haat kerstmis

buuuh de kerstdagen gaan weer beginnen,
iedereen lijkt het helemaal geweldig te vinden? maar ben ik nu de enigste die het verchrikkelijk vind?
ik kijk er echt al maanden tegenop.
ik was er sowieso al geen fan van, omdat ik nauwelijks familie heb.
is het ook nog uit met me vriend sinds een tijd en heeft hij sinds vandaag een nieuwe vriendin.
dit maakt mijn kerst al helemaal tot een ramp!
zijn er nog meer mensen die gewoon niet van kerst houden?

the grinch houdt niet van kerst, hihi.

ik heb er ook niet heel veel mee, maar ik vind het wel gewoon gezellig om met z’n alle eindelijk eens bij elkaar te zijn en lekker te eten!

haha ja soms voel ik me ook net the grinch… ja bij mij is dus niet veel met zijn alle bij elkaar, heb alleen me ouders en een oma

Ah, tja kerstmis is een familiefeest dus ik snap dat het met weinig familie minder leuk is voor je D:

Ik heb ook niet veel familie, maar het is eigenlijk wel te doen. we maken altijd veel ruzie met de kerstdagen :’’-) maar daarna gaan we superveel lekker eten koken en dan is iedereen weer happy.

Daar kun je het toch gezellig mee maken? Een vriend van mij is met kerst alleen, omdat zn moeder in het ziekenhuis ligt en zn pa bij haar is. Dat lijkt me nog erger. Ga dingen doen, schaatsen, koop cadeautjes, kijk kerstfilms, ga uit met oud en nieuw!

Ik zie er al sinds de zomervakantie tegenop. Ik heb een schijthekel aan Kerst en zie het niet als ‘gezellig’ omdat het, wanneer ik het met het gezin moet vieren, het altijd ruzie en chagrijnigheid aan tafel is. Mijn moeder heeft dan al drie dagen in de keuken gestaan en is op van de zenuwen en de stress, mijn vader kan voornamelijk alleen maar commentaar leveren op het eten (en wanneer er een complimentje is, vind ik dit in het niet vallen bij het commentaar), er wordt alleen maar van die klassieke kerst-muziek gedraaid en er werd van mij verwacht dat ik altijd mee ging naar de kerk en dat vond ik altijd erg nutteloos wat ook weer resulteerde in afschuwelijke ruzies.
Gelukkig hoef ik dit jaar maar één avond thuis te zijn en dit is dan met de hele familie, dat lijkt me wel leuker maar da’s vooral omdat mijn vriend mee gaat en mijn zus en haar man hun baby meenemen (mijn neefje) en ik ben dol op dat kindje. Als ik zijn Kerst leuk kan maken, dan vind ik het allemaal prima.

En dan moet ik dit jaar ook nog eens twee keer bij mijn vriend Kerst gaan vieren (vanavond en tweede kerstdag)… (hij heeft gescheiden ouders) en al die verplichtingen en ik zie het allemaal niet meer zitten. Bah.

Vind het zelf ook niet echt leuk, op het lekkere eten na :’)

Heb niet echt wat met mijn familie en zoveel familie heb ik ook niet. Ach ja.

ik ga ook aleen met me vader,moeder en broer
kerst vieren hoor.
wat is er niet gezelig aan?
kop op en maak het leuk.

wij hebben gewoon een groot kerstdiner waarschijnlijk alleenmet mijn ouders en broers en heel misschien met mijn 2 tantes en hun mannen maar het is wel wat specialer want mijn broer is morgen jarig!! maar wij vieren kerst ook niet speciaal ik snap wel dat je het niet leuk vind maar probeer het gezellig te maken. Als je ouders gaan ruzien of chagerijnen maar een grapje of begin met een ander onderwerp ik snap dat het moeilijk is

Ik herken het wel een beetje.
Al mijn familie woont in een ander land dus ik vier het alleen met mijn vader en moeder.
En aangezien het dit jaar niet zo goed tussen hen gaat en ze gaan scheiden wordt het al helemaal niet leuk.
Maar ik heb eht de voorgaande jaren ook niet leuk gevonden, alleen met mijn ouders vind ik nooit gezellig. driekwart van de dag doen we toch meestal niks dan thuis rondhangen en vervelen. Maar dit jaar komen er vanavond (kerstavond) vrienden waar ook een goede vriendin van mij bijzit. Alleen geen idee wat ik op 1e en 2e kerstdag moet doen.

Denk maar gewoon aan al het lekkere eten, aan dat jij lekker warm binnen zit en het buiten ijskoud is, aan de mensen die je stom vind nu door het zelfde moeten gaan als jij, dat het vakantie is, dat je dus niets voor school hoeft te doen, dat je gezellige lichtjes ziet, dat je mooie kleding aan mag, dat je cadeaus krijgt, dat je lekker veel mag snoepen, dat je films kunt kijken en zien dat kerst toch wel mooi is, dat je warme chocomel met slagroom mag drinken (met héél veel slagroom, hihi), dat je kerstkoekjes kunt eten en dat je gezellig gezelschapsspellen kunt doen met je familie!

En gewoon niet denken aan hoe stom je het vindt. Dat maakt het waarschijnlijk alleen maar erger! Kom op, het wordt wel gezellig! Maar je moet het zelf ook leuk maken. (:

Als je chagerijnig gaat zitten met die instelling wordt het er niet heel veel beter op.

Ach het zijn maar 2 dagen, die zijn zo weer voorbij:).

ik vind kerst altijd leuk, maar ik vind het wel jammer dat het dit jaar geen ‘‘witte kerst’’ is.

Jeetje, wat een negatifiteit zeg. Ik snap dat je het niet leuk vind, maar het zijn maar 2 dagen.
Ik vind kerst wel altijd gezellig, ik geniet van mijn familie en van het eten dat iedereen met liefde heeft klaar gemaakt. Mijn vriendje is er niet, want hij zit in Miami. Maar desondanks ga ik er een fijne tijd van maken (:

Dat je het niet zo leuk vind is tot daar aan toe, maar dat je er al maanden tegenop ziet slaat nergens op.

Ik vind de opgedrongen gezelligheid en van kerst altijd vreselijk, opeens móet alles gezellig en leuk zijn, bah. En tweede kerstdag is wat mij betreft de saaiste dag van het jaar. Echt zo’n dag waarop je gewoon helemaal niets kun doen.
Ik ben sowieso geen gezelschapsmens, dus met kerst zit ik altijd met mijn norse hoofd aan tafel. Dit jaar heb ik nog aardig wat werk te doen, dus ik sla kerst maar gewoon over. :’)

Ik vind het ook echt niet leuk. Zucht.