Mijn vader is twee jaar terug geopereerd aan zijn hart, een bypass operatie. Het gevolg is (bijna bij alle patienten) dat ze snel gestresst en geirriteerd raken aan de kleinste dingen. En dat je ze ook meteen boos kunt krijgen. Dat is dus nu het geval bij hem, elke dag moet ik zijn gezeur aanhoren. Daar blijft het niet eens bij, hij scheld me elke dag uit. Ik zeg maar niks terug, en vertel het ook niemand. Ik hou me altijd in, en dan krijg ik woede uitbarstingen bij anderen , bijvoorbeeld vrienden enzo. Hetzelfde wat hij bij mij flikt, flik ik bij andere onschuldige mensen. Het is een soort cirkel geworden, en het gaat maar door. Ik uit mijn woede ook door een slechte pad te kiezen voor mezelf, omdat ik soms vind dat ik dit allemaal verdien. Misschien kom ik nu overdreven over, maar de situatie is echt uit de hand gelopen en ik heb zelfs moeite om mezelf te vetrouwen, bang dat ik nog meer dingen ga doen waarvan ik later spijt krijg. Soms wil ik het liefst weglopen van alles en iedereen. Maar zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet. Dit alles heb ik aan niemand anders verteld, mijn moeder weet alles, ze negeert het maar. En soms als ik het vanzelf vertel ben ik later weer de schuldige omdat ik hun relatie dan ook verpest. Dat zegt ze soms ook weleens, dat ik maar overdrijf zoals altijd en dat ik me moet gedragen. Ze geven mij zo het gevoel dat ik een mislukkeling ben. School heb ik ook helemaal verpest. Niks gaat goed op dit moment, en dat heb ik allemaal aan mezelf te danken. Ik denk niet dat hier een oplossing voor is. Ik wou het gewoon even van me afschrijven.
Bedankt voor de moeite om deze ''drama ‘’ te lezen.