Haarverf probleem

Hoi, ik heb vandaag een blonde haarverf gekocht omdat ik een soort van licht bruin haar wou bekomen. Ik heb van mezelf donker haar dus het is zo uitgedraaid: Vanboven bij het haaruitgroei is het mooi licht bruin maar de rest van mijn haar is nog steeds donker. Ik ben zo slechtgezind nu. Ik weet niet wat doen, ik heb nog een blonde haarverf thuis liggen maar ik ben bang dat mijn onderste haren weer niets gaaan verkleuren

OF zou ik mijn haren ontkleuren met zo waterstofperioxide en blondeerpoeder?

Ik zou het niet ontkleuren en dan poeder, want dan heb je geen lichtbruin haar meer maar blond. Beter ga je even naar de kapper voordat je dadelijk echt in de knoei komt. Je kan niet zomaar allerlei verf erdoorheen gaan mengen en hopen dat je een egale kleur krijgt.

Herkenbaar probleem op "nieuwer"haar pakt verf altijd beter. Meestal word geadviseerd donker haar eerst een paar tinten te ontkleuren en dan de verf gebruiken die je graag zou willen. Je kan het zelf proberen om eerst te ontkleuren en dan weer te verven, maar het blijft wel schadelijk voor je haar. Ik zou de kapper om advies vragen !