haarverf of kleurspoeling

ik heb net me haar geverd (het is heel mooi geworden daar niet om)
maar mijn moeder zei dat het permanente verf is, in de winkel hebben ze gezecht dat het spoeling is
op et doosje staat:
verzorgende kleuring-zonder amoniak glanzend en zichtbaar resultaat
houd tot 28 wasbeurten.
maar er zit ook waterstofpiroxide in
nu is mijn vraag is dit nu haarverf of kleurspoeling?
x

ik denk dat het gewoon permanent is!

vervagen doet het vaak sowieso wel

Omdat er waterstof peroxide in zit gaat het pigment van je haar er wel deels uit. het is dus wel een kleurspoeling, het gaat er na ongeveer een maand uit. doordat het pigment deels weg is, blijft het er nog wel een beetje inzitten. soms kan dat er leuk uitzien maar vaak gaat het er een beetje dof uitzien. als het er dof uit gaat zien kan je er opnieuw een kleurspoeling doorheen doen. Je kan ook naar de kapper, zij kunnen weer pigment in je haar krijgen en zo kan je dan eventueel je oude haarkleur terug krijgen.

lang antwoord, maar hopelijk heb je er wat aan :slightly_smiling_face:
xxx

Geen 1 van beide, als het 28 wasbeurten houd en er zit waterstofperoxide bij is het een semi-permanent. En zoals hierboven al is gezegd, vervaagd het inderdaad. Vaak zijn de kleuringen uit de drogist heel gepigmenteerd, dus zal waarschijnlijk een poosje duren eerdat heel de kleur er uit is. Wil je het er zo snel mogelijk uit hebben, moet je je haar met anti-roosshampoo ( Head and shoulders ) wassen.

het is zowiezo geen permanent anders stond er wel op PERMANENT.
als er staat dat het er na 28 wasbeurten eruit gaat dan is het waarschijnlijk gewoon een spoeling. maar de meeste spoelingen gaan er na 20 wasbeurten uit, dus ik denk dat je goed moet kijken naar de bijsluiter enz?