Haarverfkleur dof maken/lichter maken

Hoi allemaal,

Ik heb van mezelf middenbruin/donkerbruin haar. Heb het een jaar geleden zwart laten verven en wil sinds een paar weken wat anders! Ik wilde m’n haar weer bij de kapper midden goudbruin laten verven maar daar voor moet je ontkleuren. M’n haar is echt super zwart…
De kapster zei dat ze 12% ontkeuring nodig had en dat het blaren kan veroorzaken, en ik heb al kleine wondjes op m’n hoofdhuid dus ze raadde het me ten strengste af…

Ook beb ik telkens de uitgroei en het hele haar laten verven dus de kleur zit er nog super goed in. Ze zei dat als haren te vaak geverft zijn, ze soms geen kleur meer opnemen en dat het heel erg droog wordt en kapot kan gaan door het ontkleuren. Ze heeft het zelf meegemaakt dat haar haren uitvielen met plukken, ze blaren had op haar hoofdhuid en dat ze echt haar haren tot haar oren heeft moeten laten afknippen omdat het zo erg kapot was… Daarom zei ze dat ik het beste m’n haarkleur dof kon laten worden en erna dr verf erover te doen. Ze raadde me aan om bijvoorbeeld m’n haar te wassen met head & shoulders. Of om met citroensap in de zon te gaan liggen. Zulke dingen heb ik vaker gelezen… Hebben jullie misschien nog tips of andere trucjes om je haar op een natuurlijke manier lichter te maken… Ik verwacht natuurlijk geen wondermiddeltjes, gewoon 1/2 tintjes lichter zou al voldoende zijn.
Dit is mijn haar nu:
http://1.media.hyves-stat…lIPL/2/img1432348112.jpeg
http://2.media.hyves-stat…2Ng4/0/img1487636177.jpeg

Alvast bedankt! xox

Zilvershampoo helpt tegen geligheid van blond haar en wordt het blonde haar ook lichter, weet niet wat het op bruin haar doet

op bruin haar doet 't niks, daar zit immers geen geligheid in.

Het enige wat je kan doen is inderdaad, agressieve shampoo gebruiken. Citroensap werkt denk ik ook niet, ontkleuren is verder denk ik de enige optie…

ik weet niet wat je kunt doen , maar ik vind deze kleur je wel vet mooi staan

Ik vind het juist een hele mooie haarkleur die je nu hebt.

Citroensap zou ik niet proberen. Je haar word er droog van en is slecht.

Ik vind je haarkleur nu juist erg leuk staan!