Haarverf mengen met waterstofperoxide. Hoe?!

Weet iemand van jullie hoe je verf mengt met waterstofperoxide?
Ja, ik doe de kappersopleiding maar heb hier nog geen informatie over gekregen.

Ik heb namelijk één tube verf van Goldwell (60ml) en een fles waterstofperoxide 6% (1000ml).
Ik heb begrepen dat als je 60 ml verf gebruikt, je evenveel waterstofperoxide moet gebruiken.
Is dit zo? En ik weet niet zeker of ik wel genoeg heb aan één tube. Mijn haar komt ongeveer tot mijn bh bandje. Is wel handig om te weten voordat ik begin met verven en straks niet genoeg heb…

Nee, gewoon tot het een glad papje is.

Verschilt dacht ik per verf. Sommige hebben een 1:2 verhouding en andere 1:1. Maar zoals S. todat het een glad papje is. Als je het niet vertrouwt dat je aan 1 tube genoeg heb kan je er 2 nemen. Meestal zit er bij kappersverf toch ook een handleiding? Tenminsten bij de kappersverf die ik vroeger kocht zat een bijlage met daarin de meng verhouding.

Dat is echt het slechtste advies dat je kunt geven.

Aan de TS: Het ligt aan de haarverf/kleurtint. Bij sommige tubes moet je 1 op 1.5 werken of zelfs 1 op 2. En of je genoeg hebt ligt dus ook aan hoe je mengt. Wanneer je 1 op 2 zou moeten mengen, heb je ruim voldoende voor jouw haar. Maar als je 1 op 1 mengt, zul je waarschijnlijk te weinig hebben.

Bij deze verf is het 1:2. Dus 60ml verf is 120ml peroxide! Heb vaak met goldwell geverfd. Zit er geen papiertje bij de tube in het doosje?