Haat aan mijn verjaardag.

Hey, ik ben binnenkort jarig, en het probleem is dat ik mijn verjaardag haat! Ik heb een hekel aan het principe; “Gefeliciteerd! Je hebt het nog een jaar overleeft, hier is 20 euro.” Als ik nou echt iets gepresteerd had okay, maar dat is dus niet het geval.

Mijn ouders dwingen me om het te vieren. Zoals gewoonlijk komt de hele familie. Het ergste is nog wel dat in de zomervakantie jarig zijn betekent dat AL je vrienden op vakantie zijn.

Heeft iemand tips hoe ik deze ramp kan overleven??

Ik heb ook een hekel aan mijn verjaardag.

Maar iig ben je weer een jaartje dichterbij de 18 , en dan kan je moeder je niet meer verplichten het te vieren :’)

Geniet er gewoon van. Ouder worden is niet leuk, maar leuke momenten met de familie zijn dat wel.

Waarom word je gedwongen om het te vieren? Hoe oud word je? Je kan toch zeggen tegen je ouders dat je het niet meer wil vieren. Ga met je verjaardag iets leuks doen met je familie, ergens naartoe lol maken. Stel dat je het nou echt echt moet vieren maak er dan gewoon een chille vakantiedag van. Ga jezelf verwennen met een gezichtsmaskertje, Nagels lakken, lekkere dingetjes eten, leuke kleertjes aan, zo voel je je toch niet rampzalig :upside_down_face:

Je kan ook lekker ouderwets spelletjes spelen gezamenlijk. Die sfeer is echt leuk!

Ik herken het wel een beetje.
Probeer er gewoon het beste van te maken. Zie het niet als ‘Proficiat, je hebt een jaar overleefd’, maar eerder als ‘We zijn blij dat je zo veel jaar geleden bij ons bent gekomen’

Uhu, daarom vier ik mijn verjaardag al jaren niet meer maar mijn ouders kunnen me ook niet dwingen.

Probeer het inderdaad minder negatief te zien. Ik zie persoonlijk mijn verjaardag als een moment dat mijn familie eindelijk weer bij elkaar komt (ik kom uit een groot gezin waarbij iedereen uitgevlogen is naar andere delen van het land) en dat we gezellig samen kunnen zijn; spelletjes, eten, drinken. Er komt een moment dat je het zelf kunt bepalen maar als je nu gedwongen wordt moet je er het beste van maken.

Ik zie vaak alleen maar met mijn verjaardag verschillende familieleden, en dan is het extra leuk om ze weer te zien. Je bent nog jong, wat moeten mensen die ouder zijn dan wel niet zeggen ? Geniet er gewoon van.

vraag of je de volgende keer je verjaardag op een andere dag mag vieren zodat er meer vrienden thuis zijn, wedden dat het dan een stuk leuker word :wink: bedenk er ook bij, het is maar 1 dag in het jaar dus het valt allemaal wel mee
x

Hoezo dwingen? Hoe oud ben je dan? Ik vier mijn verjaardag ook al jaren niet meer maar het is ook niet dat mijn ouders me nog kunnen dwingen op m’n 24e natuurlijk.
En anders, het is maar 1 dagje. Het is zo weer voorbij!

I feel you. Ik ben zondag jarig en ik word gewoon echt oud :’) Zie geen reden om zoiets te vieren. Maar ik vier het wel voor mijn moeder haha

Ik hou er ook niet van en mijn ouders willen ook dat ik het in ieder geval voor familie vier. Ach, boeit me. Het is 1 middag in het jaar en het levert vaak nog wat extra geld op.

Gefeliciteerd :dancing_women:
Ik ben ook jarig zondag haha!

Haha ik haat mijn verjaardag ook. Komt omdat mn vrienden allemaal ergens verspreid wonen en elkaar niet kennen, en familie heb ik (buiten ouders en broer) al jaren geen contact meer mee. Lonely verjaardagen zijn het en dat haat ik :stuck_out_tongue:

Ik hou ook niet van me verjaardag, familie ben ik meestal al snel mee uitgelult, vrienden zijn altijd op vakantie of bij hun eigen familie (ben met kerst jaarig) dus ik zorg meestal dat ik moet werken, of dat me neefje vraagt of we samen gaan gamen zodat ik naar me kamer kan vluchten xD

Hey, super bedankt voor de reacties! Ik ga het idd maar gewoon zien als een dag waar mijn familie bij elkaar komt. Ik vind het ook fijn om te weten dat er meer mensen zijn die een hekel hebben aan hun verjaardag. Heel erg bedankt iedereen! Ik word 15 btw;)

gister jarig ghe :wink:
misschien moet je het inderdaad toch maar wat positiever bekijken, en er gewoon een leuke dag van maken. en hee, wat is er nou mis et 20 euro :wink:
ik snap trouwens heel goed wat je bedoelt met in de vakantie jarig zijn, echt ieeeedereen is weg aha. maar goed je bent nu eenmaal jarig. en in de vakantie jarig zijn is beter dan naar school moeten toch?

Ik vind het ook verschrikkelijk ja. En inderdaad, mijn vrienden zijn ook altijd op vakantie (grotendeels). Het enige voordeel dat ik (eens in de 2 jaar) heb, is dat mijn verjaardag bijna altijd samenvalt met het WK/EK, dus meestal combineerde ik het gewoon; voetbal mij kijken en ook een soort van mijn verjaardag vieren. Vooral omdat mijn ouders er altijd heel erg op aandrongen dat ik het zou vieren.

Nu ben ik oud genoeg om het zelf te bepalen, dus meestal nodig ik mijn ouders en zussen uit voor een etentje en that’s it.

OK snap je enigszins wel.
Maar mijn ouders vinden verjaardagen zelf ook niet zo’n happening dus hoef er ook niks mee te doen. Ik vier het niet maar haat het ook niet. Het is voor mij een gewone dag maar dan met taart :slightly_smiling_face: