkt ie me aan, ik doe mijn best om niet te lachen maar dan ga ik juist helemaal stuk. Ik heb hem tijdens onze vriendschap vaak leuk gevonden maar (hij mij ook heb ik gehoord), maar nu hij zo ‘stoer’ doet weet ik het allemaal niet meer en soms heb ik echt een soort haatgevoelens voor hem omdat hij dus met die ‘badboy’ omgaat die echt heel gemeen kan zijn en hij doet dan met hem mee. Ik vind het gewoon super jammer… Ik heb aan de ene kant echt een hekel aan hem gekregen maar aan de andere kant merk ik nu pas hoe erg ik de leuke dingen aan hem mis. Wat moet ik nu!!!

Dit helpt waarschijnlijk niet, maar ik heb een beetje hetzelfde probleem. Alleen komt het niet door een slechte invloed of zo.

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Aah, hoe zit het bij jou dan?
Ik ben 16

Hmm… Je kan proberen om het met hem er over te hebben. Vooral omdat je hem al zo lang kent… gewoon aangeven hoe je je erbij voelt. Misschien dat hij er dan rekening mee gaat houden, of ook gaat toegeven dat hij je ‘leuk’ vind… X

Ja, bedankt! Kan ik wel doen… Maar vind ik ergens ook een beetje eng, dadelijk is onze vriendschap helemaaaal voorbij…