Haaruitval

Hebben jullie ook last van haaruitval?
Nou ik dus wel, ik weet niet goed wat ik er mee moet doen
Met koud water erover helpt niet. Hebben jullie nog tips?

Ben je gestrest?
Wat eet je dagelijks?

Ik heb haaruitval van stress :frowning_face:

Heb ik ook een poos gehad, is nu gelukkig weer over.

Ik ben pillen met vitamine B gaan slikken, die helpen echt:) Je moet ook echt voorzichtig opgaan met je haar, ook al heb je geen klitten altijd onderaan beginnen met kammen. Stress je veel? Daar kun je ook haaruitval van krijgen. En eet veel groente en fruit, dat helpt ook om je haar stevig te houden.

Gestrest? Uhm niet dat ik weet, ik heb over 3 weken wel examen, dus misschien toch wel een beetje

Eten, nou 's ochtends eet ik niks, 's middag 1/2 boterhammen en 's avonds meestal een klein stukje vlees en een aardappel van 2 bij 2 cm :bored: en een beetje groente, dat was het denk wel een beetje en tussendoor wel iets van een koekje ofzo…

Het zou door stress kunnen komen, maar ook door een tekort aan bepaalde voedingsstoffen.

Je eet wel heel weinig dus het kan inderdaad liggen doordat je een tekort hebt aan bepaalde voedingsstoffen.

Genoeg drinken en eten & met je stress omgaan (sporten, af en toe lekker momentje voor jezelf nemen).
Mijn haaruitval begon ook rond mijn eindexamens.
Voor gezond eten, begin met een goed ontbijt met een vitamine pil, een boterham en iets van fruit (mij helpen die fruitknijp zakjes!).
Overdag minstens 3 boterhammen eten.
's avond een goed bord.

Ohja, en minstens 1,5 liter drinken per dag.

meer eten. je moet je vitamines krijgen. en je verliest sws perdag 80 tot 100 haren perdag als je lang haar hebt lijkt dit erg veel maar daar zie je niks van.

Je eet veel te weinig, logisch dat je haaruitval hebt, meer eten!

Pfff dat wordt nog moeilijk, meer eten…

Naar de huisarts, die verwijst je door naar de dermatoloog. Ijzertabletten gebruiken, fruit/groente eten. En gebruik je wel een goede shampoo? Dus geen chemische shit?

@ xashleyxxxx en @ Knotjeee

Over welke hoeveel heden haren per dag verlies moet ik dan aan denken ?

Je mag ongeveer tussen de 60 en 80 haren per dag verliezen. Pas bij mee dan 100 haren verlies is er sprake van een probleem. Maar haarverlies veroozaakt door (chemische) stress hersteld zich doorgaans ook weer.

Haarverlies behandelen met voedingssupplementen, groenten ed gaat NIET lukken, hiermee kun je hooguit je bestaande haarstuktuur iets verbeteren, zoals meer glans, iets dikker haar.

Helaas of je nou voor of tegenstander bent, bij geneesmiddelen werkt die chemische shit nog atijd het beste.

Ik draag vaak mijn haar los, als ik het naar achter gooi vliegen er gelijk stuk of 15 uit.

Alleen al als je je haar naar achter gooit zoals je hier omschrijft verlies je naar schatting al 15 haren. Maar hoeveel verlies je er dan als je gaat kammen en borstelen, en vooral na een wasbeurt?

Bij het wassen en kammen denk ongeveer 30, maar weet het niet zeker…

Niks aan de hand, kom over 10 jaar nog maar eens terug! Is in jouw geval een storm in een goed bos haar!

Okee, thank you