Haarverf gaat zo snel uit haar!

Vorige week maandag heb ik bij de kapper een balayage laten uitvoeren. Alleen was deze gans mislukt (geen overgang ging echt van donkerbruin naar gelig, het ontkleurde stuk zag oranje/geel) en moest ik normaal 2 weken wachten met kleuren. Gelukkig belde de kapper de volgende dag omdat ze ook niet tevreden was en mocht ik de woensdag erna weer in de kapperstoel, ze ging mijn oorspronkelijke haarkleur op de balayage zetten en vanonder een soort ombre. (Ik had al 10 cm uitgroei, daar heeft ze praktisch niks aan gedaan)

Ze zei dat de puntjes (dus de 'ombre) nog wat konden verlichten, maar echt alles is al zo verlicht! Alsof de verf er aan het uitgaan is of aan het vervagen? Het blond begint er precies weer door te piepen! In bepaald licht is het precies groen! En in ander licht dan weer een rossig geel! :hammer: Het zou nog een 10 cm moeten groeien en dan komt het ongv onder mijn nek, dan lijkt het meer op een ombre, maar 10 cm kan nog even duren…

Dus heeft iemand tips zodat de verf niet verder vervaagd??? Het is met een bio verf geverfd heeft het daar iets mee te maken?? Ik wil het niet meer verven, er is al genoeg schade aangericht en ik heb lang haar en er heel lang voor gespaard. Ik was mijn haar niet veel, ongeveer 3 keer per week. Denk dat ik het ga aankijken tot in de zomer voor ik iets beslis, zodat het wat kan groeien en ik nog kan zien hoeveel het verlicht…

off topic: waar koop je een goeie (goedkope) kapperschaar om af en toe eens puntjes uit je haar te knippen?

Niemand?

3x per week je haar wassen is veel.
Ik verf mijn haar ook en ik was het één keer per week met babyshampoo.
je moet het niet te vaak wassen en met goede shampoo. Dan blijft het er langer inzitten. Het kan ook zijn dat je het gewoon te vaak hebt geverfd en je haar het gewoon niet meer kan hebben. Dan kan je er vrij weinig aan doen

je haar met koud water wassen helpt ook.

Het is niet echt een optie om het minder dan 3 keer per week te wassen, ik probeer het zo weinig mogelijk te wassen en met goeie producten inderdaad, en oke koud water zal ik proberen!