Haarverf lichter maken? (:

Hello!

Vrijdag gaat een vriendin mijn haar roze verven, maar ik ben bang dat het erg knalroze wordt zeg maar, wat bijna iedereen heeft. Ik wil graag LICHTroze, maar ik kan daar nergens een potje van vinden, nu heb ik gelezen dat de verf mengen met conditioner helpt, heeft een van jullie hier verstand van? :grin:
En als conditioner niet helpt, wat dan wel? En ik heb trouwens redelijk lichtblond haar, dus ik ga het niet bleken.

Ik zou heeeeeel blij zijn als iemand het zou weten! <3

Sinds wanneer heeft iedereen knalroze haar? : p
En ik weet het niet, ik zou het niet zelf gaan zitten mengen. Kun je niet gewoon lichtere verf kopen?

Oeps, zo bedoelde ik het niet helemaal, haha. Ik bedoel, degenen die roze haar hebben, hebben het ook knalroze. (;

je hebt toch bij stargazer schocking pick en nog een rozesoort… die is wat lichter (:

Ja, klopt. Ik weet niet precies hoeveel conditioner je bij je verf moet doen, maar dat kan je het beste testen op een stukje papier. Als de verf niet blijft zitten heb je te veel conditioner erin gedaan.

Volgens mij is het half conditioner, half verf, zoiets. En anders kan je het gewoon een paar keer wassen en dan wordt het vanzelf lichter.

welk merk heb je?
want er was een merk en die kon je mengen.
dan moest je bijv knalroze met lichtroze of wit mengen (:
maar als het knalt, kan je het ook een paar keer wassen. zulke kleuren vervagen redelijk snel als je ze vaak wast.

Heb daar nog nooit van gehoord.
Je houdt namelijk met conditioner het werk van je developer tegen.
Waar je developer de haarschubben opent om de verf toe te laten, sluit de conditioner het.

De enige goede manier is om met de verhoudingen tussen je developer en verf te experimenteren.
Je moet een sterkere developer hebben of meer developer dan verf gebruiken.
Als je hier geen verstand van hebt moet je het absoluut niet zelf gaan doen, want je weet dan nooit wat voor een kleur eruit komt.
Volgens mij zijn er gewoon standaard pakjes waarmee je je haar lichtroze kan verven en dan heb je ook al het gedoe niet met verhoudingen enzo.

Die verf heeft geen developer erbij zitten.

Volgens mij was het indeed met conditioner mengen.

je kunt het ook gewoon niet zo lang in laten trekken:)

Weet je misschien de naam van dat merk? Of kun je het opzoeken? T.T
Toch bedankt! (:

Is het zo dat de kleur er eigenlijk nooit meer echt uitgaat, maar altijd als een vreemde gloed in je haar blijft? Dat zegt de kapper van mijn moeder wel namelijk, en daarom mag het niet meer -.-’ Die zegt ook dat het waarschijnlijk heel lelijk wordt.

Je wast de kleur er na een aantal wasbeurten uit?
Of moet het eruit groeien?
Je hoeft dus helemaal niks met elkaar te mengen… je kan het zo direct op je haar smeren?

Als je niks hoeft te mengen kan je de kleur inderdaad wel met iets mengen, er zijn dan geen standaard verhoudingen… gewoon mengen tot je de kleur in je bakje mooi genoeg vindt.

Moet je wel 2 dingen met elkaar mengen dan is het witte spul de developer.

als het na het verven te donker is en je wast het met head&shoulders wordt het lichter.
van conitiner weet ik niets…

dubbel

Misschien moet je bij meerdere kappers kijken. Het is wel zo dat felle kleuren er (volgens mij) niet uit gewassen kunnen worden, maar eruit moeten groeien. Als je heel graag je haar wilt verven kun je eerst misschien wat milders kiezen inplaats van roze. Als het de rest van je leven een roze gloed gaat hebben is dat best wel heftig

Milders? Zoals?
Zwart staat mij niet, rood staat mij niet en ik vertik het om het bruin te verven.
Baby/Pastel Roze leek me mild genoeg D=

http://www.arnhemsmeisje.nl/wp-content/roze-haar.jpg

Zoiets wil ik dus.

Stargazer vervaagt hééél snel, een vriendin van me had gewoon een goede roze en die er niet lang in laten zitten, dan krijg je het.
Maar heb je het wel goed gebleekt? Anders is het sowieso lastig deze kleur te krijgen.

Oh, ik zie dat je het niet gaat bleken. Dat wordt wel lastig dan.

http://24.media.tumblr.com/tumblr_lb2hbh9Qy71qbbuv5o1_500.png

Of zoiets als dat realistischer is in mijn geval. Zij heeft nog een beetje blond erdoor heen. Vind ik ook wel lief.
Misschien heb ik het er toch wel voor over om te gaan bleken 8D